Nog steeds geen spijt van de Megane RS III Cup

Gestart door HaDries, 05 december, 2012, 20:51:01 PM

HaDries

Afgelopen maandag rond lopen struinen op de beurs in Essen (Dld),
Wat alternatieven voor de Megane RS III bekeken oa Focus ST, Opel Astra OPC, VAG Meuk

te beginnen met de Astra OPC om te zien een hele mooie auto van buiten wel te verstaan, van binnen wordt je helemaal dol van het drukke dashboard het is één en al knoppen en zou je de functie er van kennen druk je tijdens het rijden ongetwijfeld op het verkeerde knopje. De stoelen zijn eigenbouw (volgens Opel) en zijn erg vlak ook het rug gedeelte omsluit niet zo goed als je zou willen in zo'n auto.
Over de rij eigenschappen kan ik niets zeggen, dit geldt trouwens voor de andere ook.

Dan de Focus ST, staat te boek als opvolger van de RS welke niet zal verschijnen bij dit type Focus (zegt men voorals nog) van buiten niet helemaal wat je zou willen, maakt niet zo veel verschil met de andere versies.
Van binnen lijkt deze al veel beter, overzichtelijk en zelf 3 metertjes voor olie temp etc de stoelen sluiten perfect om je heen, als zit je in de standaard Megane RS III stoelen nog iets meer omsloten.
Zelf vind ik dit de perfecte auto voor de huisvader met GTI aspiraties een snelle auto met goede wegligging en wanneer de kinderen mee moeten kan je er ook prima mee uit de voeten.

Ja die VAG meuk, zijn leuke auto's maar niet wat ik wil, leuk voor op de autobahn maar zodra er een bocht komt merk je duidelijk het verschil.
En al die modellen zijn ook zo van elkaar afgeleid en hebben onderling dezelfde onderdelen, laat maar.

Ik houd het dus op de Megane III RS Cup, of er moet een plotseling positieve verandering in de financiën komen, dan een Nissan 370Z of een Cayman R of toch maar een Nissan GTR Nismo dan gaan we er tenminste op rijeigenschappen op vooruit (voor mij een van de belangrijkste reden voor de huidige auto)

zoefrs

Kijk aan, Essen !!

Ga er morgen, vrijdag 07 december heen, doen we al jaren.
Deels voor de auto's, maar ook voor de leuke dames die op de meeste stands rondhuppelen  :P

Ben benieuwd wat er allemaal staat, ben een beetje aan het kijken voor een opvolger van de clio dus wie weet.

Vind de focus rs een erg geschikte kandidaat, maar de type 2 is nog prijzig 2e hands, en heb al wel een mooie type 1 gezien.

Zal na vrijdag even wat foto's plaatsen van de AUTO(dames) beurs.

Gr,

Martin

HaDries

Zoefrs qua dames valt het een beetje tegen, en die grote optredens zijn er ook niet meer.

Vond er opvallend veel velgboeren en chipstuners staan

zoefrs

O jee, beginnen de bezuinigingen daar nu ook  :'(

Nou ja, we gaan het mee maken.

Groet,

Martin

Lars

Citaat van: HaDries op 05 december, 2012, 20:51:01 PMdan een Nissan 370Z of een Cayman R of toch maar een Nissan GTR Nismo dan gaan we er tenminste op rijeigenschappen op vooruit
Streep die 370Z maar weg, daar krijg je echt spijt van vergeleken met een RS 250 Cup. Heb zelf een 350z gehad en gereden in een 370z. Zwaarder, logger, minder scherp, minder communicatief, en meer onderstuur.

Citaat van: HaDries op 06 december, 2012, 19:58:57 PMchipstuners
??

:P ;D

HaDries

Citaat van: Lars op 07 december, 2012, 14:34:17 PM
Citaat van: HaDries op 05 december, 2012, 20:51:01 PMdan een Nissan 370Z of een Cayman R of toch maar een Nissan GTR Nismo dan gaan we er tenminste op rijeigenschappen op vooruit
Streep die 370Z maar weg, daar krijg je echt spijt van vergeleken met een RS 250 Cup. Heb zelf een 350z gehad en gereden in een 370z. Zwaarder, logger, minder scherp, minder communicatief, en meer onderstuur.

Thanks weten we dat ook weer en dromen we weer verder van de Cayman of de GT-R

Wim B.

Ik loop voorlopig nog helemaal niet te kijken naar iets anders, dit op zich is niet zo bijzonder maar in mijn geval wel want na 1.5 jaar begint het meestal al wel weer te kriebelen en ga ik op zoek naar weer wat nieuws.
Mijn RS is samen met de Subaru STI echt de fijnste auto die ik ooit gehad heb, voldoet voor 99.9 % aan al mijn wensen en rijdt in mijn beleving zoals ik vind dat een auto behoord te rijden.
Werkelijk alles klopt aan deze auto.
Vervangers zouden mogelijk een M135i of een Focus ST zijn, beide gaan mij niet het rijplezier geven wat ik nu heb dus hou ik hem.
Vandaag ook maar last minute een set originele RS velgen met continental winterbanden gekocht met dank aan Bjorn voor het meedenken.

HaDries

@Wim

Bij mij is het "wat zou ik kopen als de Megane RS weg zou gaan " en zeker niet de Megane RS gaat weg, net wat jij zegt en ik zelf al ondervonden heb (voor mij is er geen betere auto die aan mijn wensen voldoet).

dan nog de Messe in Essen,

Ook nog opvallend veel Toyota GT86 gezien, hier zijn ze zeldzaam en vind hem mooier dan het Subaru model, veel optische tuning.

Lars

Citaat van: HaDries op 07 december, 2012, 19:05:50 PM
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de ranzige stoelen. Veel te korte zitting, dus je hebt continu het gevoel of je 'op de bok' zit. Gecombineerd met een stuur dat niet in diepte te verstellen is een waardeloze combinatie. Geldt voor zowel 350z als 370z.

Citaat van: Wim B. op 07 december, 2012, 21:14:28 PM
Ik loop voorlopig nog helemaal niet te kijken naar iets anders, dit op zich is niet zo bijzonder maar in mijn geval wel want na 1.5 jaar begint het meestal al wel weer te kriebelen en ga ik op zoek naar weer wat nieuws.
Grappig, dat is bij mij echt precies hetzelfde, normaal begin ik me na anderhalf á twee jaar aan bepaalde dingen te irriteren en dat heb ik bij de RS dus totaal niet.

Citaat van: Wim B. op 07 december, 2012, 21:14:28 PMWerkelijk alles klopt aan deze auto.
Vind ik ook, alles is zo verschrikkelijk goed gebalanceerd en op elkaar afgestemd. Voorbeeld is het uitaccelereren van een bocht: net op het moment dat je denkt 'volgens mij gaat hij nu ondersturen' komt je sperdiff erin en hapt-ie weer vrolijk naar binnen, precies op het juiste moment. Echt super.

Citaat van: Wim B. op 07 december, 2012, 21:14:28 PMVervangers zouden mogelijk een M135i of een Focus ST zijn, beide gaan mij niet het rijplezier geven wat ik nu heb dus hou ik hem.
Autoweek heeft een vergelijking gedaan tussen de M135i en de RS 265 Trophy. Mag jij raden welke ze de betere rijdersauto vonden.  ;D :P

Citaat van: HaDries op 08 december, 2012, 09:36:02 AMOok nog opvallend veel Toyota GT86 gezien, hier zijn ze zeldzaam en vind hem mooier dan het Subaru model, veel optische tuning.
GT86 is heel erg mooi, en schijnt ook echt super te rijden, maar dan wacht ik toch liever op het model met een turbo en wat meer vermogen.

Maarten-Jan Mulder

Patrick RS

HaDries

Citaat van: Lars op 08 december, 2012, 15:03:15 PM
Citaat van: HaDries op 07 december, 2012, 19:05:50 PM
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de ranzige stoelen. Veel te korte zitting, dus je hebt continu het gevoel of je 'op de bok' zit. Gecombineerd met een stuur dat niet in diepte te verstellen is een waardeloze combinatie. Geldt voor zowel 350z als 370z.

Mijn hele droombeeld van deze 2 naar de haaien, maar goed zie deze nu dan ook meer als een GT.

Wat jij ook al aangaf na een jaar of 2 irritaties of te zijn uitgekeken op een auto speelt nu nog steeds niet, had dit eigenlijk ook al bij de Clio III RS maar ja toen kwam de grote broer de Megane III RS Cup in beeld.

Wim B.

Met de Toyobaru heb ik een testritje gemaakt en kan jullie gelijk uit de droom helpen, het is een mooie auto om te zien naar mijn idee maar het rijdt voor geen meter.
De zitpositie is goed en het stuurt lekker strak, het onderstel is iets zachter dan mijn cup-onderstel, de afwerking is zeer fraai.
Na een paar kilometer vroeg ik met af of ik de handrem er per ongeluk nog op had staan, die geclaimde 200 pk voelt eerder aan als 160 pk en is echt veel te mager voor deze auto, vanaf 4500 t/pm komt er ietwat versnelling maar spectaculair word het nooit, het motorgeluid klinkt alsof er een bak met knikkers heen en weer geschud word.
Voor ruim € 40.000,00 weet ik wel wat beters te koop, mogen jullie raden wat dat is..........................

nagel

Mijn R26.R doe ik nooit meer weg. Is natuurlijk ook wel iets exclusiever dan een RS. En hij wordt steeds zeldzamer nu er zo af en toe eentje sneuvelt. Ooit zijn er 364 stuks gemaakt, ik ben benieuwd hoeveel er nu nog zijn.

zie:

Ger
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder