weerstand gaspedaal

Gestart door Wim B., 02 april, 2011, 20:57:01 PM

Wim B.

Ik heb inmiddels 1500 km weg en ga wat meer op het gas en doe af en toe een kort tussensprintje.
Nu valt mij op dat er een behoorlijke weerstand zit in het laatste stuk van het gaspedaal tot aan plankgas.
Het lijkt een beetje op een kickdown bij een automaat, mijn M3 had dat ook.
Je moet er echt doorheen trappen om het pedaal naar de vloer te krijgen, hebben de ander RS bezitters dit ook ?

Lars

Yep. Kwam ik op dag 1 al achter trouwens, hihi.  ;D

Patrick RS

ik heb het zelfs in mijn megane rs II ;)

Wim B.

Hahahaha............ik dacht eerste ff dat het een stukje beveiliging was mbt het inrijden........pppfffffff
Maar vind het eigenlijk wel knap irritant.
Ik zag dat jij dus een witte naald in de kilometerteller hebt, die bij mij is dus rood en met zonnebril op niet te zien.

Lars

Ja, die witte naald is nieuw, vanwege de reden die je aangeeft. Geeft wel rood licht als de verlichting aan is. Zou het eens onder de aandacht brengen bij de dealer. Uiteraard willen ze geld voor het omruilen, maar met een beetje zeuren kom je misschien een heel eind. ;)

Wim B.

Zeuren ben ik heel goed in................komt goed (denk ik )
Hetzelfde gelt eigenlijk ook voor de wijzer van de benzinemeter.

Martijn_B

Mijn dashboard verlichting is ook rood, ben ik ook niet al te blij mee ivm slechte zichtbaarheid onder bepaalde omstandigheden.
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Maarten-Jan Mulder

Die weerstand op het laatste stuk hebben alle Renaults met cruise control gecombineerd met snelheidsbegrenzing. Als je daar doorheen trapt gaat die ook door de snelheidsbegrenzer, als je b.v. ruimte moet maken voor een ambulance oid. Als het goed is maakt het niet uit of je gewoon vol gas geeft of door die weerstand heen trapt, zou beide even snel moeten zijn.

Wim B.

Ik heb toch de indruk dat de gasklep verder opengaat als je door de weerstand heen trapt.

Maarten-Jan Mulder

Meten is weten, maar ik weet vrij zeker dat het niet uitmaakt.

Lars

Zal eens kijken via de Renault Sport Monitor, die geeft aan hoeveel % gas je geeft. Als die niet op 100% staat als je tegen de weerstand zit, heb je dus nog extra gas over.

Maarten-Jan Mulder

Dat geeft meteen uitsluitsel inderdaad.

Wim B.

Ga maar ff rijden dan.................. :)

HaDries

Ik heb er tot op heden nog niets van gemerkt

Lars

Net even de RS uitgelaten.  :D

Throttle staat al op 100% als je net tegen de weerstand aankomt. Dus geen extra gas als je doortrapt.  Handig spul die Sport Monitor. :D Trouwens, de snelste 0-100 met mijn beperkte schakelskillz i.c.m. ESP op 'Sport' en gaspedaal op 'Extreme' is tot nu toe 6:49.