Clio IV RS

Gestart door AnthonyRS, 01 juli, 2012, 20:02:27 PM

Roald

Ziet er nog steeds vrij klein uit, lijkt zelfs kleiner dan de Forge IC die ik op mijn 19 16v heb zitten.
Kennelijk zit het goed vol bij een Clio IV RS.
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Klopt, dat zit het ook. De standaard intercooler staat zelfs op zijn zijkant naast de radiateur.

RikRace

<>RenaultSport<>

Maarten-Jan Mulder

Mooi om te zien... maar we willen de R.S. 16  ;D

Marcel

Inderdaad, dit is alleen uiterlijk vertoon wat ook wel mooi is daar niet van.

sander

Beste mensen,

Ik heb sinds gisteren een nieuwe (Phase 2) Clio RS. Er zijn kleine verschillen met de Phase 1.

Echt opvallend is de snelheid van schakelen. Dat gaat in Phase 2 stukken sneller dan in Phase 1. Dit wordt nergens op de auto sites vermeld. Daar blijft men hangen met de eerste reviews, vaak zelfs geschreven op basis an normale stand ipv sport.
Verder heb je meer uitlaat geluid.
Ook lijkt de auto iets gretiger.

Marcel

Mensen onthouden alleen negatieve dingen heel goed, maakt niet uit of het een auto is of een restaurant bezoek.
De phase 2 heeft toch ook 20 pk meer  ?

Tutuur

De phase heeft andere software voor de bak, deze kun je in een phase 1 ook laten schrijven bij de dealer. Dat weet alleen niet iedereen!

Steks

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt in een Clio IV RS en ik heb wat vragen. Ik rijd nu in een Mini Cooper S, heb daarvoor een Honda Civic Type-R gehad en ik heb in nog wel een stuk of 10 andere hot hatches gereden. Ik houd wel van wat motor/uitlaat geluid in de cabine, maar in de Clio gisteren was het echt storend aanwezig, is dat standaard, of is het aannemelijk dat de vorige eigenaar wat heeft aangepast? Verder vond ik de stoffen stoelen en dan met name de zijdelingse steun erg tegen vallen, Misschien ben ik verwend door de Recaro Sportster CS stoelen in mijn Mini, maar zijn de lederen stoelen beter, heeft de Trophy uitvoering andere stoelen, of waren er andere stoelen als optie te bestellen?

Maarten-Jan Mulder

Erg leuke auto z'n Mini Cooper S, net als de Civic Type R overigens (vooral in het wit  ;D).
Voor wat betreft de Clio, normaal gezien zijn ze eigenlijk erg stil, maar wat vaak gedaan wordt is de middendemper vervangen door een rechte pijp.
Dat kun je inderdaad als storend ervaren. Ik weet niet welk bouwjaar de Clio was waar in je een proefrit hebt gemaakt? Er zit veel verschil tussen fase 1/2, de fase 2 is eind 2016 / begin 2017 gekomen in NL. De standaard stoelen zijn op zich prima maar als je Recaros gewend bent dan zullen ze inderdaad tegen vallen. De lederen stoelen zijn al beter, de Trohpy heeft ook andere stoelen, die erg fijn zijn (zeker v/d fase 2):

In NL voor zo ver ik weet geen andere stoelen als optie te bestellen, de Recaro Sportster CS past overigens gewoon in de Clio 4 (Recaro heeft een officiële montageset beschikbaar voor de IV). In Duitsland wordt dit veel ingebouwd i.p.v. de originele stoelen. Later waren ze ook als optie leverbaar in Duitsland.

Marcel

Stond de R sound in de R link toevallig niet aan  ?
Dan heb je extra (nep) geluid via de radio/speakers.

Steks

Bedankt voor de info, of het geluid over speakers kwam weet ik niet, blijft dat als je het volume helemaal terugdraait of de radio uitzet? En het geluid kwam wel redelijk achter.

Het was sowieso niet een exemplaar die ik zou willen en de verkoper vond het geluid een meerwaarde.

Het was er eentje van mei 2015, wat is het verschil tussen fase 1 en 2? Ik zal eens een ritje in een Trophy maken.

Recaro's er in zetten kan natuurlijk ook, maar dat is best prijzig en mini huidige Recaro's zijn voorzien vaan een Mini logo, dus die meenemen gaat hem ook niet worden.

Maarten-Jan Mulder

Geluid van R-Sound blijft inderdaad als je het volume helemaal terug draait, dus dat zou het in theorie ook nog geweest kunnen zijn.
Had je hem in Race/Sport staan of gewoon normaal? Dat maakt ook nog verschil voor het geluid.

Verschillen fase 2 t.o.v. fase 1,
aan de buitenkant:
- full LED verlichting (echt een verademing t.o.v. de halogeen verlichting v/d fase I, af-fabriek geen Xenon leverbaar)
- dagrij leds / bochtenleds / mist leds in de vorm van 3 "finish vlag blokjes" onderin de bumper

- achterlichten zijn ook LED
- wat andere opties kwa lm wielen

aan de binnenkant:
- interieur afwerking op een hoger niveau (krasvaster, minder glimmende materialen, algehele indruk beter)
- R.S. Monitor 2 (met wat meer opties en tevens de mogelijkheid om laps bij te houden op het circuit met grafische weergave)
- aanzienlijk betere stoelen

technisch:
- EDC schakelt aanzienlijk beter en sneller als de fase I (puur software matige wijziging, je kan deze software ook in een fase I flashen)
- akrapovic leverbaar (op de trophy in sommige landen standaard, in NL niet).
- keuze uit standaard chassis, cup chassis en trophy chassis (laatste uiteraard i.c.m. 220 pk).
- automatisch inparkeren (Voor wat het waard is...)

Als de fase 2 binnen bereik ligt zou ik daar zeker voor gaan, een stuk volwassener op alle gebieden.

Steks

Bedankt voor de reactie.

Ik heb hem in Race en in Normal gereden (wist niet dat er nog een stand was). De optische en verlichtingsupdates boeien mij niet echt, de betere stoelen en het cup of trophy chasis zijn dan eigenlijk de enige zaken die ik echt belangrijk vind als je de EDC software kunt updaten. Over de stoelen heb ik nog nagedacht, nieuwe Recaro's aanschaffen is vrij prijzig, maar ik kan die van mijn natuurlijk ook opnieuw laten bekleden. Of ik het cup of trophy chasis zou willen ipv standaard, ik denk het wel.

Op dit moment ligt dat niet binnen bereik, ik heb een budget van €20.000 en dat is net te weinig, maar buiten een Clio IV RS heb ik niet echt iets op het oog, dus ik spaar anders gewoon nog even door.

Steks

Ik wist niet dat er ook een zwart interieur te leveren was, dat is toch ook wel leuk om te weten, ik vind al die rode accenten niet zo.

https://www.autowereld.nl/renault/clio/rs-turbo-tce-200-edc-automaat-monaco-gp-pack-cup-r-s-monitor-f1-schakeling-18-inc-30310828/details.html