Vervangen distributie & waterpomp ?

Gestart door zoefrs, 20 februari, 2012, 19:01:56 PM

zoefrs

Goedenavond,

Binnenkort krijgt de Clio r27 weer een geurtje, en aangezien ie per 1 september
5 jaar oud is (of 90000 km) laat ik ook gelijk de distributieriem vervangen.
Nu lees ik op een uk forum dat het verstandig is om ook gelijk de waterpomp te vervangen.
Dit ivm makkelijke bereikbaarheid als de boel toch al los is.

Iemand ervaring of tips ?

Dank,

Martin

Marcel

Dat is wel zo, ik weet het niet zeker maar waarschijnlijk word de waterpomp door de distributie aangedreven.
De distributie vervangen kost, ik zeg maar wat, 600 euro, laat je de pomp zitten en gaat deze een jaar later lekken dan moet je dus weer die 600 euro uitgeven plus een nieuwe waterpomp en de koelvloeistof.
Wil je 100 % op safe spelen dan moet je de pomp mee laten vervangen.
Zelf heb ik een tijdje geleden mijn waterpomp laten zitten, er zat geen speling op de pomp en de pomp was kurk droog.
Maarja, ik ben zelf monteur dus het kost mij geen 600 euro.

HaDries

Misschien slim om ook ff te vermelden wat die waterpomp kost is makkelijker rekenen.

Heb de factuur niet bij de hand maar dacht iets van € 60,00 voor de waterpomp

Maarten-Jan Mulder

Voor die 60 euro zou ik hem lekker mee laten vervangen, heb het afgelopen dec. bij mijn laguna ook gedaan. Oude pomp was achteraf nog goed maar stel dat dat niet zo is en het ding gaat - inderdaad - een jaar later lekken moet je nog een keer.

Simpel gesteld, hoeveel risico wil je nemen voor 6 tientjes?

Dimitri RS

altijd gelijk mee laten vervangen.
ervaring is (naar zeggen) dat deze altijd gaat lekken en voor die paar tientjes dus zeker niet laten.

zoefrs

Kosten voor vervangen distributie waren circa 625 incl btw.
Zal morgen eens informeren wat de waterpomp gaat kosten, maar als ik het zo hoor
laat ik m maar gelijk vervangen.

Nu maar snel ri bed, morgen weg met 5 adressen zwitserland  8)

Groet,

Martin

Dimitri RS

Maarten-Jan Mulder

Gewoon normale prijs, althans, dat rekenen ze bij de Renault dealer hier in Assen ook  :)

antoine

Mocht je een goedkoper adresje willen en er niet tegenop zien een stukje te rijden, dan heb ik nog een goed(koop) adresje. Maarten-Jan zal de naam auto service Bladel ook wel iets zeggen.

Maarten-Jan Mulder

Die heb ik ook wel vaker voorbij zien komen inderdaad, zijn absoluut niet duur  :)

Marcel

zoefrs

Bedankt voor de aanbieding,
maar hij blijft voorlopig bij v Kesteren in onderhoud.

Waterpomp word ook maar vervangen.

Gr,

Martin

HaDries

Citaat van: zoefrs op 25 februari, 2012, 09:39:38 AM
Bedankt voor de aanbieding,
maar hij blijft voorlopig bij v Kesteren in onderhoud.

Waterpomp word ook maar vervangen.

Gr,

Martin

Volgens mij ben je daar ook niet op het verkeerde adres, heb goede ervaringen daar.

Misschien wel een mooie plaats voor een mini meeting

zoefrs

mini meeting altijd ok,

uiteraard zijn er meerdere goede garage's, maar ben gewoon tevreden over de service die wimfried van kesteren bied, en of het dan direct de goedkoopste of beste is ???? tsja, das altijd de vraag.

gr,

Martin

Maarten-Jan Mulder

De goedkoopste is meestal niet de beste, maar het gaat voor een groot deel natuurlijk ook om hoe je het ervaart.
Als je er goed behandeld wordt en je er prettig bij voelt is het dan erg om iets meer te betalen?