chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Wim B.

Mooi dat jullie tevreden zijn met het resultaat, want daar gaat het om.
Bij welke kilometerstanden hebben jullie de vermogenkuur laten doen ?

HaDries

Francis bij 18.000 en mijn Megane bij de maagdelijke stand van 5.000 km

Wim B.

Dan heb ik het vermoeden dat het best redelijk wat kilometers vergt om het blok echt los te krijgen.

HaDries

Citaat van: Wim Breman op 25 april, 2011, 19:22:16 PM
Dan heb ik het vermoeden dat het best redelijk wat kilometers vergt om het blok echt los te krijgen.

Zou best eens kunnen weet niet hoe het bij de andere Megane eigenaren is

Therion

Ik zit nog maar op 2500km  ;)    Ben nog aan het twijfelen of ik hem ga laten chippen...   Geen idee wat het kost, maar toch best een aardig sommetje volgens mij...  Als hij nu aantoonbaar zuiniger wordt, dan kan ik dat thuis misschien wel verkopen...   ;D

HaDries

Citaat van: Therion op 26 april, 2011, 15:32:20 PM
Ik zit nog maar op 2500km  ;)    Ben nog aan het twijfelen of ik hem ga laten chippen...   Geen idee wat het kost, maar toch best een aardig sommetje volgens mij...  Als hij nu aantoonbaar zuiniger wordt, dan kan ik dat thuis misschien wel verkopen...   ;D

Kan ik je nog niet vertellen maar de heen weg naar Goes heb ik 1 op 12 kunnen halen,

Bij mijn vorige auto scheelde het inderdaad iets, maar ja als je het extra vermogen aan gaat spreken haal je het niet.  :D

Frantic Frans

Ik vrees dat de mijne niet zuiniger is geworden,misschien zelfs wel iets dorstiger. ::)
maar moet het even aankijken,denk bij normaal gebruik,herstel:bij normaal NIET RS-gebruik,valt het wel mee denk ik.
Inderdaad maar niet tegen de vrouw zeggen heb het ook zo'n beetje weten te verkopen op die manier  ;) :D

@Therion:Als ik jou was zou ik er nog wat km opzetten,er veranderd nog wel het een en ander hoor qua geluid/rijgedrag/rijervaring,althans die ervaring heb ik wel.
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 26 april, 2011, 17:06:12 PM
Ik vrees dat de mijne niet zuiniger is geworden,misschien zelfs wel iets dorstiger. ::)
maar moet het even aankijken,denk bij normaal gebruik,herstel:bij normaal NIET RS-gebruik,valt het wel mee denk ik.
Inderdaad maar niet tegen de vrouw zeggen heb het ook zo'n beetje weten te verkopen op die manier  ;) :D

@Therion:Als ik jou was zou ik er nog wat km opzetten,er veranderd nog wel het een en ander hoor qua geluid/rijgedrag/rijervaring,althans die ervaring heb ik wel.

Heb jij er inmiddels 1000 km opzitten sinds die andere schoorsteen er onder zit ?

Frantic Frans

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 26 april, 2011, 17:31:17 PM
jawel,denk zo'n 2000km

Dan denk ik dat jouw schoorsteen redelijk ingebrand raakt, helemaal wanneer je hem goed hebt warm gestookt hebt (kan je merken aan het ploffen en knallen uit de piepe)

Frantic Frans

:D hahaha,ja zelfs mijn vriendin hoort het!
Ik vind er een groot  nadeel aanzitten als je met de auto rijdt;je hoort en ziet hem niet zo goed!

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 26 april, 2011, 17:38:37 PM
:D hahaha,ja zelfs mijn vriendin hoort het!
Ik vind er een groot  nadeel aanzitten als je met de auto rijdt;je hoort en ziet hem niet zo goed!

Dat heb ik dus helemaal op rijbewijs foetsie snelheden  ???

Frantic Frans

dat ook ja,is erg gevaarlijk die rechtervoet! :D

nagel

Ik kan me niet voorstellen, dat wanneer het vermogen d.m.v. chippen toeneemt, dat dan tegelijkertijd het verbruik zou afnemen. Kan niet, dat extra vermogen moet ergens vandaan komen. Maar misschien kun je, je niet technische echtgenote dit wijs maken.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

HaDries

Citaat van: nagel op 29 april, 2011, 09:43:07 AM
Ik kan me niet voorstellen, dat wanneer het vermogen d.m.v. chippen toeneemt, dat dan tegelijkertijd het verbruik zou afnemen. Kan niet, dat extra vermogen moet ergens vandaan komen. Maar misschien kun je, je niet technische echtgenote dit wijs maken.

Zolang je het (extra) vermogen niet aanspreekt kan het verbruik afgenomen zijn door de efficiƫntere brandstofhuishouding.
Maar goed wat bij de meesten gebeurd is dat ze het extra vermogen ook gebruiken en dan neemt het verbruik juist toe.
Blijf je dus rijden op de toegestane snelheden of zelfs iets daaronder kan het verbruik iets dalen in vergelijking voor het chippen.