Onderstel Clio II Phase 3

Gestart door CC, 30 november, 2016, 09:27:23 AM

CC

Maarten-Jan Mulder

Dat in zichzelf geeft ook al aan dat de vering niet voldoet  ::)

CC

Beste manier blijft in mijn ogen eigenlijk altijd : terug naar de basis; hoe het ontworpen is. Dussss: terug naar originele veren en dempers.
En dan gaan we wel weer verder.

Waarschijnlijk binnenkort in de aanbieding : leuke schroefset voor een cup-chassis!! ;D

CC

Ten eerste : was leuk een aantal van jullie gesproken te hebben bij de start van de rally in Goirle vorige week!

Inmiddels zitten de originele cup-veren en -dempers er onder en het is een verademing!

De Clio is een behoorlijk stuk omhoog gekomen en dat vind ik ook wel prettiger rijden dan bij iedere drempel stapvoets te moeten rijden en dan alsnog met samengeknepen billen er overheen te rijden.
De dempers lijken wat slap dus daar maar eens naar gaan kijken maar voorlopig (standaard straatgebruik) is het helemaal prima zo.

De schroefset die er onderuit gekomen is er eentje voor een standaard onderstel en aangepast voor een cup-chassis...dat is dan weer jammer...

We gaan 2017 maar eens goed beginnen met een distributiewissel. Er zat een pak facturen bij de auto (gelukkig waren ze allemaal betaald) maar daarin was niks te vinden over de distributie. Inmiddels de vorige eigenaar gesproken en die wist het zich ook niet meer zo te herinneren. Dus maar het zekere voor het onzekere.
Deze Clio zou er dan weer een tijdje tegenaan moeten kunnen!

Dank voor jullie input tot zover en het wordt wel weer vervolgd denk ik.