R19 + 5 ATC + Megane 3 GT220 + Clio 4 RS

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:28:19 PM

Maarten-Jan Mulder

De laguna gaat over 2 weken een vermogenskuurtje krijgen, gaat 140 pk, 320 nm  8)

Marcel

En hoeveel is dat nu origineel dan ??  100 pk ?
Dan word er gechipd zeker ??

Maarten-Jan Mulder

Origineel 112 pk, inderdaad nieuwe software c.q. chippen.

Martijn_B

Hoe zit het met de koppeling? Ik meen ergens iets gelezen te hebben dat de renault dci's wat problemen hadden met het hogere koppel, en een aanpassing aan de koppeling nodig was bij chippen.
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Marcel

Je bent misschien in de war met een Laguna II.

Maarten-Jan Mulder

Klopt, de de laguna II phase I 120 pk kan na chippen problemen geven met de koppeling. Koppel gaat dan van 300 nm naar 360 nm, terwijl de koppeling geschikt is tot 350 nm. Dat is op te lossen met de koppeling van een 2.2 dci (die tot 450 nm kan).

Martijn_B

Ah klopt het inderdaad toch! Ik wist even niet meer of dit de Renault dci was of een ander merk.

Maargoed, koppel wordt wel een hoop zeg!
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Maarten-Jan Mulder

Ja, dat gaat wel genieten worden op de snelweg  8)

Maarten-Jan Mulder

Ja zoals je ziet heb ik eindelijk mijn 250000 km's gehaald :P

Marcel

Tijd voor een nieuwe Laguna dacht ik zo, of niet ?

Maarten-Jan Mulder

Hij mag nog even, er is namelijk maar 1 opvolger geschikt  :-[

En die is nog niet betaalbaar haha  ;)

Marcel

Dat is wel een waardige vervanger en ook met diesel leverbaar

Maarten-Jan Mulder

Dit blijft vermakelijk :P de dagteller kan niet ver genoeg tellen  :D

Ging overigens 50 L in, dus 1 op 20.

Maarten-Jan Mulder

Nou, na het chippen loopt de laguna 430 km op een kwart tank (met Celeste achter het stuur, ik niet!).

Over naar belangrijke zaken, vandaag weer even aandacht aan de R19 besteed. Even het accu naar achter de bijrijder
project afgerond.

Zoals 19/megane rijders wel bekend, de normale plek van de accu. Hier komt alles samen dus heb ik een knooppuntje moeten
maken voor het verlengen. Op de achtergrond het massa punt, dus daar was makkelijk een lange kabel aan te zetten zonder knooppunten.

De nieuwe plek van de accu, alles netjes vastgezet (niet met de tape op de voorgrond  :P).
Ik had de accu alweer losgekoppeld, maar met de deksel er op ziet het er aardig netjes uit.

Zoals gebruikelijk wel weer crappy telefoonfoto's, sorry  ;)

Binnenkort de voorstoelen er weerin en dan weer apk er op + distributieriem vervangen. Dan kan hij weer mooi even een rally doen en de circuitdag uiteraard.

Marcel

Voor dat massa punt had ik zelf een nieuw massa punt gemaakt vlakbij de nieuwe plek voor de accu, dat had je die lengte koperdraad bespaart die je nu hebt aangelegt naar de paravan.