Even voorstellen: John en z'n Gordini

Gestart door John, 18 juli, 2012, 16:31:22 PM

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

Hebben ze dat "ene" draadje ook nog aangelegd voor je ?

John

Citaat van: Marcel op 07 oktober, 2013, 19:44:34 PM
Hebben ze dat "ene" draadje ook nog aangelegd voor je ?
Heb ik wel gevraagd maar volgens de monteur kan het niet op het snelheidssignaal bij de stuurbekrachtiging aangesloten worden, dat schijnt een signaal te zijn waar dat "apparaat" niet mee om kan gaan. En een andere aansluitmogelijkheid ging te lang duren. Hij zou me morgen wel een elektrisch schema mailen.

Maarten-Jan Mulder

Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.

ReinRacer

Gaaf beste John, ik heb er ook zo'n R.S monitor opzitten (bijbesteld als optie toen ik mijn R.S. Phase II kocht.)
Daar ga je tijdens circuitdagen en VROEMDAG veel plezier aan beleven, veel mogelijkheden, en de belangrijke olie/water/remmen temperatuur weergave etc.

vr. groeten van Rein. 
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Lesley

Gaaf John !! wat mij betreft altijd een nuttige en mooie toevoeging !
/worship

Dimitri RS

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.

ooko toe te passen in een dci  :P

John

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
Ik heb ergens anders een snelheidssignaal voor nodig, heeft niets met de sport monitor te maken.  ;)

ReinRacer

R.S. Monitor - Renault Sport
Designed for the motorsport enthusiasts, the R.S. Monitor application has been developed by Renault Sport to help you measure your performance on circuit. It carries over some of the main functions which makes the integrated R.S. Monitor so special. The R.S Monitor is a popular option on Renault Sport vehicle. In a user friendly way, the R.S. Monitor app lets you record and share key information of your about your circuit laps, whatever car you use.

The R.S. Monitor app will be your best friend on track, allowing you to:
- Measure your acceleration record (0 to 100 km/h – ¼ mile DA)
- Time keep your performance on track over several laps (automatic stopwatch function)
- Analyze the various G forces (Diagram GG) recorded by your vehicle during your laps.
- Measuring the percentage levels PK/Nm
- Measuring the Oil/Brake/Fluids temperatures
- Measuring the percentage levels accelerator/brakes   
- Screeninfo about the ultimate gearchange moment.



The app is designed for the purpose of on track entertainment, and we hope that you will enjoy using it safely.

IMPORTANT SAFETY NOTICE

DO NOT USE ON PUBLIC ROADS.. USE THE APP SAFEFLY, ON CIRCUITS ONLY, IN ACCORDANCE WITH THE LAW AND THE REGULATIONS IMPOSED AT THE CIRCUIT. DO NOT TOUCH THE UNIT WHILST DRIVING. RESPECT YOUR VEHICLE'S LIMITS

At all times, drive cautiously and responsibly - priority should always be on your safety and that of the other users of the track. Renault Sport Technologies, RENAULT and other companies of the RENAULT group responsibility cannot be liable for any consequences of using the R.S. Monitor application.










-----------------------------------------------
Hier de Engelse versie, en verdere info van het TwingoForum.de.

vr. groeten van Rein.

http://www.twingotuningforum.de/archive/index.php/thread-21470-6.html

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Marcel

Citaat van: John op 08 oktober, 2013, 19:03:15 PM
Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 07:37:08 AM
Dat is erg cool John! Die Sport Monitor pakt toch ook gewoon de abs puls bij een twingo waar het af-fabriek in zit. Waarom zou dat achteraf anders zijn, in principe is die puls overal hetzelfde ongeacht waar je hem vandaan haalt. Is dat signaal bij de stuurbekrachtiging voor het aanpassen van de stuurbekrachtiging afhankelijk van de snelheid? Dan kan ik me voorstellen dat het helemaal geen snelheidspuls is maar gewoon een ja/nee om aan te geven of je boven of onder een bepaalde snelheid zit. En dat zal niet gaan werken inderdaad.
Ik heb ergens anders een snelheidssignaal voor nodig, heeft niets met de sport monitor te maken.  ;)

Waar heb je dat dan voor nodig John   O:-)

Maarten-Jan Mulder

O, in dat geval, die kun je altijd terugvinden op 1 van de draden van je tellerbak(je)  ;)

John


Maarten-Jan Mulder


Marcel

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 08 oktober, 2013, 21:23:03 PM
O, in dat geval, die kun je altijd terugvinden op 1 van de draden van je tellerbak(je)  ;)

Dat zou kunnen van niet Maarten, ik denk dat het signaal op de snelheids meter komt te staan via het multiplex signaal.

Maarten-Jan Mulder

#118
Twijfelgevalletje denk ik, twingo 2 is van 2007, ontwikkeling al van eerder dus zit wat dat betreft net op de grens.
(en onderhuids is het ook nog stiekem een clio 2)
Of ze moeten in de phase II overgestapt zijn wat ook nog kan natuurlijk.
Desalniettemin is het snelheids signaal in elk geval ergens aanwezig  ;D

ter toevoeging, mocht dat inderdaad zo zijn John, er bestaan interfaces voor de can bus die het vss (Vehicle speed signal) er uit halen en omzetten naar een puls mocht het je het snelheids signaal voor het de can bus opgaat niet kunnen vinden.


John

Citaat van: Maarten-Jan Mulder op 09 oktober, 2013, 13:37:40 PM
Twijfelgevalletje denk ik, twingo 2 is van 2007, ontwikkeling al van eerder dus zit wat dat betreft net op de grens.
(en onderhuids is het ook nog stiekem een clio 2)
Of ze moeten in de phase II overgestapt zijn wat ook nog kan natuurlijk.
Desalniettemin is het snelheids signaal in elk geval ergens aanwezig  ;D

ter toevoeging, mocht dat inderdaad zo zijn John, er bestaan interfaces voor de can bus die het vss (Vehicle speed signal) er uit halen en omzetten naar een puls mocht het je het snelheids signaal voor het de can bus opgaat niet kunnen vinden.
Ik heb een phase I hè.  ;)

Maar ik kreeg vandaag een mailtje van de werkplaatschef van Bjorn dat ie het aan het uitzoeken is. Dus even afwachten maar.