Willeon: Phase 1 GT turbo '85...verder klussen...

Gestart door Willeon de Zoete, 10 november, 2011, 12:22:08 PM

Marcel

Met rondom koni geel op z'n hardst voel je de 5 GTT op het circuit van verre komen als je over de grens gaat en dat is in eerste instantie wel fijn om de auto niet gelijk plat te rijden.

Maarten-Jan Mulder

Het mooie aan koni geel is dat ze instelbaar zijn, dus op de openbare weg zet je ze gewoon wat zachter, stuiter je de bocht ook niet door  ;)

Xabre

Op ze hardst zijn gele koni's ook nog wel te pruimen, klinkerwegen vermijden uitraad maar verder prima mee te rijden.

Willeon de Zoete

Afgelopen zaterdag en zondag nog wat vordering geboekt met het demonteren van de cilinderkop.....

Mayo onder het kleppendeksel...

Bij het aftappen van de drekzwarte olie kwam er eerst een mooi straaltje koelvloeistof uit...

De koppakkingset met versterkte koppakking, versterkte kopbouten en klepseals van Andrews binnen gekregen.
Nieuwe waterpomp ligt ook al klaar, want de oude is waarschijnlijk van 1985...
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Maarten-Jan Mulder

Goed bezig  :) Ga je ook nog een origineel filterhuis plaatsen?

Dimitri RS

goed werk

kan dit geen artikeltje worden voor het AM  :P

Willeon de Zoete

@ Maartjen Jan: Is dat functioneel beter? Pak je dan minder warme lucht van de motor?
@ Dimitri: Ik weet niet of mijn huis-tuin-en-keuken sleutelwerk nou zo'n fantastische aanvulling is voor het AM... :D
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Marcel

Is de mayo van calvé want dat is de beste  ;D
Nu kan iedereen gelijk zien waarom olie verversen zo belangrijk is  ???

Voor de koele lucht is een origineel filterhuis het beste maar voor het gehoor weer de minste optie.

"@ Dimitri: Ik weet niet of mijn huis-tuin-en-keuken sleutelwerk nou zo'n fantastische aanvulling is voor het AM".
Het is het proberen waard Willeon, gewoon proberen, nu je aan het sleutelen bent zoveel mogelijk goede foto's maken en later voor het artikel eens gaan zitten.

Mark

lkkr bezig!

en een pietsje meer druk strax?    :P

GerryTT

Citaat van: Marcel op 17 december, 2011, 13:27:41 PM
Voor de koele lucht is een origineel filterhuis het beste maar voor het gehoor weer de minste optie.

Of zo, het beste van beide

[/quote]

Maarten-Jan Mulder

In elke test met filters bij renault komt eigenlijk elke weer terug dat de originele filterhuizen bij Renault altijd het meeste vermogen geven. Daar wordt bij Renault goed over nagedacht  :)

Als je toch ook wat van het geluid wil dan zou ik inderdaad  voor de oplossing van gerryTT gaan of een maxi achtige oplossing maar dan het filter achter het schutbord ipv alleen de aanvoerbuis naar achter het schutbord.

Betekent niet dat after market filters nooit zin hebben, er zijn ook fabrikanten die niet over het inlaat traject nadenken. Bij een civic type-R (oude model) levert een ander filter bijna 10 pk op.

GerryTT

Met een originele turbo zal het originel luchtfilterhuis icm een K&N inlegfilter het beste resultaat geven. Of dat ook nog zo is met een grotere turbo weet ik niet, die wil toch meer lucht hebben. Weet niet of dat werkelijk zo is maar kan het me voorstellen.

Zou voor het goede eigenlijk een luchtaanvoer in de motorkap moeten maken. Maarja, vind dat cosmetisch gezien weer geen succes :-[

Maarten-Jan Mulder

Er is maar 1 manier om daarachter te komen, testen. Ik denk dat het originele huis dan nog steeds het meeste vermogen geeft.

-jo-

Ben ik niet met je eens MJ. Na een carb-afsteldag mag ik toch zeggen dat ik ervaring heb met die "prullen". Het nadeel is dat die metalen pot snot-snot-heet wordt. Het wordt zo erg dat je je hand er niet tegen kan houden. Het systeem van VDB-works is nog steeds het meest ideale.

Gerry heeft daar wel een fotootje van.

Maarten-Jan Mulder

Ik zei niet voor niets ik denk, omdat ik het niet weet  :)

Ben wel benieuwd naar een foto'tje van het VDB systeem dan :)