De onderlinge verschillen van een Megane II RS ?

Gestart door Marcel, 24 februari, 2011, 21:52:47 PM

Patrick RS

Het is 18 inch. Ik dacht eerst ook dat 17 inch niet zou passen. Heb dus nog een set 18 inchers liggen. Later bleek dat de clio RS III velgen ook passen. Tevens kan je de 17 inch laguna en espace velgen erop kwijt.

18 inch zijn 8 j breed en 5x108. Et weet ik niet zeker. maar ik dacht iets van 52 maar daar kan ik naast zitten

Marcel

Patrick, jou R25 is voorzien van een cup onderstel (zoals elke R25), hoe voelt dat aan qua comfort, is dat erg stug ??
Hoe rijd het op langere afstanden ?

Marcel

Over de kleuren die leverbaarzijn geweest : Phase 1 :
Orange Sanguine D38
Gris Technique D61
Bleu Artic J41
Noir Doré 267
Bleu Profond I49

Phase II :
Bleu Alp RND
Rouge Toro NNC
Blanc Glacier 369
Gris Makaha F60
Gris Platine D69
Noir Profond GNA
Jaune Sirius J37
Bleu Monaco RNC
Orange Sanguine

Of zijn er nog meer kleuren leverbaar geweest ?

Patrick RS

Citaat van: Marcel op 06 maart, 2011, 15:34:33 PM
Patrick, jou R25 is voorzien van een cup onderstel (zoals elke R25), hoe voelt dat aan qua comfort, is dat erg stug ??

Citaat van: Marcel op 06 maart, 2011, 15:34:33 PM

ja ook op de r25 zit een cup onderstel. Ik heb altijd verlaagde auto's gereden en kwam uit een clio rs ph1 die 2,5 cm verlaagd was. Ik kan je vertellen dat deze megane super comfortabel is in vergelijk met die clio rs.

Maar goed het is per mens verschillend. Dus gewoon ergens een proefrit maken. Heb ik ook gedaan. Veel verschillende modellen rijden.

Trouwens niet deze kopen:
Citaat van: Patrick.Bjaja daar is tie weer:
http://auto.marktplaats.nl/renault/429266018-renault-megane-rs-zeer-lage-km-stand.html

Toch lullig dat hij deze auto bij een Renault dealer heeft gekocht:

+

=

Patrick RS

Citaat van: Marcel op 06 maart, 2011, 15:51:37 PM
Over de kleuren die leverbaarzijn geweest : Phase 1 :
Orange Sanguine D38
Gris Technique D61
Bleu Artic J41
Noir Doré 267
Bleu Profond I49

Phase II :
Bleu Alp RND
Rouge Toro NNC
Blanc Glacier 369
Gris Makaha F60
Gris Platine D69
Noir Profond GNA
Jaune Sirius J37
Bleu Monaco RNC
Orange Sanguine

Of zijn er nog meer kleuren leverbaar geweest ?

Dit klopt ongeveer wel.

Echter de oranje kleur in ph2 is anders (een ander tintje). Heb er maar 1 van in het register:

Tevens die blue monaco. Als ik het goed heb is ook maar 1 van in deze kleur in NL en dat is deze:

Marcel

Dat is een raar verhaal van die schade Megane, eerst een standaard zwarte en daarna een grijze Trophy en het mooiste is de duitse advertentie !!!!!!!
Wat zou daar nou werkelijk mee gebeurt zijn, omgekat ??

Maarten-Jan Mulder

Patrick RS

ik heb de dealer waar die te koop heeft gestaan gebeld. Heb hem toen de tijd geconfronteerd met de info die ik had. Hij zei toen dat de trophy gebruikt is voor onderdelen en dat de binnenkant van de motor ruimte nog zwart is.

Dus dan zou hij niet omgekat zijn. Maar goed heb hem niet in het echt gezien. Ik zou hem toch heel goed laten nakijken.

Christiaan

Patrick, hoe ervaar jij de extra vaste lasten van de megane tov de clio?
Ik rijd ongeveer 20.000km per jaar. Maar ben erg bang dat ik veeeel duurder uit ben als ik Megane ga rijden.
Wat is het gemiddelde verbruik bijvoorbeeld in de praktijk? En de wegenbelasting en verzekering gaan ook flink omhoog.

Maar die blue monaco zou ik dan weer elk moment kopen, wat is die mooi zeg!! ;D

Patrick RS

Die blauwe komt misschien dit jaar wel te koop. Ik wilde hem kopen maar de eigenaar wilde hem toch nog een jaartje houden (siem is de eigenaar).

Qua lasten. Ik betaal per maand 58 euro wegenbelasting. Dat vind ik niet zo'n probleem. Ik rij zelf 10 a 12 per jaar. Ik zal eerlijk zijn het verbruik is bij mij wel rond de 1 op 9. Als je snelweg rijd dan is wel zuinig 1 op 12 of zo.

In vergelijking met de clio rs zuipt deze wel meer. Kan ook aan mijn voet liggen natuurlijk.

Verder de verzekering valt mij wel mee. Komt doordat ik veel schadevrije jaren heb. Hij is AR verzekerd.

Dit jaar moet de distributie riem gedaan worden. En de kosten vallen mij daar voor ook erg mee. Met alle bijbehorende spullen nog geen 300 (wel met maximale korting en zonder arbeidersloon). Bij de clio rs was ik daar 500 euro voor kwijt. (iets minder)

Alleen bij de megane rs ben je wel een hoop geld kwijt voor nieuwe banden (18 inch) en ik gok voor de remmerij dat je ook je portemonnee kan legen.
Uitlaat systeem is van RVS en ziet er bij mij na 5 jaar en 64.000 kmers nog goed uit.
Heb van horen zeggen dat de koppeling een gevoelig item is.

Echter ben ik nog steeds erg blij met de auto. En die recaro's zitten zo heerlijk. Ik miste eerst wat snelheidsbeleving maar ben in middels hier wel aan gewend. Wil ooit misschien nog wat doen aan het uitlaatsysteem maar kan dit ook wel waarderen.
Vind wel dat de clio rs strakker stuurde als de megane rs. Voelt net wat anders aan.

Zo weer genoeg getikt.  ;)

Patrick RS

oh ja even een tip mocht je een trophy, r25, r26 gaan kopen. Hier horen geperforeerde rem schrijven onder zowel voor als achter.

Vaak als ze vervangen worden zetten ze er normale onder (zijn denk ik goed koper).

Voorbeeldje:

Martijn

clio rs distributieset heb je voor minder dan 150 euro, de renault dealer heeft je gewoon een oor aangenaait. megane rs distributieset is ook minder dan 150 euro dus ze naaien je nog steeds een oor aan

beide Gates, echter zonder renault logo op de verpakking

Beter naar de dealer  :'(

Patrick RS

Nee die heeft mij geen oor aangenaaid. Jij hebt het dan niet bij de dealer gehaald. Tevens heb ik het ook over alles multiriemen, rollen en waterpomp.  ;)

nu jij weer  :P

Patrick RS

Citaat van: kool op 08 maart, 2011, 14:43:25 PM
. megane rs distributieset is ook minder dan 150 euro dus ze naaien je nog steeds een oor aan

heb de lijst voor mij liggen:
waterpomp 107,25
distributie riem 141, 85
multiriemset 69,97
plug 8,72
plug 4,63

en hier krijg dan nog korting overheen  ;)

Patrick RS

Nog een tip als je ergens gaat kijken.

Check onder de vloermatten in de opslagbakjes over geen nattigheid in zit. Want dan lekt de auto ergens.

Schijnt ook vaak te gebeuren bij de megane 2