Klotsend geluid bij een Clio III (RS)

Gestart door Marcel, 22 oktober, 2012, 20:04:55 PM

Marcel

Vandaag had ik een Clio III met een klacht dat er klotsend water hoorbaar was en dat de ruitenwissers raar doen, en inderdaad, de beide waterafvoeren van de paravan zaten verstopt, wat een toeval, vorige week heb ik een topic aangemaakt over de Megane III over ongeveer ditzelfde probleem, Qua constructie is de paravan van een Clio III RS waarschijnlijk hetzelfde als een normale Clio III vandaar dat ik dit hier maar post. Het probleem is ook nu weer rottende bladeren die de afvoeren verstopt doen raken, bij de Clio III zijn het dus 2 rubber slangen van ongeveer 20 cm lang, deze slangen heb ik voledig weggehaald zodat het water nu eenvoudig weg kan lopen, deze slangen zijn te demonteren/bereiken via de motorruimte, zien doe je de slangen slecht maar ze zitten verstopt achter de veerpoot kokers van de carroserie. De ruitenwissers deden dus raar bij deze auto omdat als het linkerdeel van de paravan afvoer verstopt zit, de wissermotor onder water komt te staan.

Dimitri RS

hmm toeval bestaat niet eerst Megane en nu Clio.

Nu nog Twingo en Laguna haha.

de belangrijkste conclusie, tijdens de hersft bladeren verwijderen uit de paravan voordat het te laat is.

bedankt voor de tip Marcel.

Maarten-Jan Mulder

Laguna II heeft een vergelijkbare constructie, Laguna I heeft het probleem niet (bladeren kunnen niet in de paravaan komen), Laguna III heeft weer een vergelijkbare constructie als de laguna I. Maar het is zeker een goed idee om regelmatig bladeren te ruimen  :)

Jacob Priem

Klopt, dat is echt een constructie probleempje. Heb het zelf ook gehad, die rubber slangen werken gewoon niet. Ik heb ze toen zelf via de bovenkant "eruit gedrukt" (en ook niet teruggezet) omdat ik daar ook zat te kijken vanwege het zwembad in de paravaan. Iemand op de Clio club heeft een "how to" daarvoor gemaakt.

Marcel

In die "how to" van de clio club worden de rubber slangen terug schoon gemonteerd maar dat zou ik zelf niet doen, ik denk maar zo : zitten er geen slangen dan kan het ook niet meer verstopt raken.