chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Houdoe Mégane :)

:) Mijn persoonlijke verbruik weet ik niet, bij mij is het incl. gezinsgebruik.
Met een maxi cosi achterin gaat het automatisch heel beschaafd.

Hebben jullie dat nu ook:
Als je de auto ziet heb je gewoon meteen zin om te 'rijden'
Zonde van de benzine hoor je de vrouwen (over het algemeen) dan denken.

Frantic Frans

:D jep,gelukkig vinden wij het allemaal leuk om af en toe eens een stukje te toeren/knallen 8) door de mooie stukjes van ons kikkerlandje.
vanmorgen begon gelijk al top:op de motor van mijn vrouwtje(dikke kawaZX9) achter mijn RS aan met prachtig weer,je ziet die
auto gewoon aan de weg plakken ziet er super uit! 8)
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Citaat van: Frantic Frans op 30 april, 2011, 17:45:11 PM
vanmorgen begon gelijk al top:op de motor van mijn vrouwtje(dikke kawaZX9) achter mijn RS aan met prachtig weer,je ziet die
auto gewoon aan de weg plakken ziet er super uit! 8)

Oh dan had zij ook wel naar Goes kunnen komen met of de motor of de RS voor het chippen  :)

Lars

Citaat van: Frantic Frans op 30 april, 2011, 13:34:33 PMhahaha ik rij ook gemiddeld 1 op 8,mijn vrouwtje 1 op 10 dus :-\
Ik rij 1:9,5. 95% snelweg. :P

Heb maar eens even bij Fastchip geïnformeerd over de mogelijkheden. Heb de dynodag helaas moeten missen (iets met paasweekend, en samen met de vrouw zonder kids in Kurhaus enzo ;)), dus ik ga denk ik maar eens een afspraak inplannen. :D

Dynodagen zijn helaas voorbij dit jaar, maar je kunt natuurlijk altijd naar Oud Beijerland.

AnthonyRS

Fastchip is voorlopig niet in NL , of er moet voldoende animo zijn zodat het kosten dekkend is om vanuit de andere kant van de aardbol over te vliegen.

HaDries

Citaat van: AnthonyRS op 01 mei, 2011, 15:39:39 PM
Fastchip is voorlopig niet in NL , of er moet voldoende animo zijn zodat het kosten dekkend is om vanuit de andere kant van de aardbol over te vliegen.

Heb begrepen dat de zaken van Fastchip waargenomen worden door anderen. Het beste is ff een mailtje of telefoontje te plegen met Fastchip.

Lars

Heb gemaild over de diverse mogelijkheden, kreeg als antwoord diverse opties waaronder door Fastchip laten doen, evt. ook met rollenbank, dus lijkt me dat de zaken gewoon doorlopen. ;)

HaDries

Inderdaad, zaken worden waargenomen door de personen waar nu mee wordt samengewerkt.

Mijn resultaat van de dynodag:

nagel

Uit de grafiek blijkt, dat de standaard waarden, die Renault opgeeft niet kloppen voor de RS, 250 pk? Uit de grafiek komt een waarde van 232 pk naar boven, waar zijn die andere 18 pk gebleven, die Renault claimt? Het door Renault opgegeven standaard koppel zal ook wel niet kloppen.
Gelukkig zit je nu met 277 pk ver boven die 232 pk. Ik ben benieuwd naar het verschil in beleving.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Het gaat hier om wiel pk's en niet om krukas (kroeg) pk's.
Alle Megane 3's zitten ruim boven de opgegeven 250 pk.
Mijn Megane had standaard het laagste vermogen dat Henk tot op dat moment gemeten had.

Het verschil is zeer goed merkbaar over het hele toerenbereik.

Patrick RS

Citaat van: nagel op 07 mei, 2011, 13:29:09 PM
Uit de grafiek blijkt, dat de standaard waarden, die Renault opgeeft niet kloppen voor de RS, 250 pk? Uit de grafiek komt een waarde van 232 pk naar boven, waar zijn die andere 18 pk gebleven, die Renault claimt? Het door Renault opgegeven standaard koppel zal ook wel niet kloppen.
Gelukkig zit je nu met 277 pk ver boven die 232 pk. Ik ben benieuwd naar het verschil in beleving.

bij die 232 moet je zo'n 12.5% bijrekenen + 5 pk. Heb ik begrepen. Dan krijg je de pk's aan de nokkenas (kroegpk's dus)

HaDries

En ik heb Henk gevraagd hoe je het om moet rekenen en hij vertelde om het veilig te houden 8% er bij optellen.

Paqbro die van jouw maakt wel een grote sprong van standaard naar gechipt, d'r wordt bij die auto dus een boel winst gemaakt qua chippen