Inhouden /koude start

Gestart door Wim B., 28 juli, 2011, 10:57:13 AM

Therion

Vreemd, nu het buiten kouder begint te worden heb ik geen last meer van het verschijnsel.  Zijn er meer mensen die er momenteel nog last van hebben?
Misschien heeft het niets met de temperatuur te maken, maar met de luchtvochtigheid ofzo?

Of ik ben er nu voorgoed van verlost!  ;D 

Wim B.

Ook met mijn RS op dit moment geen inhouden na de koude start, ik had het idee dat dit mogelijk te maken had met de Fastchip kuur maar kan het helemaal mis hebben natuurlijk.

Therion

Ik krijg mijn fastchip-kuur pas in maart dus daar zal het niet aan liggen  :D

Wim B.

Je weet niet wat je meemaakt na die anabolenkuur, compleet andere auto........... :D
Misschien spreken we elkaar dan wel want ik ben zeker van plan om langs te komen.

HaDries

Citaat van: Wim B. op 22 november, 2011, 16:00:09 PM
Je weet niet wat je meemaakt na die anabolenkuur, compleet andere auto........... :D
Misschien spreken we elkaar dan wel want ik ben zeker van plan om langs te komen.

Dit is echt zo'n "Dit had ik veel eerder moeten doen" moment

Therion

Nou, ik ben benieuwd!  8)    Ik heb nog maar krap 7500km op de teller, dus zoveel eerder had ik het niet kunnen doen denk ik...

Hebben jullie hier iets van gemeld bij de dealer eigenlijk?

Wim B.

Citaat van: Therion op 23 november, 2011, 08:19:07 AM
Nou, ik ben benieuwd!  8)    Ik heb nog maar krap 7500km op de teller, dus zoveel eerder had ik het niet kunnen doen denk ik...

Hebben jullie hier iets van gemeld bij de dealer eigenlijk?

Sterker nog, de hele ingreep is via de dealer verzorgd met behoud van garantie..... :)

Wim B.

Vanochtend weer inhouden na de koude start, schiet mij maar lek dan want ik kan er geen pijl op trekken.
Heeft dus niets met de temperaturen te maken.
Misschien heeft de auto af en toe ( net als ik ) een ochtendhumeur.

MEGANE RS250

Hallo,

Ik ben mijn Megane RS 250 nu bijna twee jaar,maar dat inhouden doet ie altijd!
Het is percies wat er eerder werd geschetst,dat de motor dan beter op temperatuur komt.

Gr Chris

Marcel

Dus is het ondertussen een algemeen iets, maar, die mensen die de megane een "kuur" hebben laten ondergaan bij henk van fastchip, hebben die er dan ook nog steeds "last" van ??

Wim B.

Er is geen pijl op te trekken, na de kuur dacht ik dat het weg was maar in 50 % van alle koude starts houd hij nog steeds in.
Dat inhouden is heel makkelijk op te vangen door bij het wegrijden de verhoogde stationairloop te gebruiken en geen gas te geven.
Na ca. 200 meter en 1 of 2 keer schakelen is het overigens weg.
Het fenomeen zorgt er wel voor dat je buren denken dat je niet kan rijden, het ziet er een beetje uit alsof je je 1e rijles krijgt....... ;D

HaDries

Rallyauto's zijn ook slecht stationair te rijden en bokken ook ;)

MEGANE RS250

Met die buren dat klopt wel,als mijn vrouw sóchtends wegrijdt dan denk ik ook wel eens oeffff.
Maar zlef doe ik het niet beter. ;)

Gr Chris

Wim B.

Mijn vrouw rijdt niet met de RS.................. 8)...........niet dat ze het niet wil

MEGANE RS250

In de bijna twaalf jaar dat wij Renault sport rijden,is mijn vrouw veelal de hoofdbestuurder.
Ik kan naar al die tijd wel zeggen dat ze weet hoe ze er mee moet gaan,geen enkel probleem.
Nooit geen velgschade of rare dingen dat schept wel vertrouwen.

Gr Chris