Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

TymenJ

Bedankt voor de leuke reacties :)

Hij is inderdaad niet erg opvallend, maar oogt juist wat zakelijker. Het gaat er tenslotte om wat onder het kleurtje zit ;)
Over de velgen; het is inderdaad geen gek idee om ze later eens zwart te maken. Misschien iets voor volgend jaar.

Ik ben momenteel even aan het knoeien om mijn RSTuner aan de praat te krijgen, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Als dat allemaal weer werkt komt er misschien een stage 1 op van Henk :P

HaDries

Citaat van: TymenJ op 02 november, 2011, 14:30:10 PM
Bedankt voor de leuke reacties :)

Hij is inderdaad niet erg opvallend, maar oogt juist wat zakelijker. Het gaat er tenslotte om wat onder het kleurtje zit ;)
Over de velgen; het is inderdaad geen gek idee om ze later eens zwart te maken. Misschien iets voor volgend jaar.

Ik ben momenteel even aan het knoeien om mijn RSTuner aan de praat te krijgen, maar dat wil nog niet helemaal lukken. Als dat allemaal weer werkt komt er misschien een stage 1 op van Henk :P

Als dat zo ver is ga je toch lol krijgen met je RS  8)

-jo-

gefeliciteerd Tymen, geslaagde wissel moet ik zeggen  ;)

Ik zie je dan wel in het voorjaar 2012 (Goes)  ;D

HaDries

Citaat van: -jo- op 06 november, 2011, 10:41:23 AM
Ik zie je dan wel in het voorjaar 2012 (Goes)  ;D

Moet hij zeker doen, dan heeft hij pas echt een RS (Razend Snelllll)

TymenJ

Stage 1 van Henk besteld; hopelijk mailt hij hem vanavond zodat ik hem morgen erin kan programmeren ;D

Erg benieuwd!

Marcel

Als ik het goed begrijp ga je de software dan zelf instaleren ?

-jo-

TymenJ

Yup, met mijn RSTuner.

Heb er laatst een nieuwe licentie in gezet omdat hij nog met mijn vorige Megane gelinkt was; ik vond het wat zonde om hem niet meer te kunnen gebruiken, want het blijft handig dat je zelf foutcodes e.d. kunt uitlezen én kunt dataloggen ;D

TymenJ

Inmiddels de stage 1 erop gezet; wat een monster is het geworden ???

Hij doet nu zo'n 1,35 bar, met soms een piekje naar 1,4 tot zo'n 5500rpm.  De turbo lijkt aardig uitgepuft na 5800rpm, waarbij de wastegate dutycycle naar z'n max springt waarna er bij 6700rpm nog een respectabele 1,1 bar over blijft. Volgens de mapping wil hij bij 6000-6100rpm nog 1,45bar druk hebben, maar kan daar helaas maar 1,25 leveren (daardoor schiet de dutycycle van de wastegate naar max); ik zal eens kijken wat mijn Forge actuator kan uitmaken op dit gebied en eventueel mijn BMC airbox  :)

Het leuke bij de nieuwe ECU van de RS250 is dat ie het koppel ook kan berekenen/schatten; de maximale waarde is zo rond de 395Nm, met circa 360Nm bij 5500rpm wat resulteerd in zo'n 280pk.

Ik zal hem binnenkort eens op de zelfde dyno laten rollen als waar ik de GT op heb laten doen; ben erg benieuwd wat eruit komt!

Marcel

Maarten-Jan Mulder

HaDries

Citaat van: TymenJ op 03 december, 2011, 15:29:25 PM
Inmiddels de stage 1 erop gezet; wat een monster is het geworden ???

Hij doet nu zo'n 1,35 bar, met soms een piekje naar 1,4 tot zo'n 5500rpm.  De turbo lijkt aardig uitgepuft na 5800rpm, waarbij de wastegate dutycycle naar z'n max springt waarna er bij 6700rpm nog een respectabele 1,1 bar over blijft. Volgens de mapping wil hij bij 6000-6100rpm nog 1,45bar druk hebben, maar kan daar helaas maar 1,25 leveren (daardoor schiet de dutycycle van de wastegate naar max); ik zal eens kijken wat mijn Forge actuator kan uitmaken op dit gebied en eventueel mijn BMC airbox  :)

Het leuke bij de nieuwe ECU van de RS250 is dat ie het koppel ook kan berekenen/schatten; de maximale waarde is zo rond de 395Nm, met circa 360Nm bij 5500rpm wat resulteerd in zo'n 280pk.

Ik zal hem binnenkort eens op de zelfde dyno laten rollen als waar ik de GT op heb laten doen; ben erg benieuwd wat eruit komt!

Dat kan je allemaal loggen met dat kastje ?

TymenJ

Inmiddels carbon Renault badges besteld van Streamlinecarbon.com, komen hopelijk volgende week binnen :). Verder zit ik nog na te denken om mijn dak zwart te laten/zelf wrappen; je ziet weinig Gris Cassiopee RS'en met een zwart dak, enkel eens een witte of gele. Maar na wat photoshoppen denk ik dat het toch wel mooi staat.

@HaDries: Jazeker. Er zijn erg veel parameters die je kunt uitlezen van de ECU. Probleem is echter dat als je teveel waarden tegelijk aan het loggen bent, de update interval zo'n 200ms wordt of meer wordt; dit is eigenlijk teveel. Ik beperk het meestal tot zo'n 4 of 5 parameters. Daarnaast kun je verder nog al je foutcodes uitlezen en eventueel verwijderen.

Ik heb even een screenshotje gemaakt van een log waarbij ik in de 3e versnelling van 1500 tot 6700rpm ga:

http://tymenjissink.nl/rs250/RSTuner_log.jpg

HaDries

Citaat van: TymenJ op 03 december, 2011, 19:33:10 PM
Inmiddels carbon Renault badges besteld van Streamlinecarbon.com, komen hslopelijk volgende week binnen :). Verder zit ik nog na te denken om mijn dak zwart te laten/zelf wrappen; je ziet weinig Gris Cassiopee RS'en met een zwart dak, enkel eens een witte of gele. Maar na wat photoshoppen denk ik dat het toch wel mooi staat.

@HaDries: Jazeker. Er zijn erg veel parameters die je kunt uitlezen van de ECU. Probleem is echter dat als je teveel waarden tegelijk aan het loggen bent, de update interval zo'n 200ms wordt of meer wordt; dit is eigenlijk teveel. Ik beperk het meestal tot zo'n 4 of 5 parameters. Daarnaast kun je verder nog al je foutcodes uitlezen en eventueel verwijderen.

Ik heb even een screenshotje gemaakt van een log waarbij ik in de 3e versnelling van 1500 tot 6700rpm ga:

http://tymenjissink.nl/rs250/RSTuner_log.jpg

Heb zo iets voor mijn Seat Leon 1.8 20VT gehad, was leuk om mee te werken

TymenJ

Ik heb de Forge actuator uitgebreid kunnen testen, met alle soorten veren en verschillende preload settings, conclusie: er is geen verschil met de standaard actuator :). Die heb ik dan ook maar weer terug gezet.

Het BMC filter zal ik voorlopig niet plaatsen; teveel geknoei weer omdat er wederom geen ruimte voor is. Helaas.

Verder nog wat kleine aanpassingkjes gedaan: kleine Renault Sport stickers op de velgen gezet + grotere Renault Sport stickers voor en achter. Óok de carbon Renault badges binnengekregen van Streamlinecarbon.com; erg netjes spul! Ik zal ze morgen gaan plaatsen.