Renault nieuwtjes

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 08 oktober, 2010, 16:56:25 PM

Dimitri RS

Citaat van: Johan op 05 januari, 2014, 15:51:10 PM
Straks komt er ook nog een gt model uit   ;)   (opstook/zeik modus aan )

haha niet gelukt  :P

Redacteur AM

Citaat van: Johan op 05 januari, 2014, 15:51:10 PM
Straks komt er ook nog een gt model uit   ;)   (opstook/zeik modus aan )

Laten we het hopen Johan, wéér een clubauto erbij !  8)

Je zou eens in een Laguna III GT met vierwielsturing moeten rijden, dan voel je hoe lichtvoetig dat rijdt en welke mooie techniek de R.S. ingenieurs hebben ontwikkeld!

teupie

Citaat van: ReinRacer op 03 januari, 2014, 14:54:26 PM
Renault overweegt nieuwe naam voor Laguna-opvolger.

De opvolger van de Renault Laguna krijgt volgens het Duitse Auto Motor und Sport een nieuwe naam. Daarmee komt een einde aan een aanduiding die door de autobouwer al sinds 1994 wordt gehanteerd. De naam Laguna is besmet. De aanduiding staat synoniem voor kwaliteitsproblemen, al zijn de mankementen in de huidige editie vele malen kleiner dan in de editie ervoor. Desondanks ondervindt Renault last van het imago dat aan de Laguna kleeft. Een topman van het merk zei eerder al dat de huidige generatie onder een nieuwe naam had moeten worden gelanceerd om afstand te nemen van de probleemgevallen op het vorige type. Het is volgens de autobouwer de belangrijkste reden dat de Coupé-variant van de Laguna zijn doelstellingen niet haalt.
De opvolger van de Laguna, die groter wordt, komt in 2014, precies 20 jaar na de eerste editie. De aanduiding werd door Renault overigens al in 1990 gebruikt. Dat was op een studiemodel van een tweepersoons roadster.

Bron: Auto Motor und Sport

In de tijd dat ik nog bij Renault werkte, kwam de Laguna II uit. Ik weet nog dat de trainer op dat op moment zei: alle kwaliteitsproblemen van de Laguna 1 zijn verleden tijd, de II zet een sprong voorwaarts, top kwaliteit... hahaha
Bij de Laguna III had iedereen zoiets van, waarom in godsnaam heet dit model weer Laguna... ontzettend domme zet. Maar goed, beter laat dan nooit.

Maarten-Jan Mulder

kwaliteits problemen van de laguna I? Dat zou betekenen dat de laguna II een 200% probleemloze auto had moeten zijn i.p.v. 100%  :P ;D

Maar inderdaad, ze hadden de naam laguna bij de III al overboord moeten zetten  :)

Maarten-Jan Mulder

Marcel

Nog tijd genoeg om het euvel te repareren tot de 1e race.

Maarten-Jan Mulder

nagel

De wens is de vader vande gedachte!

Het zou mooi zijn, maar ik moet het nog zien, een nieuwe Radicale, Megane RS R. Met een gewichtsbesparing van 50 tot 80 kg een vermogen van 275 pk, veel carbon, twee zitplaatsen, een kooi, een oplage van 200 stuks enz.??
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Dimitri RS

Citaat van: nagel op 06 februari, 2014, 08:54:09 AM
De wens is de vader vande gedachte!

Het zou mooi zijn, maar ik moet het nog zien, een nieuwe Radicale, Megane RS R. Met een gewichtsbesparing van 50 tot 80 kg een vermogen van 275 pk, veel carbon, twee zitplaatsen, een kooi, een oplage van 200 stuks enz.??

bestel er maar een of twee...

Marcel

Ik heb al eens een motor sierplaat voorbij zien komen hier waar het getal 275 op stond.

ReinRacer

Volgens Engelse Autojournalisten gaat er het gerucht dat Renault op de Salon van Parijs 2014, een
Twingo III Gordini zal gaan presenteren, deze Autosalon van Parijs zal worden gehouden in oktober 2014.
Franse PASSIE!!

Bron: AutoCar
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Maarten-Jan Mulder

Ik hoop dan wel zoals ze beloofd hebben dat ze de naam Gordini dan ook echt weer eer aan gaan doen en dat het niet beperkt blijft tot een paar witte strepen  ;)

De 1.6 Turbo in de kofferbak lijkt me een goed begin  8)

MgHammer

Er zou ook dit jaar een speciale Clio Williams uitkomen met 243 PK >:D

Dimitri RS

wat zou een reden zijn om de uitvoering Williams te noemen?

doe dan een uitgeklede versie van een x aantal en maak er een Clio RS R van of dergelijkse (let op is een voorbeeld)

Maarten-Jan Mulder

Die geruchten van die williams uitvoering dateren van vorig jaar en bleken uiteindelijk niets meer dan geruchten, gezien de clio 3 RS al end of life is. (De geruchten gingen over de clio 3 RS)
Op basis van de IV zal die er sowieso niet meer komen gezien williams geen renault motoren meer gebruikt.

Als er al wat komt dan zal die waarschijnlijk Gordini gaan het of net wat Dimitri zegt RS R.