Even voorstellen....

Gestart door DaanRS, 05 oktober, 2010, 22:04:16 PM

DaanRS

Even voorstellen..

Ik ben Daniel 33 uit rotterdam van beroep doe ik iets met computers en heb vanaf ik mijn rijbewijs heb al iets met franse auto's (ook met italiaanse maar die kan ik niet betalen), mede omdat ik in mijn jonge jaren veel km gemaakt heb in de 100 en 125 cc kart sport zijn Franse auto's naar mijn idee nog steeds de echte bochten tijgers de karts voor de openbare weg.

Nadat mijn spik splinter nieuwe peugeot 206RC op klaarlichte dag gestolen werd met een autoambulance heb ik de afgelopen 4 jaar niet meer gedurft een nieuwe auto te kopen. Maar na een lange zoek tocht en vele proefritten en vele afvallers heb ik ruim 18 weken geleden een nieuwe clio RS aangeschaft en ben ik dus overgestapt van PSA naar Renault.

Waarom de Clio RS!!!! Ik was op zoek naar een echte hardcore GTI een beest op wielen.  Heb nog erg zitten twijfelen tussen de Clio en de Megane en zelfs in de Golf, sirocco, polo, DS3, RCZ, 207 feline, etc etc etc  maar na een proefrit in de clio was ik dan toch om..... de clio... die is net iets straker voor mijn gevoel veel sensationeler, helaas wat kleiner en minders snel naar de 100 maar die clio heeft dat waar psa (106,205,206,306 gti's) mee is gestopt en dat waar naar ik op zoek was.

Mijn vorige auto's waren o.a.
106 1.3 rallye, 2x 106 gti, 206RC, Xsara 2.0 VTS....

waarom ik me aangemeld heb op dit forum is dat ik meer te weten wil komen over renault sport, meetings ervaringen etc etc.

tot slot nog wat foto's

Martijn_B

Gaaf Daan! Welkom hier op het forum!

Heb je de topgear test gezien met hot hatches begin van deze zomer? In vergelijking met een Abarth 500, Focus RS, Impreza, Golf GTI, Golf R, Scirocco, Megane RS en nog wat auto's kon er met de clio met de hoogste G-kracht door de bocht!
www.wax-on.nl voor al je poetsspullen!

Maarten-Jan Mulder

Welkom Daan, en heel veel plezier met deze kart 8)

Snuf

Echt een hele mooie koets met een dikke kont. Veel plezier ermee maar dat moet wel lukken denk ik  :D

DaanRS

Martijn, heb die test idd gelezen  ;D en in zo'n mooi gerenomeerd autoblad! Heb mijn huiswerk wat betreft de aanschaf dan ook goed gedaan, helaas geen cup onderstel aangeschaft aangezien mijn vrouw er ook mee naar haar werk gaat. Heb gelukkig wel het schuif dakje uit haar hoofd weten te praten, ik ben van mening dat dit te kosten gaat van de stijfheid. In december ga ik naar alle waarschijnlijkheid (als het weer mee zit) naar de ring om mijn vrouw wat meer vertrouwen te geven in de wagen en om eens te kijken hoe de auto nu echt aanvoelt. Vindt wel dat ESP/ASR erg snel reageerd, met mooi weer staat ie dan ook uit.

Marcel

Welkom Daan, mooie Clio, de 2e witte hier, een nederlandse belg hier op het forum heeft er ook eentje.
Je vrouw laten wennen aan de Clio, dat had verlopen Dinsdag uitstekend gekunt tijdens de circuitdag.
Iemand laten wennen aan een auto zou ik nog niet 1 2 3 laten doen op de ring, als het druk is zit je
daar niet op je gemak lijkt mij zo :-\

DaanRS

Marcel dank, we zijn er ook erg blij mij  ;D! De prestatie van de auto zijn geweldig, zelfs in het wat lagere toerengebied vindt ik hem helemaal niet tegen vallen ten opzichte van de turbo geweld van tegenwoordig! Zal eens zoeken naar foto's van de andere witte clio. Jammer van die circuit dag, misschien de volgende keer en ook leuk voor mijn vrouw.

Groet,
daan

Dannyr

Hey nog iemand die overgestapt is van frans naar frans. Ook 2.0 VTS gereden:D Maar mooie auto hoor!

DaanRS

Hey Danny, de VTS was zeker een fantastische auto..... maaruhh ik ben bang dat ik nu wel verkocht ben, zeker nu ik geproeft heb van een renault sport product!!!

jeffrey

Hey Daan,

Super mooie auto en de juiste kleur.

Veel plezier ermee.

Groetjes