vraagje over de stroom

Gestart door henri5gt, 21 juli, 2013, 11:35:41 AM

henri5gt

heeft er iemand ervaring met het plaatsen van 'n hoofdschakelaar op 'n GT?
ik heb het idee dat mijn GT ergens valse stroom verliest, waardoor de accu heel langzaam leeg getrokken wordt (en nee het is niet het klokje, die ligt al los  :P).
suggesties over hoe wat en waar met betrekking tot de montage stel ik zeer op prijs.
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Marcel

De plaats voor een hoofd schakelaar lijkt mij zo dicht mogelijk bij de plus pool van de accu.
Zelf haal ik bijna altijd de min pool los als de 5 voor langere tijd stil gezet word.

antoine

Bij rally cq circuit wagens wordt meestal de - onderbroken. Wanneer mijn clio gestald wordt draai ik ook de - los.

Heb je misschien een alarm ingebouwd?

Martijn

op mijn clio wordt de plus onderbroken met een special relais.

henri5gt

als ik vantevoren wist dat ik de GT langere tijd niet zou gebruiken, bijvoorbeeld als ie de stalling in ging, haalde ik ook de polen los, meestal allebei, onder het motto 'als ik toch bezig ben', maar zoek eigenlijk naar 'n oplossing waarbij ik geen gereedschap hoef te gebruiken. en het liefste in het interieur..
al moet ik wel toegeven dat de accu nu wel beter bijgeladen wordt, en de kans dat ik hem langere tijd laat staan misschien ook kleiner wordt, maar omdat er wat tijd overheen ging met de nieuwe dynamo (sinds de laatste rally) heeft ie al die tijd stil gestaan, en in die tijd is de accu leeg getrokken.
misschien is 'n hoofdschakelaar inmiddels dan ook overbodig, daarom ben ik hier ook eerst naar advies op zoek.

oh en Antoine, nee ik heb er geen alarm op, en er is ook geen radio aangesloten..

jochem de haas

Je hebt ook gewoon van die snel klemmen voor de accu...
Maak je zo los met de hand ..

Ik heb er 1 op de turbo 2....laatst in france er nog een paar opgeladen voor de rest van me auto's.

http://www.stroomwinkel.nl/p-2882-accuklemmen-blauw-en-rood.aspx

Marcel

Dat is een mooie oplossing Jochem.

henri5gt

@Jochem: inderdaad 'n mooie oplossing ja, maar maken die klemmen wel goed contact dan? ik heb nogal eens gehad dat ik een van de klemmen/accupolen net effe wat strakker aan moest draaien, omdat ie anders geen goed contact maakte.

Marcel

Peugeot werkt al heel lang met dit systeem.  Je moet de klem er zo ver mogelijk overheen drukken aangezien een accu pool iets taps is.

jochem de haas

Ik heb er met de turbo 2 nog nooit last van gehad.
Heb net 4 setjes gehaald voor de rest.

Enne 15€ das t proberen wel waard

henri5gt

inderdaad Jochem, bedankt voor de suggestie, maar ik kijk toch nog even rond wat de andere opties zijn.
er is voorlopig ook nog geen haast bij.
en 15 euro klopt wel, maar dat is zonder verzendkosten en BTW, dan komt er 11 euro bij.

jochem de haas

O dit was zomaar een site waar ze opstaan.
Ik heb ze uit france ( franse auto , dus haal er elke jaar wat om ze "frans" te houden )
Maar ook gewoon bij de automaterialenzaak hier te verkrijgen.

Maarten-Jan Mulder

Henri, is het niet handiger om gewoon de oorzaak van het stroomverlies te zoeken?
Gewoon met de multimeter per zekering meten (dus zekering eruit, pennen van de multimeter erin) of er stroom loopt.
Loopt er stroom dan weet je waar je het moet zoeken en kun je wat op die zekering zit 1 voor 1 loshalen tot je
geen stroom meer meet en de boosdoener gevonden hebt.

henri5gt

dat zou op zich wel 'n idee zijn MJ, als ik überhaupt 'n multimeter zou hebben...  ::)

Maarten-Jan Mulder

5 euro bij de bouwmarkt, je krijgt dan uiteraard wel niet de beste kwaliteit maar meer dan goed genoeg voor dit soort dingen  :)