Woensdag 19 Oktober - Hogere Rijvaardigheids Dag (HRD) circuit Assen

Gestart door Marcel, 26 december, 2015, 11:14:46 AM

Marcel

De definitieve datum is bekend, dit is geworden Woensdag 19 oktober.

Inschrijven is per direct mogelijk op de bekende plek  :)

Deelnemers:
Leroy - Twingo 1.5 DCi
Thomas - Megane R26
Steven - Clio 3 R.S. Gordini
Ronald - Clio 2 1.6 16V
Marcel - Clio 2 R.S. 182
Ton - Megane R.S. Trophy.R
Marvin - Megane Estate GT
Guido - Clio 2 R.S. 182
John - Twingo R.S. Gordini
Rein - Clio 4 R.S. Cup
Louis - Clio 4 R.S.
Rene - 5 GTE
Maarten Jan - R19
Jan - 5 Alpine Turbo Coupe
Willeon - 5 GT Turbo kanarie FERRARI geel

Leroy

Even mijn vrije dag omzetten (had de 4e al ingediend  :P), maar dan ben ik er weer bij. Vond het afgelopen keer erg leuk en leerzaam!

Maarten-Jan Mulder

Leuk dat je er weer bij bent! Initieel was de 4e de bedoeling inderdaad, echter bleek de helft van de instructeurs dan in Schotland te zitten (handig!  ;) ).
Heb de 19e al vrij ingevuld, we hopen op goed weer  8)

Michael Verheijen

Was de Vroemdag ook niet ergens half oktober? Mits we daar nog aan mee willen doen.

John

Ik had de 4e ook al als vrije dag ingediend. Ook maar even een aanvraag ingediend om het om te zetten.  :)

Maarten-Jan Mulder

John

Maarten-Jan Mulder

la_fusion

Waar ik overigens nog over zat te denken.. is het wellicht mogelijk om wat meer in te gaan over het daadwerkelijk gebruik van je auto tijdens het rijden op het circuit? Er wordt wel gesproken over hoe te sturen en wanneer wel/niet te schakelen maar ik zou het wel fijn vinden om nog wat meer detail daarover te krijgen. Hoe te remmen, in 1x of 'pompend', dat soort zaken, dat lijkt mij ook wel interessant bij het theoriestukje.

MgHammer

Daar is m.i. vorig jaar -logischerwijs ook- uitleg over gegeven. Wellicht dat links-of-rechts inhalen VOORAF nog wat aandacht verdiend ::)

Maarten-Jan Mulder

Ik zal aan het Ronald doorgeven, kan best wat extra uitleg over gegeven worden.
In principe zijn er twee manieren:
- je begint met zo hard mogelijk remmen en bouwt langzaam af
- je begint langzaam remmen en bouwt op, hoe snel is afhankelijk of je voldoende vertraagd of niet.

De eerste methode werd vroeger altijd geleerd, de tweede methode tegenwoordig. De tweede is uiteraard wel veel
moeilijker dus de eerste is de beste als je recreatief op het circuit rond rijdt  :)

la_fusion

Citaat van: MgHammer op 19 februari, 2016, 18:53:41 PM
Daar is m.i. vorig jaar -logischerwijs ook- uitleg over gegeven. Wellicht dat links-of-rechts inhalen VOORAF nog wat aandacht verdiend ::)
Hmm wellicht inmiddels alweer ontschoten dan..

Willeon de Zoete

Ik ben er dit jaar ook weer bij!

Zal weer ff inschrijven en betalen!!
-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Maarten-Jan Mulder

GeorgesMp

Dit jaar - in tegenstelling tot vorig jaar - wil ik'm niet missen.
Volgende week m'n vrije dag daarvoor indienen.
... tenzij iemand er bezwaar tegen heeft dat ik weer met m'n BMW mazoutbrander langskom  :-\