Start probleem

Gestart door Dimitri RS, 07 oktober, 2011, 20:01:52 PM

Dimitri RS

iemand een idee wat het volgende kan zijn,p.s.

je wilt starten maar hoort niet anders dan klik (net als bij een accu die bijna leeg is)
"computer/electronica hoor je wel geluid maken bij de 2de en 3de poging. 1e poging weet ik niet meer maar zal ongetwijffeld.
Ik dacht accu is leeg na een uurtje nog eens geprobeerd en jawel auto start alsof er niets aan de hand is geweest.
Dagtellers stonden wel weer op 0.

er is mij verteld dat Renaults zich zelf kunnen repareren  ;)
p.s. tis de Clio en had eigenlijk in het mapje techniek gemoeten  stom stom stom

henri5gt

misschien de startmotor?? ik zeg zomaar wat...
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Marcel

Een slechte massa kabel/verbinding kan dit ook veroorzaken.
De volgende keer om te beginnen ook je accu laten testen ondanks dat de auto wel goed starte later !

Maarten-Jan Mulder

Staat hier prima hoor Dimitri.

Gezien de dagtellers op 0 staan ga ik met Marcel mee, een slechte massa verbinding of een accu met een slechte cel (en dan wordt het een net wel / net niet verhaal). Hoe oud is de accu, weet je dat?

Dimitri RS

??? accu is van dec 2005 

Marcel

Dat zegt helemaal niets, een accu hoort eigenlijk dagelijks "gebruikt" te worden, voor een accu is het het beste dat je die dus continu "in beweging" houd, belasten/ontladen(de koude start), een x aantal kilometers rijden (opladen) en zo elke dag eigenlijk.
Ik heb het wel gezien bij de laatste rally, de accu van de alpine van mijn maat sneuvelde op zaterdag en de accu van mijn zwarte GTT sneuvelde op die bewuste zondag morgen voor de rally, beide accu's ook net een paar jaar oud maar beide accu's (auto's) worden verre van dagelijks gebruikt.
En bij mijn zwarte GTT was het helemaal erg eigenlijk, de garage waar die GTT staat is 600 m van mijn huis adres, in de garage starte de 5 perfect en 600 m later dus helemaal niet meer !!

Daarom is een druppel lader een perfect apparaat, die laad en ontlaat de accu continu.

Roald

Leeftijd van de accu zegt wel degelijk iets, een accu verliest naar mate deze ouder word capaciteit.
Zal de mijne maar eens preventief vervangen zit er al langer in dan ik de auto heb.
Het is wel een stevig ding tot twee maal toe helemaal plat geweest maanden lang en nog steeds werken  :P
Anything worth doing is worth doing right

Xabre

Vanochtend wou ik ook weg met de 19, gek deur wil niet open met afstandbediening, sleutel in contact; nou compleet dood... vorige week nog naar de CRS meeting geweest, of accu overleden of stiekeme stroomverbruiker erbij gekregen. :-[ krijg de &$%#( ik pak de fiets wel.

Roald

Citaat van: Xabre op 09 oktober, 2011, 14:11:35 PM
Vanochtend wou ik ook weg met de 19, gek deur wil niet open met afstandbediening, sleutel in contact; nou compleet dood... vorige week nog naar de CRS meeting geweest, of accu overleden of stiekeme stroomverbruiker erbij gekregen. :-[ krijg de &$%#( ik pak de fiets wel.

Heb je net pech met dit weer  ;)
De mijne deed het gelukkig wel, dacht nog zul je net zien nadat ik in dit topic heb gepost de accu ineens dood is :P

Marcel

Citaat van: Roald op 09 oktober, 2011, 13:16:35 PM
Leeftijd van de accu zegt wel degelijk iets, een accu verliest naar mate deze ouder word capaciteit.
Zal de mijne maar eens preventief vervangen zit er al langer in dan ik de auto heb.
Het is wel een stevig ding tot twee maal toe helemaal plat geweest maanden lang en nog steeds werken  :P

Je hebt gelijk maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Dimitri zijn accu wel degelijk slecht of stuk kan zijn ondanks dat de accu van dec 2005 is.
Oja, en gewoon wat extra geld uitgeven voor een goed merk accu scheelt ook, een Exide of een Varta b.v. maar zeker geen Yuasa of zo  >:(.

Dimitri RS

Citaat van: Xabre op 09 oktober, 2011, 14:11:35 PM

typisch waarschijnlijk "de vloek van ......... <vul zelf maar in>"

Roald

Citaat van: Marcel op 09 oktober, 2011, 15:36:38 PM
Citaat van: Roald op 09 oktober, 2011, 13:16:35 PM

Je hebt gelijk maar wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat Dimitri zijn accu wel degelijk slecht of stuk kan zijn ondanks dat de accu van dec 2005 is.
Oja, en gewoon wat extra geld uitgeven voor een goed merk accu scheelt ook, een Exide of een Varta b.v. maar zeker geen Yuasa of zo  >:(.

Had het andersom gelezen m.a.w. dat de accu nog wel eens prims had kunnen zijn dus zat met een vraagteken boven mijn hoofd  :)
Maar Dec 2005 ja dan is het na bijna 6 jaar wel tijd voor een nieuwe :)

Xabre

Mijn dateert van halverwege 2006 meen ik. Huismerk van de Brezan. (merkloos)  Elk jaar plat omdat ik altijd vergeet de minpool eraf te halen voor de winterstalling. :P dat zal m'n levensduur ook niet bevorderen.

Maarten-Jan Mulder

Die van mijn 19 was ook plat afgelopen winter, ook vijf jaar oud (door Dirk preventief vervangen toen de auto gekocht is en door hem nagekeken). Dus ja, vooral als het niet dagelijks gebruikt wordt is het met vijf/zes jaar wel klaar.

Dus Dimitri, best kans dat het de accu is, laat hem een testen.

HaDries

Die 4 a 5 jaar is op zich niet zo gek hoor, heb je bijvoorbeeld veel audio erop zitten is het nog eerder finito