chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Marcel

Haha, en weer die Focus  ;D

Roald

Verschil is duidelijk ook leuk met Focus  ;)
Anything worth doing is worth doing right

Wim B.

Komende woensdag gaat de K-tec intercooler erin en gelijk daarna een anabolenkuur van Fastchip, ben benieuwd..

Patrick RS

Citaat van: Wim B. op 07 november, 2011, 15:14:40 PM
Komende woensdag gaat de K-tec intercooler erin en gelijk daarna een anabolenkuur van Fastchip, ben benieuwd..

ik ook. We zien de uitdraai hier wel tegemoet  ;D

Wim B.

Gisteren in Goes geweest en de Ecu laten aanpassen.
Eerst werd het vermogen uitgelezen, 244 pk en 343 Nm.
Na het inlezen opnieuw rollen en na een kleine aanpassing was het resultaat 271 pk en 381 Nm.
De koppelkromme vertoond een zeer fraaie vlakke lijn, bij 3720 t/pm word het maximale koppel bereikt en loopt mooi door tot 6200 t/pm en loopt dan ietjse af.
Het toerental is 500 toeren verder gezet dus loopt nu door naar 7000 t/pm.
Ik ben bewust voor de stage 1 gegaan omdat ik niet het onderste uit de kan wil hebben en een goede drivebilety wil houden.
Het is een totaal andere auto geworden en presteerd nu eigenlijk zoals een RS behoort te presteren.
Het toegenomen koppel is in de praktijk een verademing. in feite kan je nu in 6 vanaf 100 blijven want hij trekt toch wel.
Ik ben helemaal happy met de aanpassing.
De voorbandjes zullen wel vaker vernieuwd moeten worden vrees ik......... ;)

-jo-

Hoi wim, heeft Ruud de mapping erin gezet ?

Maarten-Jan Mulder

Zijn dit omgerekende waarden of wiel pk's Wim?

Wim B.

@Jo,
Ruud heeft iid de mapping gedaan en moet zeggen dat het een bijzonder prettig persoon is in de omgang met veel kennis van zaken.

@Maarten-Jan,
dit zijn dus de straat peekaas aan de wielen.

ReinRacer

Citaat van: Patrick.b op 11 maart, 2011, 16:18:24 PM
Citaat van: nagel op 11 maart, 2011, 10:00:29 AM
Mijn R26.R en zover ik weet alle R26.R's in Nederland zijn via van de Kerkhof bij ZIP Tuning Utrecht getuned tot 268 pk/ 379 Nm (standaard 230 pk/ 310 Nm).

ja maar wegens GEEN suc6 zijn ze overgestapt naar de enige echte chipper FASTCHIP!

Helemaal mee eens, goede keus, FASTCHIP (Jo & Henk) zijn de RS-EXPERTS.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Maarten-Jan Mulder

@Wim, zo, dat zijn hele nette waarden, dan heeft de auto standaard dus meer vermogen dan opgegeven.

nagel

Citaat van: ReinRacer op 11 november, 2011, 12:25:19 PM
Citaat van: Patrick.b op 11 maart, 2011, 16:18:24 PM
Citaat van: nagel op 11 maart, 2011, 10:00:29 AM
Mijn R26.R en zover ik weet alle R26.R's in Nederland zijn via van de Kerkhof bij ZIP Tuning Utrecht getuned tot 268 pk/ 379 Nm (standaard 230 pk/ 310 Nm).

ja maar wegens GEEN suc6 zijn ze overgestapt naar de enige echte chipper FASTCHIP!

Helemaal mee eens, FASTCHIP (Jo & Henk) zijn de RS-EXPERTS, neem even contact op met hun. e-mail:  info@fastchip.nl 

TWINGO RS PASSION

Dat ben ik toch echt niet van plan! Zoals mijn R26.R nu rijdt ben ik dik tevreden. Zolang ik met deze wagen in de bergen nog motoren in de bochten voorbij steek en daarna voor blijf, Porsches in de bergen bij houd, hoor je mij niet klagen over het vermogen door ZIP op een hoger niveau gebracht. Ik moet nog maar eens zien of dit met een Megane RS, al dan niet door Fastchip getuned ook lukt.

Hé Wim, bij de eerst volgende grote rit moet je de RS maar eens meenemen i.p.v. de Sub. dan kunnen we onderling eens vergelijken.
Ger
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

ReinRacer

[/quote]

Helemaal mee eens, FASTCHIP (Jo & Henk) zijn de RS-EXPERTS. 

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Wim B.

De R26R van Ger gaat als een kanon, dat kunnen jullie gerust van mij aannemen.
Een andere mapping erin zetten is dus volkomen zinloos als het goed bevalt, mochten er zich constant problemen voordoen dan zou je het kunnen overwegen om te re-mappen.

Ger,
Gaan we zeker eens doen de 2 RSsen vergelijken.
Op de terugweg uit Goes was een 535i bestuurder al helemaal niet blij met mijn blauwe fransoos............ ;D

Wim B.

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 11 november, 2011, 12:29:27 PM
@Wim, zo, dat zijn hele nette waarden, dan heeft de auto standaard dus meer vermogen dan opgegeven.

De waarden die zonder re-map uitgelezen zijn zijn niet geheel standaard waarden, bij de meeting zat er al een Milltec uitlaat en K-tec (grotere) intercooler op dus dat kan al wat uitmaken in positieve zin.

-jo-

Citaat van: nagel op 11 november, 2011, 13:03:10 PM

Dat ben ik toch echt niet van plan! Zoals mijn R26.R nu rijdt ben ik dik tevreden. Zolang ik met deze wagen in de bergen nog motoren in de bochten voorbij steek en daarna voor blijf, Porsches in de bergen bij houd, hoor je mij niet klagen over het vermogen door ZIP op een hoger niveau gebracht. Ik moet nog maar eens zien of dit met een Megane RS, al dan niet door Fastchip getuned ook lukt.

Hé Wim, bij de eerst volgende grote rit moet je de RS maar eens meenemen i.p.v. de Sub. dan kunnen we onderling eens vergelijken.
Ger

Ger,
zonder afbreuk te willen doen aan gelijk welk bedrijf dan ook zou ik je willen vragen om toch eens te komen rollen bij ons en de waarden na te kijken. Ik heb reeds diverse maps van ZIP moeten verwijderen omdat ze waardeloos waren. Het gaat er bij mij niet om of je de snelste auto aflevert met het hoogste koppel maar puur over het feit dat je wagen heel blijft. Ik heb trouwens een heel mooie datalog van een gerommelde zip map en een print van een 225 (van Boy). Die hebben ze ook +50 pk en weet ik veel hoeveel koppel beloofd. Toen hij kwam rollen in Goes en zijn zip-printje afgaf waren wij wel even met stomheid geslagen (en dat bedoel ik negatief).

Citaat van: Wim B. op 11 november, 2011, 12:03:29 PM
@Jo,
Ruud heeft iid de mapping gedaan en moet zeggen dat het een bijzonder prettig persoon is in de omgang met veel kennis van zaken.

Klopt, heel relaxte vent met jaren ervaring. Vooral in het wereldje van de motorfietsen is hij een icoon.