andere luchtfilter rs265

Gestart door stoffel, 22 januari, 2013, 10:22:43 AM

Lars

Citaat van: stoffel op 27 januari, 2013, 10:02:41 AM(over mijn verbruik op cruise control op de snelweg aan 116km/h in 6de versnelling verbruikt deze rond de 11/100liter en dit vind ik best veel ik zie niet in hoe ik deze dan onder de 10/100 kan krijgen en over dat beleid van de rechtervoet deze word heeeeel voorzichtig gebruikt, nu ja we zien wel na een +- 2000km hoe het verbruik ligt)

Gemiddeld verbruik moet je over een langere periode bekijken, niet op korte stukjes. Je kan op snelweg rijden, licht heuvelop en met tegenwind en dan 11/100 rijden, maar met wind mee en heuvelaf kan dat net zo goed weer 6/100 zijn...

Wees niet zo gefixeerd op die meter en geniet gewoon van je auto...

stoffel

:D ja dat is waar want ik moet zeggen elke keer dat ik in de wagen stap word fijner en fijner  /worship
BC

Wim B.

Het verbruik is idd van veel factoren afhankelijk.
Ik vertrouw de opgegeven waarde van de bordcomputer niet echt, in mijn geval geeft hij altijd een lager verbruik op dan dat er werkelijk verbruikt word.
Desondanks ligt mijn verbruik gemiddeld op 10 ltr per 100 km, daarbij moet ik wel opmerken dat ik niet steeds tot aan de toerenbegrenzer doortrek, zeker in de stad niet.
Mijn RS is getuned naar 290 pk en is heel goed op koppel te rijden, ik schakel dan ook meestal bij 5800 t/pm en heb dan in de volgende versnelling weer maximaal koppel.
Overigens boeit me het verbruik ook niet echt, anders had ik wel een zogenaamd mileuvriendelijke Prius gekocht.

Houdoe Mégane :)

Citaat van: nagel op 27 januari, 2013, 10:15:10 AM
Een inlegfilter (paneelfilter) van K&N geeft geen enkele geluidsvermeerdering (wat mij betreft, gelukkig maar)! Geeft wel een betere flow en waarschijnlijk een kleine vermogenstoename. Zie test van verschillende filters op een Clio RS, ergens op dit forum.

Dat is normaal, mijn gemiddeld verbruik ligt hoger dan 1 op 10km.
Ik rijd meestal rustig, aangezien ik de meeste tijd vrouw en kinderen mee heb.
Ik heb dan ook een rustige rijstijl en laat het gas al los wanneer ik het stoplicht op rood zie springen.