Even voorstellen: John en z'n Gordini

Gestart door John, 18 juli, 2012, 16:31:22 PM

ReinRacer

fijn voor je.
CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

John

Vandaag de gerichte velg die ik vorig jaar krom heb gereden terug gemonteerd. Ziet er weer mooi uit en rijd perfect zo zonder trillingen.  :)

John

Armsteun gemonteerd.

Maarten-Jan Mulder

Dat is wel een prettige optie, zeker op de wat langere afstand. Origineel Renault zo te zien?

John

Nee, van Kamei. Is wat prettiger geprijsd en simpele maar goede montage.

Marcel

Kamei, dat klinkt ontzettend "vw golf I " achtig  !

John

VW en Audi monteert ze standaard dus dat kan kloppen.

John

Tijd voor vier nieuwe banden. Keuze is Michelin Pilot Sport 4 in de maat 205/40R17 geworden.

Gelijk maar even de naven opgeknapt, waren toch wel behoorlijk roestig:

Banden heb ik er zelf omgelegd:

Marcel

En hoe rijd de Twingo met de nieuwe banden  ?

John

Nog geen tijd gehad om hem uit te laten, alleen 1 km gereden van werkplaats naar garagebox. Druk, druk, druk.  ;D

Over twee weken neem ik hem mee naar Frankrijk.

John

Overigens ben ik iets vergeten toe te voegen aan het topic dus nu maar even doen.  :)  Vorig jaar was vanwege de leeftijd (6 jaar) van de auto de distributieriem aan de beurt om vervangen te worden. Heb ik door Jeroen Feijten van Tour de Corse in Baarn laten doen. Ik mocht er bij blijven en zag dat het professioneel en met originele Renault onderdelen werd uitgevoerd. Ook de prijs was schappelijk.

Maarten-Jan Mulder

Ben ook benieuwd naar de bandjes, schijnen erg goed te zijn.

John

Vorige week olie en oliefilter vervangen. De fuseekogelhoesjes vervangen. Dat was precies op tijd want in het rechterhoesje zat al een minuscuul gaatje. Tevens de airco opnieuw laten vullen, kon geen kwaad na zeven jaar. Laatste twee jaar merkte ik dat ie minder ging koelen. En dan als laatste de apk, vanaf nu moet dat ieder jaar. Voorlopig dan.  ;D

Maarten-Jan Mulder

De condensor van de Twingo is heel kwetsbaar voor steenglas, zou ik even goed in de gaten houden dat deze niet lek is (anders blijf je aan het vullen  :P).
Sommige mensen monteren iets van gaas achter de bumper om de condensor te beschermen.

Leroy

Klopt Maarten-Jan. Helaas heb ik hier ervaring mee, tot nu toe 2 maal vervangen. Nu racegaas geplaatst.