verhoogt stationair draaien op "sport" stand

Gestart door stoffel, 10 februari, 2013, 12:02:22 PM

stoffel

heb net opgemerkt dat wanneer ik op stationair draaien bv aan het rode licht en ik zet de "sport" knop aan dan gaat deze met een +-200tal toeren omhoog,ook wanneer ik deze knop indruk bij het rijden voel ik precies een klein "duwtje" is dit normaal en zou dit dan ook een verhoogt verbruik(bij hetzelfde rijgedrag dan zonder sportknop aan) met zich meebrengen

gr
BC

Maarten-Jan Mulder

Dat klopt helemaal, op het moment dat je sport knop indrukt wordt de mapping voor 265 pk gebruikt. Staat deze uit dan heb je 250 pk. (alleen een trophy heef altijd 265). Ook veranderd de gaspedaal karakteristiek, voor het idee, cijfers zullen in het echt verschillen.

• Sprt knop uit --> gaspedaal 20% is gas stand 15%
  • Sport knop aan --> gaspedaal 20% is gas stand 40%

Dat daar een hoger verbruik aan hangt spreekt voor zich  ;)

stoffel

BC

Wim B.

Als ik de sportknop inschakel/ESP off dan gebeurd er niets met het stationair toerental.
Onder het rijden voel je inderdaad bij gelijke gasstand een schokje, dat komt omdat de gasklep gelijk verder opgaat en er een geringe versnelling plaatsvind.
De uitlaat gaat met ESP/off ook wat meer praten en knallen.

Therion

Volgens mij wordt het veroorzaakt door je gaspedaal-response setting.  Als je die op 'snow' zet, dan zakt je stationaire toerental weer.

stoffel

ik heb de gps als optie dus kan ik geen optie "snow" nemen...mmmm misschien toch eens melden aan de dealer dan(het betreft hier wel een Rs265 2013)
BC

Lars

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 10 februari, 2013, 13:02:11 PM

• Sprt knop uit --> gaspedaal 20% is gas stand 15%
  • Sport knop aan --> gaspedaal 20% is gas stand 40%

Volgens mij is het gaspedaal lineair (dus pedaal 20=gas 20) als de sport knop uit staat, en pakt hij in sport mode wat je hebt ingesteld (dat laatste kun je alleen veranderen vanuit de Sport Monitor). Weet niet waar het default op staat, heb zelf beiden op lineair gezet.

Therion