chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Frantic Frans

ga einde vd week langs  dan weet ik meer,
er is een update,dat is zeker,alleen is het waarschijnlijk niet noodzakelijk om hem direct te installeren(als je niet gaat tunen althans).
dit zal denk ik wel gebeuren tijdens een onderhoudsbeurt.
zodra ik wat weet zal ik het hier melden      8)
ik ben een "MEGANE't "persoon

Wim B.

Die updates van de fabriek hoor je idd nooit iets over en worden bij beurten erin geladen.
Ze blijven constant bezig om het motormanagement te verfijnen en het zijn vaak hele kleine aanpassingen waar je bij het rijden haast nooit iets van zal merken.
Het bevreemd me wel dat na het chippen er dus volgens Henk geen update meer overheen geschreven kan worden, dat houd in dat je dus alle updates na het chippen gaat missen.

Lars

Tenzij je het origineel weer terugflasht en dan naar de dealer gaat neem ik aan? Of werkt dat bij Renault niet zo?

Frantic Frans

Ik weet het ook niet precies,als ik het echt zou willen kan ik ten allen tijde terug naar origineel,(maar dat wil je niet,zei Henk :D).
ik denk dat Henk er een code inzet ofzo dat die niet overschreven kan worden.
Ik ben dan ook van plan om te zijnertijd toch een RS box te kopen,dat scheelt dan een hoop heen en weer gerij,maar
ik kijk het eerst wel een tijdje aan,misschien loopt het zo'n vaart niet met die updates en heb tevens de dealer ingelicht
over het gebeuren en die zal mij dan ook wel inlichten mocht een update nodig zijn.

heb trouwens van henk begrepen dat er die dag nog een rs komt rollen (een rs 225 geloof ik),dat begint op een mini-meeting te lijken  :D

Marcel

Hou het altijd wel in gedachten voor de toekomst als je problemen krijgt, een dealer kan raar reageren als hij er achter komt als de auto gechipd is.
Vertel het er gewoon bij als je ergens anders komt dan bij je vaste dealer mocht je problemen hebben.

Frantic Frans

dat zal ik zeker doen marcel,dat is ook een vd redenenen dat ik hem bij v Kesteren gekocht heb,bedankt voor de tip uiteraard

Marcel

Ik ken een aantal rare verhalen, een auto met problemen komt bij een "vreemde" dealer terecht, er word storing gezocht, klant verteld dat de auto gechipd is en direct word er met het vingertje naar het chippen gewezen, zo van : daar komen die problemen vandaan, terwijl dat achteraf niet zo was.

Frantic Frans

heb net nog even gebeld met de renault dealer in ijsselmuiden over het chippen in combinatie met het updaten.
Deze zei me dat er idd totaal geen reden is/was en ws ook niet komt (voorlopig) om een update uit te voeren,heb deze afspraak dan ook laten cancellen.
Ook wenste deze me veel plezier met de tuning en het resultaat en dat ik er maar veel van mag genieten en tot gauw
voor de eerste (officiele) beurt!
Is dat een topdealer of niet?
dus ik ga volgende week naar Goes zonder update,geen probleem!

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 07 april, 2011, 10:10:30 AM
heb net nog even gebeld met de renault dealer in ijsselmuiden over het chippen in combinatie met het updaten.
Deze zei me dat er idd totaal geen reden is/was en ws ook niet komt (voorlopig) om een update uit te voeren,heb deze afspraak dan ook laten cancellen.
Ook wenste deze me veel plezier met de tuning en het resultaat en dat ik er maar veel van mag genieten en tot gauw
voor de eerste (officiele) beurt!
Is dat een topdealer of niet?
dus ik ga volgende week (? de 22e toch, das nog 1 wk verder) naar Goes zonder update,geen probleem!

Mooi dan kan ik er ook zonder problemen heen en je voor gaan in de marteling  ;)

Voor "details" spreek ik je daar wel, zit al te poppelen hoe het na de tijd voelt. Heb nu een redelijke "standaard" ervaring opgedaan.

Frantic Frans

@Hadries:

:D ja klopt,is idd de 22e dat onze kanonnetjes op de pijnbank gaan! ;D
Wat je "standaard"noemt trouwens  .  ;D

ben ook reuze benieuwd!(ook naar het geluid).
je kunt idd met een gerust hart laten tunen dus zie je de 22e!

grtn,Francis

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 07 april, 2011, 20:02:02 PM
@Hadries:

ben ook reuze benieuwd!(ook naar het geluid).
je kunt idd met een gerust hart laten tunen dus zie je de 22e!

Het geluid zit wel goed bij jouw, anders op toeren klinkt het wat schel maar toch donker maar stationair is er een mooie donkere diepe brom.

Dit wakkert bij mij het vuurtje weer aan om "alles" te vervangen  ;)

jochem de haas

En heren wat zijn de veranderingen nou na een dag op de bank in Goes?

HaDries

Citaat van: jochem de haas op 25 april, 2011, 10:17:44 AM
En heren wat zijn de veranderingen nou na een dag op de bank in Goes?

Merk alleen maar dat de auto soepeler geworden is, op de terugreis in de 6e versnelling trek je makkelijker weg.
Onderin is er in mijn beleving niets veranderd.

Frantic Frans

de meine trok al soepel over heel het toerengebied,nu hetzelfde(afgezien van een heel klein dipje rond de 5000rpm)alleen met nog meer trekkracht!
super tevreden! :)

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 25 april, 2011, 13:23:40 PM
de meine trok al soepel over heel het toerengebied,nu hetzelfde(afgezien van een heel klein dipje rond de 5000rpm)alleen met nog meer trekkracht!
super tevreden! :)

Zoals jij het omschrijft ervaar ik het nu ook, maar geen dippies. En in de 6e loopt het ding ook als een tierelier zelfs met het warme weer is hij alert.