Banden

Gestart door fonne, 17 oktober, 2013, 20:02:36 PM

fonne

Hej
Effe een vraagje , ik wil nieuwe banden leggen en weet niet goed welke voor met Dees weer de beste grip te hebben
Kan iemand mij hier met helpen auto is een Clio 3 rs
Alvast bedankt

Maarten-Jan Mulder

Voor de winter bedoel je? Gewoon voor een A merk gaan, daar zit niet heel veel verschil tussen. Michelin heeft als voordeel dat ze niet zo hard slijten t.o.v. de meeste concurrenten, de prijs ligt echter ook een stukje hoger dus onder de streep maakt het niet zo heel veel uit.

Jarre

in de zomer rij ik met p zero nero of met conti sportcontact5.
in de winter zweer ik bij vredestein wintrac xtreme

DaveR

Ik heb zelf ook een beetje rondvraag gedaan voor onder mijn Megane RS, de vredestein werd mij aangeraden of de Bridgestone blissack. Op het Volvo forum rijden er verschillende met falken winterbanden op +300pk voorwielaangedreven Volvo 850 waar ze erg over te spreken zijn

fonne

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 17 oktober, 2013, 20:08:41 PM
Voor de winter bedoel je? Gewoon voor een A merk gaan, daar zit niet heel veel verschil tussen. Michelin heeft als voordeel dat ze niet zo hard slijten t.o.v. de meeste concurrenten, de prijs ligt echter ook een stukje hoger dus onder de streep maakt het niet zo heel veel uit.
Jaa voor bv nu dinsdag in zolder voor als het regent wil ik optimaale grip hebben en voor winter heb ik andere banden en velgen

Maarten-Jan Mulder

Met de huidige temperaturen gewoon lekker op sportief rubber rijden (pilot sport, p zero nero, etc.) op Zolder, ook met regen.

Benjie

Ik rij nog op mijn yokohame advon neova ad08, regen of geen regen ze blijven echt voldoende grip hebben op mijn clio 3rs. Voor nu dinsdag blijft het droog en rond de 22 graden.

la_fusion

Ik zie op verschillende websites dat de Nokian WR A3 er als 1 van de betere uit komt! Zo ook hier: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre-Size/17-Inch-Tyres/215-45-17-Tyres.htm

Dit zijn dan gebruikersreviews uit Engeland.

fonne

Ok bedankt dan zal ik morgen de keuze maken welke het gaan worden ;)

Maarten-Jan Mulder

De nokians zijn goede banden (droog/nat/sneeuw), enige nadeel is dat ze in de praktijk wel snel slijten. Dat is wel iets om mee te nemen in je overweging.