chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Wim B.

Yep, laat maar horen over tunerbox.

Eigenlijk heb ik het liefst een mapping op de rollers die er voor zorgt dat het blok niet te arm of te rijk loopt.
Plug and play chips heb ik slechte ervaringen mee.

Ik denk dat de beste en veiligste resultaten gehaald worden bij montage van een grotere intercooler en een uitlaat met betere flow.
Ik zal Erik Bok van Powerflo bellen of hij wat kan betekenen, voor de Subaru's heeft hij een uitlaat met downpipe en hi-flow metaalcat die uitstekend presteerd.

Dannyr

Ja nou voor een maatchip moet je toch echt naar een tuner toe gaan. Voor originele RSen zou je met een tunerbox denk ik meerdere rsen kunnen remappen en heb je alleen calibratie bestanden voor iedere auto afzonderlijk nodig van Fastchip. Is wel een goedkopere oplossing dacht ik zo. Zelf heb ik nog geen ervaring met 1 tunerbox en meerdere RSen aangezien ik maar 1 rs heb gehad. Maar het is maar een suggestie... De chip op mijn RS had een duidelijk merkbaar verschil, zowel in vermogen als in verbruik. Verbruik ging met 1l/100km omlaag.

HaDries

Zelf heb ik een grote voorkeur voor een maatchip,
Heb in 1 van mijn vorige auto's eerst een standaard chip gehad, maar d'r was bijna niet meer fatsoenlijk met de auto te rijden. Helemaal niet met een nat wegdek.
Na een aanpassing op maat veranderde de auto totaal van karakter.

Dannyr

Dat is wel de finetuning ja, dit word ook wel eens op de weg gedaan ipv op de bank.

Marcel

Citaat van: Dannyr op 13 maart, 2011, 19:49:17 PM
De chip op mijn RS had een duidelijk merkbaar verschil, zowel in vermogen als in verbruik. Verbruik ging met 1l/100km omlaag.

De chiptuning op je vorige Megane, is die door Fastchip gedaan ?

Dannyr

Citaat van: Marcel op 13 maart, 2011, 21:10:56 PM
Citaat van: Dannyr op 13 maart, 2011, 19:49:17 PM
De chip op mijn RS had een duidelijk merkbaar verschil, zowel in vermogen als in verbruik. Verbruik ging met 1l/100km omlaag.

De chiptuning op je vorige Megane, is die door Fastchip gedaan ?
Jep. Dit was een standard calibratie. Uitlezen via de tunerbox, opsturen via mail, na het bestand terug te hebben ontvangen weer uploaden naar de auto en klaar. Zie mijn topic in "voorstellen&projecten" voor een uitdraai in PDF die ik een keer bij een andere tuner heb laten maken. Of klik hier:http://www.drijkensonline.nl/video/mijnmegane/Uitdraai.pdf

jochem de haas

Mensen ...ga naar Fastchip ( nee, ik heb geen aandelen)
De auto word op maat afgesteld.......op een bank
Het is namelijk zo dat niet elke auto ( megane rs ) het zelfde is qua motorprestaties.

En zal een "standaard" Fastchip programma in gezet worden en die zal per auto op maat voor die auto gemaakt/aangepast worden.
Oftewel de chip word opnieuw geschreven ipv een toevoeging van iets als een powerbox of wat dan ook.

Zorg wel dat je de eventuele aanpassingen gedaan hebt .....uitlaat .ic enz voordat je hem opmaat laat afstellen.

Ik heb zelf met de Megane RS van VKV ( IC, K-tec uitlaat en 310 pk en verlaagd )gereden en met een standaard RS..geloof me das echt een wereld van verschil...
Opene is het "saaie" van een standaard RS weg  :P

Maar goed wil je het zeker weten bel de beste man, Henk gewoon even op.
Hij kan je het beter vertellen/uitleggen dan ik.

Wim B.

Dit is ook mijn idee Jochem.
Bedankt voor de tip.
Heb je mogelijk het telefoonnummer van Henk ?

Patrick RS

Citaat van: nagel op 12 maart, 2011, 11:26:34 AM
Citaat van: Patrick.b op 11 maart, 2011, 16:18:24 PM
Citaat van: nagel op 11 maart, 2011, 10:00:29 AM
Mijn R26.R en zover ik weet alle R26.R's in Nederland zijn via van de Kerkhof bij ZIP Tuning Utrecht getuned tot 268 pk/ 379 Nm (standaard 230 pk/ 310 Nm).

ja maar wegens GEEN suc6 zijn ze overgestapt naar de enige echte chipper FASTCHIP!

Wat bedoelje met geen succes? ZIP maakt de vermogens toename niet waar, of hun prijs ligt te hoog, of iets anders?

Ik ben trouwens ook een fan van Fastchip, mijn vorige wagen, een Clio RS, is er geweest en tot voldoening gechipt. Boven dien zit Fastchip bij mij in het dorp (Oud-Beijerland), dus wat is gemakkelijker.

"ZIP maakt de vermogens toename niet waar, of hun prijs ligt te hoog"

beide correct. Ze zijn duur en ze beloven gouden bergen. Fastchip beloofd niets die wil gewoon het beste eruit halen. En de prijs is ook nog goed  ;)

HaDries

ALs ik het goed begrijp is Henk de man of begrip voor Renault wat voor mij JD is bij VAG.

Heb niet meer dan de tussen demper verwijderd en twijfel nog over IC (doet Henk dit ook of is dat mogelijk bij hem) maar wil in ieder geval chippie op maat.

nagel

Als je echt een aardige vermogenstoename van plan bent , ga eens op bezoek bij Dijon Auto Racing. Deze firma tuned R26.R's naar 380 pk.

http://www.youtube.com/user/DijonAutoRacing

Daar kunnen ZIP en Fastchip nog een puntje aan zuigen.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

Ik weet wel zeker dat fastchip al hogere vermogens heeft gemapt, weliswaar in de categorie  21 Turbo maar toch  :)

Wel heel, heel erg snel die megane trouwens in dat filmpje!

@Hadries, dat zie je goed!

Wim B.

Citaat van: nagel op 14 maart, 2011, 19:46:50 PM
Als je echt een aardige vermogenstoename van plan bent , ga eens op bezoek bij Dijon Auto Racing. Deze firma tuned R26.R's naar 380 pk.

http://www.youtube.com/user/DijonAutoRacing

Daar kunnen ZIP en Fastchip nog een puntje aan zuigen.

Zeer indrukwekkend !!...........maar,
Leuk voor rijden in rechte lijnen en naar mijn bescheiden mening totaal niet geschikt voor de leuke binnenwegen vanwege het torc-steer wat onherroepelijk aanwezig zal zijn.
Daarnaast nog de benodigde aanpassingen zoals benzinepomp, koppeling, kopbouten enz. enz.
Ik vermoed dat elke tuner met verstand van zaken dit vermogen eruit kan persen als de klant ervoor zorgt dat hij een zak met geld bij zich heeft.
Een vermogen van rond de 300 pk en 400 Nm lijkt mij voldoende om de auto rijdbaar te houden.
Na het inrijden ga ik eerste maar eens met Fastchip praten.

HaDries

300 pk en 400 nm zijn voor mij ook voldoende, wil op euro 95 kunnen blijven rijden indien nodig.
Enigste aanpassing is geen tussen demper meer, en wil een maat chip met dien voorwaarde dat de auto makkelijk rijdbaar moet blijven en blijft versnellen in alle versnellingen. Hoef zeker geen hogere topsnelheid en wil ook elke maand de koppeling niet hoeven te vervangen.

nagel

Voor volledigheid, zie hier de film van de komplete motor tuning

Volgens de vermogens uitdraai is het niet onaardige vermogen gehaald van 383,7 pk bij 6307 t/min en 444,9 Nm bij 5803 t/min

Of deze waarden de driveability beïnvloeden zou ik zo een twee drie niet aannemen. Deze Renault heeft een ontzettend goede wegligging door zijn "revo knuckle"ophanging en zijn Toyo's R888. Of het heel blijft op de lange duur, daar heb ik mijn twijfels over.
Leuk is het wel, dat je met zo'n relatief "goedkope" wagen in de categorie van Porsches GT III, Nissan GTR's, Ferrari's e.d. gemakkelijk mee kan.
Er circuleert een filmpje R26.R (380 pk) versus een Ferrari. De Ferrari wordt op zeker moment zoek gereden. Toch redelijk ontluisterend, dat je door een simpele Renault het snot voor de ogen gereden wordt in je Ferrari van meer dan twee ton.
Ik ben niet van plan om met mijn R26.R me naar Dijon te begeven, ik ben zeer tevreden met het door ZIP Tuning gerealiseerde vermogen van 268 pk (hoewel sommigen daaraan twijfelen). Voorlopig moet ik de eerste Megane III RS nog tegenkomen, die de Nederlandse versie van de R26.R partij kan geven.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport