Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

Jacob Priem

Ziet er echt gaaf uit !  /worship /worship

RikRace

Vet met hoofdletters V.E.T.!!  /worship
<>RenaultSport<>

dennis rs

Heeeeeej gaaaf egt super gave velgen!!! En petje af voor het  poetsen

basjan

klik op de banner voor mijn project !

Nickymeister

Jeetje, wat een sjieke Megane zo zeg!  /worship
Kiek um Goan

BamiesRS

Erg mooi zo!

Kun je iets meer vertellen over je velgen/banden combi. Welke maat banden heb je? Hoe is je auto verlaagt? Last van aanlopen? Is het rijgedrag verandert door de andere et waarde van deze velgen?

TymenJ

Dank allen voor de leuke reacties. Ben er zelf ook nog steeds érg blij mee!

Citaat van: BamiesRS op 07 april, 2014, 16:50:03 PM
Erg mooi zo!

Kun je iets meer vertellen over je velgen/banden combi. Welke maat banden heb je? Hoe is je auto verlaagt? Last van aanlopen? Is het rijgedrag verandert door de andere et waarde van deze velgen?

Momenteel rij ik op 235/40 R18 Michelin Pilot Sport 3 banden rondom en H&R verlagingsveren. Omdat deze velgen 9J zijn ipv 8,25J zoals de originele Renault velgen heb je wel dat de band erg 'getrokken' om de velg zit. Vele tabellen die online her en der te vinden zijn geven ook 225 of 235 aan als minimale breedtemaat voor 9J velgen.

Met de bovenstaande combi heb ik geen last van het aanlopen in de wielkasten. Zodra de 235/40 banden op zijn stap ik over op 255/35 of 265/35 zodat ook de velgbeschermingsrand weer enige nut heeft. Met 235 banden biedt dat geen bescherming meer omdat 'ie zo getrokken is. Ook dan denk ik dat je geen problemen hebt met aanlopen.

Qua handling merk je weinig verschil. De ET waarde verschilt slechts 2mm, maar door de 9J velgbreedte heb je toch 22mm meer spoorbreedte voor en achter. Maar zelfs dat verschil merk ik niet; wellicht dat je dat wel op het circuit merkt.

Tiemen

Dat worden aardig brede bandjes dan! Ziet er wel erg netjes uit met de nieuwe velgen

TymenJ

Oeeee

Aaaaa!

Nieuwe Injen kit. Puur voor het geluid; inmiddels getest op de Autobahn en maakt geen verschil qua inlaat temperatuur met de originele airbox. Die arme intercooler is datgene wat de inlaattemperatuur niet omlaag kan brengen, volgende stap? :P

Dit is overigens de V2 intake kit van Injen, de ander heeft dus zo'n mega lang inlaat traject wat helemaal tot aan de onderkant van je wielkast loopt.

Maarten-Jan Mulder

Zit er ook nog verschil in geluid? Kan me voorstellen dat het op deze manier een stuk meer aanwezig is...

TymenJ

Yup, heel duidelijk verschil! Ten eerste is de inlaatpijp nu van aluminium, wat op zichzelf al minder dempend is dan die originele geribbelde kunstof inlaat. Maar nu hoor je tenminste ook echt een veel zwaarder geluid wanneer je het gas opentrekt,  vergelijkbaar met een NA blok en open luchtfilter. Daarnaast heb je natuurlijk het enorme turbo aanzuig geluid wat verslavend werkt. In een tunnel rijden met ramen open is oorverdovend bijna; zoveel geluid brengt zo'n opspoelende turbo teweeg  :-\

Rij nu met een Blitz dual drive dump valve rond, maar die is toch net iets te traag met druk loslaten, dus binnenkort eentje Forge erop om verder te testen.

Volgende keer als ik weer richting NL ga rijden zal ik wel wat geluidsfragmenten opnemen  :)

TymenJ

Even een technisch vraagje: weet iemand of het mogelijk is om veerspanners rondom de voordemper/veer te doen, en dan deze aan te spannen? Hoeft niet specifiek voor mijn Megane, maar in het algemeen? Is zo'n werkwijze aan te raden?

Ik moet namelijk mijn bovenste lagers vervangen (klonkend geluid bij drempeltjes), en die lagers zijn het laatste wat ik nog niet gecheckt heb/kan checken.

De vorige keer dat we er verlagingsveren onder hadden gezet moest de halve ophanging los, maar als ik de veer al kan opspannen wanneer 'ie nog gemonteerd zit wordt het allemaal een stuk makkelijker en kan ik het zonder brug doen.

Oja, had nog even de Gopro op mijn stuurkolom gemonteerd op een ritje Autobahn van 120-255km/uur (kilomterteller is praktisch gelijk aan GPS snelheid) :)

Marcel

Stoer filmpje  8)

Die verenspanners, ik ben er geen liefhebber van maar het gaat wel, in de garage hebben we een echte verenspanner met twee 180 graden bekken op een spindel en dat werkt goed.
Eigenlijk zou je die moeten kunnen lenen van iemand (voor een doos warme appelflappen is er wel wat mogelijk bij de meeste garage's  ^-^)
Het is zelden dat een veer loskomt uit een spanner maar je zal maar net "aan de beurt" zijn  ::).

TymenJ

Heb maar besloten om het schokdemper werk aan Renault uit te besteden, gaat mij teveel tijd in zitten. Maandag zullen ze het gaan nakijken en fixen.

Verder wat kleine updates aan de auto:

• Brembo pennen vóór vervangen door nieuwe pennen met splitpen, ipv de standaard pennen met die akelige klemmende veren. Geen klemmende pennen meer die je er met een moker mag uitrammen!
  • Remklauwen geel gemaakt.
  • Nieuw schoeisel rondom, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 255/35/R18 94Y. Perfecte maat voor de 9J TSW velgen.
  • Uitlaat omhulsel weer in zwart Plastidip gezet, ipv chroom. Ten zijner tijd maar een carbon omhulsel erop.

Eindelijk de velgen/banden zoals ik ze wou hebben (en zoals ze zouden moeten zijn vanaf fabriek!). Voor en achter precies goed uitgevuld met de wielkasten, en breed rubber wat de auto vele malen stoerder maakt als je hem van achteren bekijkt.

Verder nog een nieuw topsnelheid record neergezet met de RS; 270 km/uur op de GPS op de Autobahn. Wat een monster  8).

Afijn, hier de plaatjes :)

Maarten-Jan Mulder

Staat wel echt dik  /worship

En 270 gps is echt wel ziek snel! vlakke weg?