Ervaring nieuwe Renault Megane RS & een 275 pk versie?

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 18:37:05 PM

Frantic Frans

ik ben een "MEGANE't "persoon

Marcel

Citaat van: HaDries op 28 april, 2011, 15:10:09 PM
Citaat van: Marcel op 28 april, 2011, 12:59:17 PM
Oooo, dat is niks, toen de Nissan Qasqai, net op de markt was liepen de levertijden op naar 12 a 13 maanden !!!!

Ben destijds afgehaakt voor de levering van een Megane Coupe 2.0 IDE na 9 maand wachten had ik geen geduld meer, uiteindelijk is die auto meer dan een jaar later op de markt gekomen. En nu blijkt ook nog weinig succesvol.

En wees maar erg blij dat je die megane met die motor nooit hebt gehad, met de (een heel slecht)IDE(E)van renault) motor zijn heel veel problemen geweest, het directe injectie verhaal van renault is toen ook een zachte dood gestorven.

HaDries

Ik denk dat de motor ook het probleem is geweest waarom het zo lang duurde.

Maarten-Jan Mulder

an sich was de motor niet eens zo beroerd, grootste probleem bij vooral de megane was de EGR. Daardoor kreeg je een enorme vervuiling die nooit oploste, er kwam immers geen vloeistof langs. Bij de laguna II waren er al aanzienlijk minder problemen, de motor had daar geen EGR. Een IDE zonder EGR en een carter afluchting die apart opgevangen wordt kan ook gewoon oud worden.

Grootste nadeel is de specifieke drukregelaar die moeilijk te krijgen is die nog wel eens stuk wil gaan. Conclusie, toch beter uit de buurt blijven  ;) maar kwa concept best goed, alleen de uitwerking....

Marcel

Het vreemde was dat een enkele IDE helemaal geen problemen vertoonde  maar de meeste, hobbelpaarden zijn het.

HaDries

Maar goed die auto heeft er bij mij wel voor gezorgd dat Renault ff op een zijspoor kwam te staan en dat ik 2 andere merken gereden heb eer ik weer terug kwam.

Maar goed nu volop genietend van de Megane RS 250+

Maarten-Jan Mulder

Het verloren schaap is weer terug  ::) :P ;) ;)

@Marcel, die enkele IDE's die geen problemen vertoonden waren van mensen die het ding niet voor de caravan kochten maar voor de rechtervoet  ;D en zolang die rechtervoet maar gebruikt wordt gaat het wel goed met een IDE.

HaDries

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 29 april, 2011, 09:23:15 AM
@Marcel, die enkele IDE's die geen problemen vertoonden waren van mensen die het ding niet voor de caravan kochten maar voor de rechtervoet  ;D en zolang die rechtervoet maar gebruikt wordt gaat het wel goed met een IDE.

Toch zijn er niet veel IDE Coupé verkocht schat ik in, je had daarnaast nog een 1.6 16v en een 1.4 16v dacht ik ?

Martijn_B

Citaat van: Wim Breman op 28 april, 2011, 15:42:56 PM
Op een Niksan ga ik geen 12 maanden wachten, mijn vrouw is nog sneller met in verwachting raken en bevallen.

;D
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Marcel

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 29 april, 2011, 09:23:15 AM

Dat zou je zeggen Maarten maar het gekke is dat er een IDE alleen werd gebruikt als boodschappen auto, kwam dus nooit op de snelweg.....wat denk je, die auto had geen problemen, nu jij weer.
Een andere IDE werd gebruikt voor lange afstanden en kwam meerdere malen per jaar op de autobahn in duitsland en wat denk je, die had juist heel veel problemen.
Beiden raar maar waar !!!

Maarten-Jan Mulder

Dat is mijn ervaring in elk geval haha  :D Jouw ervaring is raar maar waar zullen we inderdaad maar zeggen! Het grootste minpunt aan die IDE vond ik trouwens dat ondanks de directe inspuiting de motor 10 pk minder had als de gewone. Betekent dus een hele tamme nokkenas.

Marcel

Zeker weten doe ik het niet maar ik dacht dat die motor meer koppel had dan de F7R, dus net zo snel was uiteindelijk.

Maarten-Jan Mulder

190 vs 200 nm inderdaad, maar vooral de powerband was breder, koppel kwam eerder in.

AnthonyRS

HaDries