Festival Renault 21 & 22 Juli 2013 - Update ANNULERING 7 Januari 2013

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 05 november, 2011, 19:10:21 PM

Maarten-Jan Mulder

Maarten-Jan Mulder

Voor de mensen die nog overnachting zoeken en het niet via M&M regelen is er nog deze aanvullende informatie:

CiteerBeste Leden en donateurs,

We hebben aanvullend nieuws te melden m.b.t. het grote Renault Festival te Montlhéry. Ten eerste hebben we meer info verzameld en daar een flyer van gemaakt. LEES DE BIJLAGE!

OVERNACHTINGSMOGELIJKHEDEN
Omdat er onmogelijk voorspellingen kunnen worden gedaan van het aantal mensen dat meegaat, laat staan het aantal dat in een hotel wil overnachten en het aantal dat wil kamperen, zal het comité een aantal overnachtingsmogelijkheden aanwijzen waar we als Nederlanders gezamenlijk willen boeken:
- Twee campings;
- Eén eenvoudig hotel;
- Eén luxer hotel.

Er worden vanuit het Comité Du Festivals Renault GEEN (voor)reserveringen gedaan. De deelnemers moeten zelf reserveren. Voor diegene die willen kamperen zijn er twee mogelijkheden:
1) Camping Le Beau Village
Op 7 km afstand van het circuit. Heeft nog voldoende kampeerterrein. € 20,- per nacht per plaats voor tent, camper, caravan met 2 personen. Per extra persoon € 5,- extra, kinderen € 2,50.
Wat betreft stacaravans en huisjes, deze zijn bijna allemaal gereserveerd.
www.beau-village.com (Site in het Nederlands!)

2) Camping Parc des Roches
Op 17 km afstand van het circuit. Voldoende plaats. € 32,- per nacht per plaats voor tent, camper, caravan. Deze camping biedt ook mogelijkheid te verblijven in een stacaravans 4-6 personen voor € 60,- tot € 65,- per nacht, naargelang het type van stacaravan.
www.camping-parcdesroches.com

De hotels dan:

1) Formule 1 hotel Montlhéry
De goedkoopste mogelijkheid dicht bij het circuit is het Formule 1 Hotel Montlhéry. Het hotel heeft een afgesloten parkeerterrein. Op 10 april waren er nog meer dan 20 kamers beschikbaar.
http://www.accorhotels.com/nl/hotel-2343-formule-1-hotelf1-linas-montlhery/index.shtml

2) B&B hotels
In vrijwel dezelfde prijsklasse, bevind zich de keten B&B hotels. Op 5 km ligt B&B Brétigny sur Orge, hier zijn nog veel kamers beschikbaar, al had de bediende al telefoon gehad van andere clubs. De prijs voor een kamer is € 44,- exclusief € 6,10 p.p. voor ontbijt. (Dieren toegestaan, tegen meerprijs van € 3,10)
Mocht deze vestiging volgeboekt zijn, dan zijn er nog twee B&B vestigingen binnen 5 km van elkaar.
3) Mercure Hotel
Wat luxer kan ook. Op 14 km is er een mooi Mercure hotel met 4 sterren! ). Met beveiligde parking en voldoende plaats!
http://www.mercure.com/nl/hotel-0376-mercure-paris-sud-les-ulis-courtaboeuf/index.shtml

Tot ziens op Montlhéry!

Vriendelijke groet,
ALPINE RENAULT CLUB NEDERLAND

Namens het Comité Du Festivals Renault
Opgericht op initiatief van de Stichting Alpine en Renault Initiatieven Nederland (SAeRIN) en in samenwerking met de Nederlandse Renault Clubs

Dave Vrijaldenhoven (A-775)
E-mail: renault15.17@kpnmail.nl

Marcel

Citaat van: Willeon de Zoete op 18 april, 2012, 23:35:17 PM
In dat doodse dorpje is vast geen gezellige kroeg aanwezig en op je hotelkamer aan het bier is ook geen optie lijkt me.... ;)
Wij gaan lekker voor de tent zitten pilsen met een lap vlees op de BBQ.... als de tax bereikt is kantel ik lekker van mijn klapstoeltje zo op mijn luchtbed...
Whaaa... Wat heb ik er toch een zin in! :)
Ow... sorry... moet me gedragen als een 37 jarige vader.... :P

Nu komt Willeon over als een echte diehard die bij de rode baretten heeft gezeten in het leger maar volgens mij loopt dat allemaal wel los.............. ;D :P

Willeon de Zoete

:D :DHahaha, rode baretten niet nee. Wel een paar jaar bij de NATRES gezeten, was ook interessant!  :) :)

Maar ik ben opgevoed met kamperen en het is alweer een tijdje geleden, dus ik heb er wel weer zin in!
Thuis heb ik een matras. Een paar dagen op een leeglopend luchtbedje slapen is best te doen! ;D
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

jochem de haas

BBQen op de camping ken altijd....schuiven gewoon bij jullie aan.
En dat biertje komt ook wel goed....chris drinkt toch niet.. :P

Maarten-Jan Mulder

jochem de haas

Ik heb nog wel een klein dilemma......
En das het uitlaat geluid wat toegestaan is op de meeting....95 decibel

Ik ben bang dat mijn turbotje iets meer decibel produceert.
En ik vermoed dat er nog wel een paar Alpinetjes zijn die iets meer geluid hebben als 95 decibel.

Hoe gaan ze dat aanpakken ?

Maarten-Jan Mulder

95 db? Dat is aardig veel, onze alpine met open uitlaat komt niet boven de 89 (geen problemen op Assen).
Denk dat die 95 db vooral is als je een rondje circuit wil doen, als jij gewoon rustig het terrein opkachelt zal het niet zo'n probleem zijn lijkt mij.

jochem de haas

Wat denk je zelf.....jullie at of zijn dikke broer.  Scheelt nogal  :P
Enne een rondje circuit moet kunnen....
Ik zet er binnenkort ff een andere demper op...kijken of die iets stiller is

Marcel

Een cola blikje doet wonderen voor de db's, dat zie je vaak genoeg op een circuit.

Nog een dikke turbo erbij, mooi man  :)

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: jochem de haas op 20 april, 2012, 12:22:35 PM
Wat denk je zelf.....jullie at of zijn dikke broer.  Scheelt nogal  :P
Zijn dikke broer verschilt motorisch niet zo heel, de mechanische injectie met intercooler en een wat dikkere turbo (die dus meer dempt)  ;)
Maar ik heb hem wel eens gehoord met die dikke devil, ja hij maakt herrie  ;D
Zal door de korte uitlaat lengte komen :)

ReinRacer

Voorproefje: Le département Renault Classic op het Circuit van Linas Monthléry.
Exceptionele Alpines A442 et M65 à la F1 Turbo, en een de R5 Turbo en diverse
R5 coupe's. Met de "Veteranen" coureurs, Alain Serpaggi en Jeannot Ragnotti.

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Patrick RS

Marcel

Maarten-Jan Mulder