Clio III RS

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:37:19 PM

Lars

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 januari, 2012, 23:03:52 PM
Een S2000 heeft 240 pk, maar die motor gaat maar 100.000 km mee
Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar dit is pertinent onwaar. Uiteraard moet je 'm wel blijven onderhouden, maar 200-300k km is echt geen uitzondering.

Denk trouwens eerder dat de nieuwe Clio RS zo rond de 230 uit zal komen, met een geblazen 1.6. :)

Maarten-Jan Mulder

Ik heb ook wat contact met wat honda jongens in de omgeving, waarvan 3 met een S2000. Ze hebben alle drie  hun motor bij 100k moeten reviseren, dus dat heb ik uit van personen met first hand ervaring. Mischien dat je als je altijd als een bejaarde rijdt wel 200-300k km haalt hoor maar die jongens gebruiken de auto waar die voor bedoeld is. Met zo'n smalle powerband (wat is het, max. koppel bij 7500? max vermogen bij 8500?) zit je altijd hoog in de toeren en ja dat slijt gewoon, ook als er honda opstaat  ;)

Niets ten nadele van die auto, absoluut niet, die is echt geweldig!

AnthonyRS

230 pk moet toch kunnen, bij Porsche bouwen ze ook 500pk uit een ongeblazen 4.0 liter. Dus we houden zelfs marge  :P

Lars

Ik ken ook een aantal mensen met een S2000, voornamelijk uit de VS (waar afstanden iets groter zijn dan hier ;)), en die rijden er makkelijk 150-200k miles mee. Uiteraard zijn er halverwege wel wat onderdelen die aan vervanging toe zijn, maar dat wil niet zeggen dat het blok maar 100k mee gaat (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de 1.3 Renesis uit een RX-8). Korte stukjes met veel hoge toeren zijn sowieso niet bevorderlijk voor de levensduur van welk blok dan ook.

Maarten-Jan Mulder

Denk dat het ook wel van het gebruik af hangt inderdaad  :)

@Anthony, dat komt uit een 6 cilinder en die blokken zijn ook niet bepaald probleemloos (996/997).
Kijk maar eens op het porsche forum (porscheforum.nl -> Motor).

HaDries

Citaat van: AnthonyRS op 09 januari, 2012, 10:34:04 AM
230 pk moet toch kunnen, bij Porsche bouwen ze ook 500pk uit een ongeblazen 4.0 liter. Dus we houden zelfs marge  :P

Is ook niet zo'n probleem de laatste generatie rally clio's hebben 250 pk maar weet niet of de revisie van de motor dan ook eerder om de hoek komt kijken.

Maarten-Jan Mulder

Die komen heel snel om de hoek kijken, volgens mij gaan die zelfs na elke rally uit elkaar en weer in elkaar.

ReinRacer

RED BULL Racing WSR SPA 2012

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

AnthonyRS

Staan er 3 in Nederland  ;D

Laantje

Laantje

la_fusion

Een kleine tip voor mensen waarvan de xenon lampjes stuk zijn.. kijk even of je zelf de lampjes wil vervangen of dit door de dealer laat doen. De bumper moet er voor af maar bij de dealer betaal je nogal veel voor de xenonlampjes zelf. Zo zou ik eigenlijk 197 euro per stuk moeten betalen en heb nu bijna dezelfde lampjes via Amazon.de voor 30 euro per stuk. In mijn geval zaten er Philips 85122+ lampjes in en heb ik er zelf Philips 85122 lampjes ingezet. Klein verschil in kleur en hoe de lampjes hun licht schijnen op het moment dat ze stuk aan het gaan zijn.

De computer bij Renault geeft aan dat er mogelijk D1S of D2S lampjes in moeten dus het is wel verstandig dat even te bekijken voor je wat besteld. Bij mij zaten er overigens D2S lampjes in. Ik wilde jullie vooral niet onthouden hoe groot het prijsverschil is ;)

Marcel

Een gouden tip is dit !!

dennis rs

Het zal vast wel ergens staan. Maar wat  is de bandenmaat van de  orginele velgen van een clio rs 3 ?

martll