Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

dennis rs

super nette rs!!!

en idd  de carbone logos staan hem heeel goed!!!!

Frantic Frans

mooie auto Tymen,ben je nog niet tegen gekomen maar dat komt zeker een keer goed!
veel plezier ermee
ik ben een "MEGANE't "persoon

ReinRacer

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 28 januari, 2012, 20:25:05 PM
Je rijdt niet hard genoeg, beetje blazen dan wordt die spanning vanzelf hoger  (roll) O:-)

Precies beste Maarten-Jan.

vr. groeten van Rein.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

TymenJ

Citaat van: ReinRacer op 06 april, 2012, 12:38:06 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 28 januari, 2012, 20:25:05 PM
Je rijdt niet hard genoeg, beetje blazen dan wordt die spanning vanzelf hoger  (roll) O:-)

Precies beste Maarten-Jan.

vr. groeten van Rein.

Whahaha, ik rij anders hard zat! De (destijds nieuwe) voorbanden zijn na 10dkm alweer aardig "op" anders  ??? . Heb laatst net nieuwe achterbanden laten zetten.

Citaat van: Frantic Frans op 06 april, 2012, 07:42:55 AM
mooie auto Tymen,ben je nog niet tegen gekomen maar dat komt zeker een keer goed!
veel plezier ermee

Ben jij er 15 april niet bij Frans?

Maarten-Jan Mulder

Haha, geintje natuurlijk  :) Heb een keer in een megane 3 RS gereden van VkV (die had Bjørn mee naar de 5daagse), maar het snelheidsgevoel is wel aardig op achtergrond. Je moet echt op je km teller voor je door hebt hoe gigantisch snel je al gaat.

HaDries

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 07 april, 2012, 20:31:42 PM
Haha, geintje natuurlijk  :) Heb een keer in een megane 3 RS gereden van VkV (die had Bjørn mee naar de 5daagse), maar het snelheidsgevoel is wel aardig op achtergrond. Je moet echt op je km teller voor je door hebt hoe gigantisch snel je al gaat.

Of aan de lekker klappen die uit de uitlaat komen bij het rijden op een bochtig parcours waar veel snelheids- en versnellingsbak wisselingen plaats vinden.

Maarten-Jan Mulder

Inderdaad, wel heel vermakelijk die ploffen uit de uitlaat  /worship

Frantic Frans

@tymen: ik probeer er wel bij te zijn tymen,anders mini meet 19 mei misschien?
ik ben een "MEGANE't "persoon

TymenJ

Dat met de uitlaat is zeker vermakelijk. Ik rij zo nu en dan ook nog wel in de Megane GT, waar ik destijds een K-Tec uitlaat onder heb gezet... blijft een heerlijk geluid hebben. Misschien dat er ooit nog 's een nieuwe uitlaat onder m'n RS komt...  8)

Frans, ik ben er 19 mei vast ook wel bij.

TymenJ

Vorige week eindelijk de RS verlaagd met H&R veren (geen coilovers hoor). Sport chassis is standaard veel te hoog naar mijn idee, dus dat moest lager!

Was even wat meer werk dan gedacht; de fusee's en draagarmen moesten compleet los waardoor we in totaal een krappe 3 uur bezig waren. De voorspanning van de voorste veren was overigens echt enorm, dus wil je dit ook doen, zorg dan dat je een veerspanner hebt die veer zo'n 50% kan indrukken! Het lukte ons maar net om dit voor elkaar te krijgen.

Maar ik ben er heel erg tevreden mee, de verlaging is precies goed en het is wat stugger dan normaal. Mocht van mij eerlijk gezegd nog wel stugger, maar dan moet je toch echt naar andere dempers.

Volgende halte: k-tec decat, k-tec uitlaat en een intercooler ;)

Maarten-Jan Mulder

Mooie verlaging, staat goed  /worship

Zit de veerpoot nou peugeot stijl in het fusee geklemd?

Lesley

Ziet er heeeel goed uit /worship. Wel rustig aan doen bij verkeersdrempels en andere obstakels. Had je het sport chassis of de cup?

HaDries

Citaat van: Lesley op 12 juni, 2012, 17:47:20 PM
Ziet er heeeel goed uit /worship. Wel rustig aan doen bij verkeersdrempels en andere obstakels. Had je het sport chassis of de cup?

Gok sport chassis anders had hij wel rode remklauwen gehad bijbehorende optie van cup onderstel

Marcel

Hij had een sport chassis, staat in de eerste regel.

Maarten, ga je mond eens spoelen, je noemt een raar merk hier op dit forum  :D

Maarten-Jan Mulder

Marcel, erger nog, ik zie een vergelijkbare constructie  :D