Het sterke verhalen topic

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 13 juli, 2011, 08:24:50 AM

Maarten-Jan Mulder

@Gerarh, ja het is niet het standaard 1.2 16v onderstel, officieel heet de 1.2 TCE ook de Twingo GT.
Met een schroefset kom je kwa onderstel al redelijk richting de RS, mis je dus alleen nog de alu ophanging.

Marcel

De Twingo 1.2 heeft zijn originele 14 inch wielen nog maar komende zaterdag worden er 17 inch Brock 24 wielen gemonteerd.

De 1.2 in kwestie, how low can you go.

Maarten-Jan Mulder

Kan nog lager, een pakje sigaretten laag schijnt de norm te zijn  ;) :P

(al wil ik niet eens weten hoe ver omhoog zijn draagarmen nu al staan  ;D)

Lesley

Mmm. Niet zo'n lekker sterk verhaal....ben net gelaserd bij Beilen met 162 km, helaas 120 toegestaan dus veel te hard... Na correctie 37 te hard en dus 366 euri.
Gelukkig heb ik al jaren geen bekeuring meer gehad en rijd buiten de bebouwde kom vaak te hard,dus relatief valt het mee. Maar ja dat bedrag...

Marcel

Altijd geeft het een rotgevoel  >:( Het is ook zooooooooo'n enorme misdaad.

John

Oei Lesley, dat zijn toch de minder leuke dingen. Met dat geld kan je beter andere dingen doen.

Maarten-Jan Mulder

Echt balen Lesley, gelukkig onder de 40 te hard buiten de bebouwde kom dus dat scheelt een streepje achter de naam.
Bij het tankstation of bij Beilen Noord? Bij beide staan ze wel vaker...

Lesley

Het was bij Spier, een motormuis met laser, komende vanaf Hoogeveen. Hij haalde me bij het benzinestation eraf..... Ik had wel Flitsmeister gechecked maar waarschijnlijk te kort zonder dat ie ge-update was. Er zat een duitse 3 serie achter me die ook hard wilde..
Om het voor me zelf te verantwoorden :) ik heb al 4 1/2 jaar geen bekeuring meer gehad en ik rij eigenlijk altijd te hard...
Ik maak me ook niet druk om dingen die al gebeurd zijn en die ik niet meer kan veranderen, dus "het zit me niet op mn nek" Maar met het geld had ik andere dingen kunnen doen. En idd net als Marcel zei, het voelt niet als zware overtreding.

Maarten-Jan Mulder

O daar ja, dat is net een mooi stukje waar je hem verantwoord kan opentrekken.
Balen inderdaad!

Rammillius

Geen idee of het een sterk verhaal is :P tis meer een irritatie mbt andere weggebruikers.

Vandaag (maandag ochtend) reed ik lekker 130 op de A67 naar Eindhoven. Voor mij rijdt een Opel combootje. Rechts rijdt een BMW M3.

De ruimte tussen mij en de Opel is net de lengte van de BMW. Toch moet en zou die BMW er tussen moeten komen want de linker rijbaan gaat sneller dan de rechterbaan. Hij gooit zijn auto er tussen en drukt vervolgens op de rem. Hierdoor moet ik natuurlijk ook flink op de rem. Hij laat de rem los. Geeft wat gas en gaat vervolgens weer flink op de rem. Ik wederom ook weer op de rem. Bus achter mij ook op de rem, etc etc. Hun kijken telkens over hun rug naar mij om te zien wat ik doe.

Nadat wij eindelijk de vrachtauto voorbij zijn gaat hij naar rechts. Drukt weer op de rem zodat ik hem voorbij kan. Zit de bestuurder met een kwade kop, gebalde vuist en allerlei dingen te roepen (geen idee waarom omdat niemand je hoort op 130 :P)

Ik haal hem links in maar omdat ik niet het aantal pk´s heb van een M3 gaat hij mij proberen rechts in te halen om hem er weer voor te gooien. Gelukkig lukte dit niet anders was het weer helemaal van voren begonnen....

Volgens mij is het zo´n M3 bestuurder die eigenlijk zijn auto niet kan betalen en verzekeringsgeld nodig heeft om de benzine te kopen. Mocht het tot een aanrijding zijn gekomen, dan hadden ze een probleem aangezien ik voor mijn werk alle verkeersregels dien te kennen en weet dat onnodig remmen op de snelweg, de aansprakelijkheid neerlegt bij de remmer en niet bij het achterop botsende voertuig ;) Soms heeft het werken als schadebehandelaar nut :P

Gerco.
Wannabe RS´er die het moet doen met een GT.

Xabre

BMW rijders, alle vooroordelen kloppen ook gewoon altijd :P

Laurenz.B

Tijdje geleden van de weg gehaald door politie met 5 wagens.
Golfje, pugje 106, clio 1 1.2 RN, ik en een twingo 1.
Golf en pugje mogen door, dan wachten ze bij de Clio RN, laten hem even wachten tot de rest door is en toen was het mijn beurt.
Komen 2 agenten rond mn clio wandelen en 5 minuutjes later rond de RN:
agent 1: Meneer Broes, heeft u een tuningrapport voor alle aanpassingen die er aan uw wagen gebeurd zijn, want dat zijn me er wel wat zie ik. (Tuningrapport krijg je hier in Belgie als je ook maar iets aanpast aan je wagen, pookknop vervangen, €6 betalen).

Agent 2: ja, van wat ik kan zien zijn de achterschermen verbreed, bredere voorvleugels gemonteerd, een luchthapper op de motorkap gemaakt, 15" velgen gemonteerd met een andere bandenmaat dan origineel en is ie verlaagd.

Ik: ja, is allemaal origineel uit de fabriek, is een Clio 1.8 16V (wat ze aan de hand van mijn papieren ook konden zien)

Agent: ja, ik zou toch graag uw tuningrapport zien

Ik: heb ik helemaal niet, is helemaal standaard uit de fabriek dat ding
Dus ik loop naar mn koffer, want had een brochure bij van de Clio16V (altijd trouwens) om hun te overtuigen.... loopt er ineens zo'n agent mee naar mn koffer (ja, ik ga een groot schietijzer bovenhalen hoor :)) ) om te kijken wat ik ga doen.
Ik: kijk, hier heb je een folder uit 1991 dat ie zo uit de fabriek gekomen is.

Agent: maar die velgen dan, daar moet normaal 13" onder staan (lach ik me ff een breuk, 13" past helemaal niet)

Na 5 minuten komen ze terug uit hun busje om te zeggen dat alles in orde is (ze waren wel lekker kortaf :P)
Alles terug gekregen en mogen doorrijden.

Wat een gedoe zeg, die jacht op sportieve / getunede wagens.... Nu is de Clio helemaal origineel (wat ie voor de restauratie niet was), is het weer niet goed :-\
Zonder problemen van afgekomen, gelukkig maar.

renault clio '91 1.8 16V restauratieproject

John

Haha, lekker puh voor oom agent.  (Y)

Roald

Haha lekker voor die agenten, blijkt wel dat de meeste de ballen verstand van hebben  8)
Lijkt me een heerlijk moment om een lange neus naar ze te kunnen halen  :P
Anything worth doing is worth doing right

Dimitri RS

we maken wel eens grappen over Belgen (tis even niet anders) als je het verhaal leest zou ik het onder de categorie moppen plaatsen.

ongelooflijk wist niet dat men zo streng was in Belgie.