Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

Marcel

De sint kan geen japan's helaas   :(

TymenJ

Het torretje begint nu bij stationair steeds meer te trillen. Niet een harde trilling, maar hij is meer aan het "wobbelen". Ben toch bang dat het DMF aan zijn levenseinde begint te komen :-[

Ik zal binnenkort eerst wel even de motor mounts controleren voor de zekerheid.

Nu heb ik SMFs gezien bij RS-Tuning UK voor de III RS, aanzienlijk goedkoper dan een DMF. Rijden hier meer mensen rond met een DMF -> SMF conversie (maakt niet uit welke auto). Hoe zit het met de extra trillingen? Rijbaarheid?

AnthonyRS

Pas met een R26 gereden die een SMF van Ktec. Alleen bij het starten merkte je het, verder niet.

TymenJ

Thanks Anthony. Weet je ook of die RS een koppelingsplaat had met daarin veren om torsiekrachten op te vangen?

Ik lees nogal wat negatieve verhalen over een SMF in een RS250 op de Engelse fora. Mensen hebben natuurlijk de neiging om altijd de negatieve dingen te posten, maar de meeste zijn het er wel over eens dat hij voor veel geluid en vibraties zorgt.

Tevens ook iemand die (denk ik) zijn hele aandrijflijn aan gort heeft gereden omdat er geen demping meer in  de lijn zit, wat dus nog wel met een DMF het geval is.

Twijfel twijfel...

Schijnt wel dat Helix toch kits maakt voor de RS250. Je mag er alleen wel 4-10 weken op wachten. Maar die heeft wel een koppelingsplaat met veren voor de demping, wat ik toch eigenlijk wel wil hebben. Zal eensch informeren naar de prijs.. :-\

Tiemen

Van ttv racing is er een uprated flywheel op de stock clutch. Misschien wat voor je?

TymenJ

Ik zie bij TTV alleen massieve single-mass vliegwielen. Ik ben nog steeds een beetje huiverig om alle torsie demping uit de aandrijflijn te halen met een SMF en vaste clutchplate.

Of bedoel je dat ze een uprated DMF hebben bij TTV?

Maarten-Jan Mulder

Zou dat ook niet zo snel doen, ze zijn ook leverbaar voor de 2.0 dci's maar ook daar loopt alles stuk na toepassen van een smf (logisch, nog meer koppel).

TymenJ

Ik heb ineens wat bizarre gekkigheden met mijn Arkamys radio.

Eergister de accupolen even losgehaald, daarna weer gemonteerd (dit heb ik al tig keren gedaan bij mijn auto). Echter, nu zijn de knoppen op mijn radio frontpaneel willekeurig veranderd qua functie.

Bijvoorbeeld de knop om bij de instellingen te komen (rechtsonder) laat mij niet meer bij de instellingen komen, maar heeft als functie het pijltje naar rechts gekregen. Het grappige is om nu wel bij de instellingen te komen, ik op de knop erboven moet drukken.

Heb de stroom er al weer af en op gehad, auto heeft nu 2 nachten uit gestaan, radio aan/uit etc. Het is echt heel bizar hoe ineens de knoppen andere functies nu vervullen.

Iemand enig idee hoe dit kan? Kan wellicht de radio gereset worden? Het lijkt mij dat dit softwarematig is, aangezien hardwarematig natuurlijk niks is veranderd.

Marcel

Heb je de accu kabels in losgenomen toestand al tegen elkaar gehouden voor 10 seconden ?
De verschijnselen van je radio komen me niet bekend voor maar ongetwijfeld is er verse software bij de dealer voor handen.

TymenJ

Zo, er is weer wat leuks. Een dikke knalpijp en een koelertje :-\

Uitlaat is van RS-R (megane-rs-online, of Gontier Racing), 3 inch. Die uitlaat zie je praktisch nergens, dus dat maakt het extra leuk. Intercooler is de eerste versie van K-Tec. Kon het spul overnemen toevallig tegelijk overnemen van iemand die zijn RS helaas weg deed.

Uitlaat is erg mooi moet ik zeggen; hij kost dan ook een lieve duit nieuw..  8)

Hier alvast wat footookes. Zal het spul er zo snel mogelijk eenschj onder hangen.

Ook nog wat korte filmpjes hier van hoe mijn RS klonk mét standaard uitlaat, maar wel met die Injen inlaat pijp/filter. Klonk toen ook al behoorlijk zwaar. Benieuwd hoe het straks klinkt met die 3 inch knalpijp eronder  :P (ik kan de filmpjes helaas niet embedden, schijnt niet te werken hier op dit forum?)

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Roald

Dat ziet er zeker goed uit!  8) :)

@MJ:

Misschien een idee om een youtube embed knopje te maken ?
Anything worth doing is worth doing right

Maarten-Jan Mulder

Die is er wel geweest, is alleen met de laatste updat gesloopt. Kan ook wel weer terug, ff naar kijken binnenkort.

TymenJ

Heb het spul er vorige week onder gehangen. Het is me gelukt met enkel twee assteuntjes en een goede krik. Enige moeilijke was even de bouten van de flens katalysator/flexibel stuk. Heel veel ingespoten en laten weken met kruip'olie', en los kunnen maken met een luchtsleutel. Had speciaal hiervoor een pijpsnijder aangeschaft; een soort van griptang met een ketting waarin HSS snijwieltjes zitten. Die kun je handig om de uitlaat heen doen, en dan 'ratelen' om de buis door te snijden. Ideaal voor als je krapjes onder de auto ligt ;D

Maar ben er erg blij mee! Heerlijk uitlaatje die van mega hard knallen houdt. Zal volgende keer als ik weer terug ben in NL een paar video's schieten  :)

De dag nadat ik alles eronder had zitten een leuk tripje langs de Nederlandse kust gepland, krijg je een dik blok hout (80x80mm vurenhouten balk) voor de kiezen op de snelweg met 130km/uur. Kon het ding niet meer ontwijken omdat hij uit het niets verscheen onder een busje voor mij, dus mijn band rechtsvoor ving de klap op.

Schade is helaas een velg met een flinke deuk aan de binnenzijde (het lijkt minder erg op de foto overigens):

Meteen een nieuwe velg besteld, blijkt de importeur net een weekje failliet te zijn. Import adressen verder in Europa zijn verschrikkelijk schaars.. Moet nog even wat antwoorden afwachten, anders wordt het zelf importeren uit de VS voor een 'habbekrats', ahum (150 euro verzendkosten voor 1 velgje overal..) ???

En ik weet dat men aluminium velgen weer prima kan richten met schades tot op zekere hoogte, alleen zijn deze velgen 'rotary forged', oftewel de buitenring is gewalst van buiten naar binnen toe. Dat maakt het alu al zo knetterhard en dun dat het waarschijnlijk niet terug te buigen is zonder grote scheuren. Ik ga het wel laten proberen, maar dan gaat dat mijn reserve velg worden, áls het überhaupt lukt.

En anders een mooi voorwerp voor een glazen tafel ;D

Voor nu eerst weer de winterbanden eronder gheh, ook al misstaan die velgen hem totaal niet :)