-menu

Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Toon bijdragen-menu

Berichten - Tutuur

#1
Gaaf! Zeer potente auto's zijn het op circuit!
#2
Renault Megane RS / Re: Megane4 rs versnellingsbak
06 juni, 2022, 00:13:54 AM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 02 mei, 2022, 07:52:48 AMGezien je het over de koppeling hebt gaat het om een handgeschakeld exemplaar. Ik heb het even nagezocht en het gaat in het geval van de Megane 4 RS nog steeds om de PK4 zoals ook gebruikt in de Megane 3 RS (en de meeste modellen uit die periode met hogere vermogens, zowel diesel als benzine). Deze bakken lopen eigenlijk niet vaak stuk, het komt wel eens voor maar dan vooral op hogere km. standen en dan ook nog vrijwel altijd in combinatie met olietekort vanwege een lekkende kering (als gevolg van die hoge km. stand).

In mijn ogen is het meest waarschijnlijke dat ze een deel van een serie van deze bakken af-fabriek met te weinig olie afgevuld hebben en dat ze niet weten welke. Dat verklaart ook waarom ze op voorraad liggen. Normaal gesproken is een PK4 in elk geval bullet proof, van de EDC bakken zijn wel de nodige problemen bekend helaas (ook al is zelfs dat procentueel nog relatief weinig).

Ook in de latere bouwjaren van de 3 RS gingen bakken regelmatig kapot met lage kilometerstanden. Verkeerde voorspanning die de conische lagerschalen opvreet of materiaalfout in de schalen, weet niet meer 100% zeker wat het nu was.

Blijkbaar nog steeds niet opgelost.....
#3
Meetings en Evenementen / Re: #DGTTO Meeting 2021
22 juli, 2021, 21:59:05 PM
Aanwezig!
#4
Met dat kleine verschil voorzie ik geen problemen met passing, meten is weten.

Ze komen 9mm of respectievelijk 14mm verder naar buiten.

De nadelen, marginaal verhoogde slijtage aan de wiellagers, meer last van spoorvorming en torque steer
#5
Renault Twingo RS / Re: Tuner Twingo RS
23 september, 2020, 20:52:35 PM
Maarten-Jan heeft het mooi omschreven. Het aantal mensen dat bij mij bijv. Hun C3RS hebben laten tunen en vervolgens het verschil in drive-ability voelen zijn hier altijd lirisch over.

Extra pk's zijn leuk, maar die gebruik je maar zelden, drive-ability voel je iedere dag bij elk ritje.
#6
Renault Twingo RS / Re: Tuner Twingo RS
07 september, 2020, 23:01:07 PM
Jero,

Kijk eens op mijn website of Facebook pagina:

Dekkermotorsport.nl of de gelijknamige pagina op Facebook :)
#7
Renault Megane RS / Re: Turbodruk lijkt weg
25 juli, 2020, 18:26:33 PM
Mooi dat het weer gefixt is Ivar 8)
#8
Renault Megane RS / Re: Turbodruk lijkt weg
11 juni, 2020, 07:41:43 AM
Is toch heel simpel dit? Ding op de testbank en meten, net als anderen aangeven zie ik hier boven alleen maar een hoop bang makerij!
#9
Blauw is blauw, niks mis mee 8)
#10
Ik weet het even niet meer maar betreft het een estate of een hatchback?

Estate toch? In dat geval, neen. De middenpijp is daarbij 7cm langer
#11
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
12 mei, 2020, 22:11:39 PM
Voor 340 pk is heel wat meer nodig, denk dan aan een kostenplaatje van circa €4-5000.
Dan naar verwachting zo'n 380nm en 350pk+

Voor 420nm en +-300pk hoef je hem alleen maar te laten tunen.

Mocht je meer geluid en een vrijer flowende uitlaat willen heb ik nog een scorpion resonated m3rs uitlaat liggen aangepast voor de gt. Miss 50km mee gereden. Geluid was mij te luid met decat en grotere turbo
#12
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
10 mei, 2020, 18:11:31 PM
Wat is nu precies je doel, dat haal ik namelijk niet helemaal uit je posts?
#13
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
06 mei, 2020, 17:38:15 PM
Ik heb het verkeerd neer gezet:
Gt180 - pk4-017
RS - pk4-019
RS cup - pk4-018

Wat de GT220 heeft weet ik niet. Zou goed een pk4-019 kunnen zijn
#14
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
04 mei, 2020, 17:06:28 PM
Gt180
#15
Even voorstellen & Projecten / Re: Estate GT220
03 mei, 2020, 08:18:55 AM
Citaat van: gt300 op 29 april, 2020, 13:18:24 PM
Gisteren heeft iemand mijn verteld dat de 2013 model een versnellingsbak heeft van een RS Cup...die versnellingen liggen kort op elkaar wat overigens goed merkbaar is. Kom dat iemand bekend voor of het waar is ja of nee?

De gt220 heeft een pk4-019 ipv de pk4-018 in een rs cup. De 019 heeft een iets kortere eindoverbrenging en geen sper. Verder identiek