Winterwielen Megane RS 250

Gestart door Lars, 02 mei, 2011, 10:28:46 AM

Lars

De temperaturen stijgen weer, dus perfect om te kijken voor winterwielen + banden. :)

Heb zelf geen bal verstand van ET-waardes etc., weet alleen dat ik 18" wil i.c.m. een goede, sportieve winterband. Iemand suggesties/links waar ik wat informatie op kan doen?

Marcel

Als je de originele banden maat in 18 inch weet kun je bv op www.autobanmarkt.nl jezelf al oriënteren wat er te koop is op banden gebied.

Misschien kom je op marktplaats wel een setje originele 18 inch wielen tegen, dan weet je zeker dat je goed zit qua maatvoering.

Wim B.

Lars, kijk eens bij www.teamdynamics.nl .
Ik ben me ook al aan het oriënteren en via de configurator op de site van team dynamics ben ik bij de Pro-race 1.2 uitgekomen.
Deze velg is in verschillende kleuren verkrijgbaar en lijkt veel op de standaard velg.
Ik overweeg zelfs om mijn zomerbanden over te zetten op een set antraciet velgen en de orginele velgen voor de winterset te houden.

HaDries

Nou komt dat ff goed uit, liep al met dezelfde gedachte rond,

Wil ook op winterbanden rijden aan het eind van het jaar na die vreselijke ervaring van vorig jaar.
In Duitsland in de sneeuw een scherpe oprit naar boven met max 30 km/h en rechtdoor richting vangrail op 10 cm in de er voor blijven staan.

Maar vind de originele velgen eigenlijk mooi genoeg, velgen die ik mooi vind zijn vaak ook heel duur. ???

HaDries

Citaat van: Wim Breman op 02 mei, 2011, 15:52:03 PM
Lars, kijk eens bij www.teamdynamics.nl .
Ik ben me ook al aan het oriënteren en via de configurator op de site van team dynamics ben ik bij de Pro-race 1.2 uitgekomen.
Deze velg is in verschillende kleuren verkrijgbaar en lijkt veel op de standaard velg.

Volgens de configurator kom ik op de pro race 1.3 uit, welke jij opgeeft klopt de steek en de et niet tenzij je hem aan laat passen

Lars

Thanks voor de tips. :) Heb zelf ook al een keer ondervonden dat je met platte sportbanden met weinig profiel met een paar cm sneeuw gewoon helemaal niet wegkomt. En aangezien iedereen nu aan het wisselen is voor zomerbanden leek me het een uitstekend moment om zelf voor wintersloffen te kijken. ;)

Waar kan ik de originele steek/et waardes zien trouwens? Staat dat in het boekje?

HaDries

Gaat hij;

8,25J 235/40 R18 95Y CUP chasis
8,25J 225/40 R18 92Y sport chasis

5 x 114,3 et 42 naafgat 67,1

Lars

Martijn_B

Tipje: Team Dynamics is spotgoedkoop in de UK, zelfs als je qua transportkosten 4x 18inch velgen laat overkomen hiernaartoe.
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Marcel

Dan moeten jullie eens polsen voor een grote gezamelijke bestelling, nog meer voordeel.

viatin

De originele 18 inch velgen hebben een et waarde van 65 en zijn 8,25 J breed.
Kwam ik achter toen ik op zoek was naar velgen met winterbanden, gelukkig heb ik op marktplaats een setje originelen velgen gevonden.

HaDries

Citaat van: HaDries op 02 mei, 2011, 17:18:06 PM
Gaat hij;

8,25J 235/40 R18 95Y CUP chasis
8,25J 225/40 R18 92Y sport chasis

5 x 114,3 naafgat 67,1

Frantic Frans

Citaat van: Marcel op 02 mei, 2011, 21:19:08 PM
Dan moeten jullie eens polsen voor een grote gezamelijke bestelling, nog meer voordeel.

ff een 20"container vol laten proppen daar? :)
ik ben een "MEGANE't "persoon

16valves

Denk dat marcel www.autobandenmarkt.nl bedoeld, en je hebt ook nog www. topbanden.com  ;)

Marcel

Jazeker, ik heb te snel willen typen  :-\