luidsprekers welke maat?

Gestart door stoffel, 18 november, 2013, 09:18:30 AM

stoffel

welke maat hebben de originele luidsprekers in een rs265? deze klinken namelijk zeeeeer slecht en ik heb nog nieuwe pioneers liggen op zolder deze zijn 17cm zou dat passen?
BC

Marcel

17 cm is het niet denk ik, ze zijn kleiner maar welke maat het dan is weet ik niet, zal eens opletten als er een deur uit elkaar ligt hier in de garage.

De diameter van het rooster in de bekleding komt ongeveer overeen met de diameter van de speaker, let wel, het rooster kan er niet af, wil je de speakers wisselen dan moet heel de deur bekleding eraf, dat lijkt veel werk maar dat valt reuze mee.

Xabre

17, 13 of 10. Het zal 13 zijn, zit ook in de II. (voor en achter)

Roald

Heb even snel zitten kijken en zo te zien gaan er inderdaad 13 cm speakers in, jammer want 16,5 cm speakers krijg je veel meer laag uit met weinig vermogen.
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Gelukkig kun je in een 19 gewoon 16,5 kwijt Roald, of niet dan  ;) ;D

Roald

MJ,

Wilde het niet zeggen maar het is wel zo  /worship

Maarten-Jan Mulder

Hehe  ;)  Maar snap dat ook niet helemaal, in die tijd hadden de meeste modellen tenminste fatsoenlijke afmetingen kwa speakers, vanaf ergens halverwege 2000 is opeens de trend ontstaan om overal maar 13,5 in te drukken   :(

Marcel

Zo ziet een originele speaker eruit in de Megane III, 13 cm en vast gepopnageld in de deur !!!!

Roald

Sjezus zeg hoe durven zo'n speaker anno 2013 er nog in te zetten  ???
Dezelfde Philips speakers trok ik uit al mijn vorige renault's, ze hebben ook allemaal het zelfde lot ondergaan, opgeblazen met een flink stuk vuurwerk  :P