Even voorstellen: Clio 1.8 16V

Gestart door Johan.janssen, 10 augustus, 2025, 17:25:03 PM

Johan.janssen

Goedemiddag,

Graag stel ik mezelf en mijn auto even voor. Mijn naam is Johan, 44 jaar, woonachtig in Maaseik (BE) en ik heb een Clio 1.8 16V uit 1994. Ik heb de wagen sinds 2004 in bezit en na ruim 10 jaar stil te hebben gestaan heb ik hem weer helemaal rijklaar laten maken.

Een aantal foto's:

Foto 1 is van enkele weken geleden:

Foto 2 is van afgelopen weekend, na grondig wassen en 2-staps polijsten:

De wagen rijdt goed, alleen loop ik momenteel tegen 1 probleem aan. De vorige eigenaar heeft ooit een modificatie aangebracht door (volgens mij?) een aparte drukregelaar te installeren. Dit kan je zien in de 2e foto. In de drukregelaar zitten 3 slangen, deze van de onderkant is niet zichtbaar  op de foto, heb ik even met een blauwe lijn gemarkeerd.

Wat is nu het probleem? In de eerste foto zie je een groen, afgedicht slangetje. Deze is lek. Ik zou eigenlijk willen weten hoe dit / alles origineel aangesloten hoort te zijn.

Hopelijk kan iemand me hier wat wijzer maken, mijn dank is alvast groot!

Maarten-Jan Mulder

Welkom Johan, prachtige Clio 16V, inmiddels erg zeldzaam. Dus mooi dat je hem weer rijklaar hebt gemaakt (en erg netjes gepoetst!). De druk regelaar is wel origineel, althans origineel zit daar zeker een druk regelaar maar of dat deze is dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Volgens mij loopt het groene afgedichte slangetje normaal naar de koude start injector (ook wel 5e injector genoemd). Ik denk dat @Marcel dat wel weet.

Johan.janssen

Bedankt!

Ik wacht dan even zijn reactie af.

In de tussentijd heb ik het afgedicht met een nieuw, stevig stuk benzineslang. Voorlopig kunnen we dus verder ;-)

Marcel

Ik ga zoeken of ik er iets van kan vinden.
Ik meen te weten dat de originele drukregelaar onderdeel is van de brandstof galerij.

Marcel

Marcel

Marcel