andere luchtfilter rs265

Gestart door stoffel, 22 januari, 2013, 10:22:43 AM

stoffel

hey...

iemand ervaring met het vervangen van de originele luchtfilter op de rs 265/250 door een andere(open)luchtfilter bv van k&n bmc...enz.
ik had namelijk op mijn mini cooper een k&n kit(open) en mis eigenlijk wel het aanzuig geluid,graag had ik dit(bij benadering)ook op mijn RS verkregen
BC

Wim B.

Mijn advies..............nooit en echt never nooit aan beginnen.
Neem van mij aan dat de RS er zeker slechter mee gaat presteren.

stoffel

spijtig..... :'( voor 265pk zou je toch een "betere" sound verwachten... nu ja heb nog maar 250km op de teller die uitlaat zal ook wel nog een beetje inbranden waardoor hij wat zwaarder gaat klinken
BC

Lesley

Uit eerdere onafhankelijk testen is gebleken dat over het algemeen Renault Sport dit onderwerp goed voor mekaar heeft. Het motorvermogen was vrijwel maximaal met de standaard filters.

Duzzz, als je het voor het geluid wilt doen kan het, maar misschien moet je voor lief nemen dat het vermogen minder wordt. En eerlijk gezegd, das zonde van het geld.. :)

HaDries

ff zoeken, bij de mijn RS 250 Cup zat er in de luchtfilterkast een stuk kunststof doek (sorry kom niet op de usite benaming) wat het geluid dempt door dit te verwijderen krijg je iets meer aanzuig geluid.

Weet niet of de huidige generatie dit ook nog heeft of niet maar het is dus een optie

Maarten-Jan Mulder

Klopt, dat is inderdaad om het inlaatgeluid te dempen
(op vroegere niet RS modellen met de F4R zat dat zelfs in een aparte kast)

stoffel

maar ik dacht te horen dat deze voor de 265 reeds al zou zijn verwijderd????
BC

Maarten-Jan Mulder

Daar kun je heel snel achterkomen of dat zo is  ;)

nagel

Ik heb op mijn R26.R het orginele papieren paneelfilter vervangen door een paneelfilter van K&N. Het K&N filter geeft een iets betere flow en zou in theorie iets meer vermogen opleveren. Wat in ieder geval een voordeel is, is het feit dat je nooit meer het filter behoeft te vervangen, om de zoveel km schoonmaken voldoet.
Wat extra geluid betreft, dat is er niet, omdat gewoon gebruik gemaakt wordt van de standaard luchtkast.
Ger
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Rammillius

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 23 januari, 2013, 07:30:28 AM
Klopt, dat is inderdaad om het inlaatgeluid te dempen
(op vroegere niet RS modellen met de F4R zat dat zelfs in een aparte kast)

Die motor ligt er bij mij in  ??? Kan die kast er zo uit? :P

Gerco.
Wannabe RS“er die het moet doen met een GT.

stoffel

dus gewoon originele luchtfilterkast open en kijken of er daadwerkelijk een soort van "stof" bij in zit? en deze daarna verwijderen?
BC

Maarten-Jan Mulder

Inderdaad, als er behalve het luchtfilter nog een soort van stof achtig iets aanwezig is weet je genoeg.

@Rammillius: Hangt er vanaf, ze zijn er met ovale aansluiting en met ronde aansluiting.
Degene met de ronde aansluiting is uiteraard zo vervangen door een stukje (siliconen) buis met slangklemmen  :)

Marcel

Dus je hoort het, een (deels) andere uitlaat levert meer (herrie) winst op, niet de originele midden demper vervangen door een rechte pijp want dat levert ook bijna geen herrie winst op, ik heb dat geprobeert bij mijn vorige Megane II RS maar dat bracht ook geen extra db's  :(

Maarten-Jan Mulder

Gewoon demperloos, laat de turbo maar dempen  ;D

stoffel

en inderdaad er zit een soort van dikke "stof" in de kast deze is nu verwijderd... niet meer mee gereden om te testen we zien morgen wel.
vandaag(420km op de teller) 3maal tot aan de "biep" opgetrokken(eerst motor netjes warm gereden natuurlijk) wegens het te koude weer kunnen de banden maar vanaf de 3de versnelling goede grip vinden,uitlaat laat sindsdien al reeds meer plofjes...
BC