Even voorstellen

Gestart door J.R. Schoonbeek, 31 maart, 2020, 14:36:09 PM

J.R. Schoonbeek

Hallo Allemaal,
mijn naam is Jan Roelf Schoonbeek en ik ben 57 jaar. Vele jaren geleden, zo vanaf 1985 tm 1991 was ik al eens lid van wat toen nog de Renault 5 Alpine en GT Turbo club heette. Ik bezat toen een 5 Alpine en een 5 AT. Vanwege ruimtegebrek (lees kinderen) werd de A 5 verkocht aan Wim van Teeffelen. Ik heb mij laten vertellen dat deze auto nog steeds rondrijdt. De AT werd ingeruild op een 19 TR. Kwa ruimte ging je erop vooruit, maar motorisch niet zo. Na 3 jaar besloot ik dat het genoeg was, en reed deze met tweeënhalve koprol behoorlijk plat. Een nieuwe 19 werd aangeschaft: een 1.4 GTS, één van de weinige met carburateur. Toen de electronica defect was liep deze 1 op 3, maar bij het verkeerslicht liet ik zo ongeveer wel iedereen achter me. Mijn vrouw werd aangereden en vouwde de 19 vakkundig om een boom. Ze kwam er zonder verwondingen vanaf. Een Mégane werd aangeschaft. 3 maal een steekproef gehad, maar geen problemen, totdat een monteur zich verwonderde dat ik nog niet door de bodem was gezakt. Helemaal verrot in 1 jaar tijd. Ik was zo flauw van Renault dat ik een paar Opels heb gehad, en een Kia Ceed station. Nu rijden wij in een Mitsubishi ASX en als bedrijfsauto heb ik een Opel Combo. Het is wel vloeken in de kerk, ik weet het. Maarrrrrr het bloed kruipt.... en ik heb een Renault 19 16v cabriolet bj 1992 in de kleur rood aangeschaft. Het is de bedoeling deze zo goed mogelijk origineel te krijgen.Er zit veel werk aan, en onderdelen zijn moeilijk te vinden. Dus zo af en toe zal ik hier heel hard om hulp roepen. Het zal nog wel een poosje duren in deze onzekere tijd voordat ik mijn neus ergens laat zien en we nader kennis met elkaar kunnen maken. Stay healthy!
Groet J.R.

Martijn106

Welkom hier!
Heb je ook fotos van de 19? ;D

J.R. Schoonbeek

Dankjewel! Foto's volgen later. Ik heb nog niks in the cloud staan.

Marcel

Roald

Welkom en geweldig dat je de 19 16v cabrio weer nieuw leven wil inblazen, is het een phase 1 of 2 ? (zit net op de grens)
Onderdelen zijn inderdaad lastiger en lastiger aan het worden, zelf ben ik langzaam een voorraad aan het opbouwen.
Ebay komt nog wel eens wat NOS (new old stock) onderdelen voorbij voor de 19 16v.
Zo heb ik een tijdje geleden nog een nieuwe wielrand links 3drs kunnen vinden die ik nodig had.
Ook zijn sommige onderdelen (met name phase 2) nog wel te krijgen bij Renault alleen zijn ze dan onder een ander onderdeel nummer gemaakt.

Hopelijk kun je wat foto's neerzetten van de 19 16v.

Groet,
Roald
Anything worth doing is worth doing right

RikRace

<>RenaultSport<>

John

Welkom terug dan zullen we maar zeggen.  ;)

larsdijkstra

Welkom! Ben benieuwd naar de 19 en welke phase het is  /worship.  Heb zelf 2 x een 19 16v, een phase 1 hatchback en een phase 2 cabrio. We hebben ook een 19 app groep, wellicht kunnen we je helpen met onderdelen ;)

J.R. Schoonbeek

Bedankt voor alle fijne reacties. Het is een fase 2 cabrio. Dat van die 19 app groep is idd heel gemakkelijk. Het pad naar Bart van Artvo in Raalte heb ik ook al gevonden! Hij heeft mij goed geholpen met een goede TPS sensor, die bij mijn auto defect was, waardoor deze op bedrijfstemperatuur beroerd liep. De defecte heb ik wel bewaard. Je weet maar nooit....

jochem de haas

Welkom ..
Ik gok de LF-PG-83

Maarten-Jan Mulder

Welkom! Leuke auto z'n 19! Ben benieuwd naar de fotos maar die gaan vast vanzelf komen  :)

Willeon de Zoete

Citaat van: jochem de haas op 01 april, 2020, 11:00:12 AM
Welkom ..
Ik gok de LF-PG-83

Fout  :D

De 59-LR-LX. Deze was van mijn pa en heeft Jan Roelf overgenomen.
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

jochem de haas

Citaat van: Willeon de Zoete op 01 april, 2020, 19:16:37 PM
Citaat van: jochem de haas op 01 april, 2020, 11:00:12 AM

Welkom ..
Ik gok de LF-PG-83

Fout  :D

De 59-LR-LX. Deze was van mijn pa en heeft Jan Roelf overgenomen.

Tjonge heb ik dat  :P  ;D

Chris

Welkom Jan Roelf! Weet je de kentekens van de 5jes misschien nog? Foto's daarvan stellen we zeer op prijs.

Veel plezier met je R19.  /cop

J.R. Schoonbeek

Ja, dat is voor de A 5: HL-55-JF , deze was Alpineblauw, en voor de AT: LB-72 JK, en deze was zilvergrijs metallic.