Ervaring nieuwe Renault Megane RS & een 275 pk versie?

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 18:37:05 PM

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Elmar WerkmanKlik hier voor het filmpje!

En zou er ook een 275pk versie in de maak zijn?, er circuleren sinds gisteren foto's van de motorafdekplaat, waar een Tce275 motor op vermeld staat!

nagel

Ik heb uit het artikel (en uit het filmpje) niet opgemaakt, dat hier sprake was van 275 pk versie.
Verschilt deze nouvelle Megane III uiterlijk van de vorige versie?
Men vond in het artikel het uitlaat geluid van de viercilinder aan de "brave" kant vergeleken met het geluid van de vijfcilinder van de Focus RS. Dat kan beter, neem b.v. het "gehuil" van de titanium uitlaat van de R26.R, daar verbleekt zelfs de Focus bij.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

Het was een gerucht op basis van die afdekplaat, maar tot dus ver nog geen 275 pk versie...
De titanium uitlaat zouden ze gewoon weer als optie moeten aanbieden inderdaad!

HaDries

vraag me af in hoeverre standaard RS'sen al dan net over de 250 pk komen, en dus richting de 275.

Maarten-Jan Mulder

Als je kijkt hoe ze presteren i.v.m. de focus RS, heel dichtbij ja.

Wim B.

Vergis je ook niet in het gewicht van de 250RS in verhouding tot de Focus RS, ik dacht iets van 180 kg verschil in het voordeel van de 250 RS.
Das best fors.

Marcel

180 kg, even voor de beeldvorming, dat is bijna zo'n 208 liter vat olie b.v. wat die focus extra mee moet sjouwen.

Marcel

Lars

Volgens DRIVR.be komt de 275pk versie er echt, en wel in een gelimiteerde oplage van 500 stuks. DRIVR noemt een prijsindicatie van 35.000 euro, maar ik vermoed dat die prijs alleen voor België geldt. ;) Bij ons in NL komt daar natuurlijk nog een sloot aan belastingen bovenop, waaronder BPM, slurptax en nog meer van dat soort onzin. Met de in het artikel genoemde opties zit je bij een 'gewone' RS in NL al op (of over) de 40.000 euro. Wel erg bruut en exclusief dit. :)

zoefrs

Zag vandaag op de site van autogiro's dat er een gelimiteerde uitvoering komt van de megane rs.
275 pk, iets meer kopppel +20, speciale velgen, limited op 500 stuks.
In België komt ie wel, Renault NL wist nog van niks.

Groet,

Martin

HaDries

Citaat van: zoefrs op 02 april, 2011, 18:35:50 PM
Zag vandaag op de site van autogiro's dat er een gelimiteerde uitvoering komt van de megane rs.
275 pk, iets meer kopppel +20, speciale velgen, limited op 500 stuks.
In België komt ie wel, Renault NL wist nog van niks.

Groet,

Martin

Da's normaal heb het meegemaakt met de R26R of ik ff binnen een dag wilde beslissen  :-[

Maarten-Jan Mulder

HaDries

HaDries

Hoor geluiden dat de Megane RS met optie bluetooht slecht leverbaar zou zijn ivm met onderdelen uit Japan

Wim B.

Dat gelt niet alleen voor de bleutooth maar ook voor bepaalde basisstoffen voor de kleuren rood en zwart.
In het getroffen gebied waar de kerncentrale staat word een unieke grondstof voor genoemde kleuren gemaakt, Ford, BMW, Audi en Mercedes hebben nu al moeilijkheden met deze kleuren.