Aankoop Clio II

Gestart door Kosta, 21 april, 2016, 22:27:44 PM

Kosta

Hoi, ik ben van plan om een Clio RS aan te schaffen . Het zal wel een phase 1 of 2 worden . Wat is de ervaring met wat hogere km.standen? Kun je er gerust  één kopen met 210.000 km of zeggen jullie , zeker voor de 175.000 km gaan ! Beide auto's hebben NAP en zijn netjes onderhouden . Elke info is welkom .Alvast bedankt .  :)
Alfa,Alfa en nog eens Alfa en nu......Renault :)

Marcel

Het maakt niet zoveel uit,  alles valt of staat met sluitend en GOED onderhoud.
Een auto met 200.000 km kan beter zijn dan een met bv 120.000 km als de laatste slecht onderhouden is.

Staan de clio s die je op het oog hebt online zodat we mee kunnen kijken / oordelen  ?

Chris

Welkom Kosta! Aan het bericht van Marcel heb ik niets meer toe te voegen. Informeer altijd goed wanneer de distributieriem vervangen is.

Overigens kunnen de registers erg handig zijn mbt het achterhalen van verleden. Deze vind je via deze link:

Phase1:
http://renault-tuning.com/viewtopic.php?f=108&t=27015

Phase2:
http://renault-tuning.com/viewtopic.php?f=108&t=30866

Succes met het maken van je keuze!

Kosta

Thanks voor de reacties .

Hieronder 3 linkjes :

http://www.autowereld.nl/renault/clio/rs-2-0-16v-3-drs-sport-17393038/details.html

http://www.autotrader.nl/auto/renault-clio/2001/cothen/76pxh/renault-clio-rs-20-16v-sport/

http://ww3.autoscout24.nl/classified/287366198?asrc=st|as

Er zitten er helaas een aantal bij met een open luchtfilter systeem waar ik persoonlijk niks mee heb . Ik wil dus eigenlijk zo'n auto niet aanschaffen . Nu is het monteren van een origineel huis misschien niet zo lastig maar toch.

Maarten-Jan Mulder

Wat Marcel zegt, km. stand maakt niet zo veel uit. Je kan beter 1 hebben met 300.000 km in 10 jaar dan 1 met 100.000 in 3 jaar.
Van die eerste weet je vrij zeker dat het vooral snelweg km's geweest zijn en dat is alleen maar gunstig.
Voor de rest is de F4R best wel bullet proof, enige aandachtspunt is de nokkenasversteller (laat die dus altijd vernieuwen met vervangen distributieriem).

Ik neem aan dat je dit topic al gelezen hebt?

Open lucht filter zou ik hem niet om laten staan, kun je altijd terug bouwen naar origineel. (het geluid met open lucht filter is wel ontzettend gaaf bij een F4R maar voor dagelijks een tikje overdreven  ;) ).

Marcel

Persoonlijk zou ik gaan kijken en rijden met de rode en zilveren clio,  zo'n lucht filter huis is eenvoudig te vervangen.

Kosta

Jullie zeggen eigenlijk dat het mechanisch geen probleem is om een RS te kopen met zeg maar 220.000 km mits goed onderhouden . Is er ook nog een reden om echt liever voor een phase II te gaan ipv de I ?

Maarten-Jan Mulder

In mijn optiek niet, ik vind de phase I persoonlijk mooier maar dat is smaak gebonden  ;)
In het interieur zijn ook wat verschillen tussen ph I / II maar niets schokkends.

Motorisch zou ik me weinig zorgen maken, F motoren lopen makkelijk 5 ton en meer.
Alles valt of staat met het onderhoud  :)

Ik zou idd vooral focussen op een redelijke sluitende onderhoudshistorie, algehele indruk en staat van de auto en ook even kijken of de
verkoper goed te boek staat. Als je een geweten (lees een vriend(in)) met technische kennis mee kan nemen dan zou ik dat zeker doen  ;)

De rode en zilveren lijken mij ook de meest aantrekkelijke.

Chris

Ik zou de zwarte niet helemaal "afschieten", de auto staat bij een dealer, kan wellicht met klaar maken of enige vorm van garantie ook weer makkelijk zijn.

Maarten-Jan Mulder

De uitlaat en het stuur zijn wel minpunten van de zwarte maar idd Chris, zou hem niet bij voorbaat afschieten.
Hij staat ook op ph 2 initiale wielen i.p.v. de originele OZ's.
(Wellicht winterbanden?)

De rode staat op uniroyal, dat is leuk voor in de regen maar voor de rest zijn het geen R.S. waardige banden.
Voor de rest zie ik niet direct minpunten op het open lucht filter na, stuur lijkts zelfs redelijk tot goed.

Het stuur van de zilveren is ook wat minder, wel beter als de zwarte. Voor de rest zie ik niet gekke dingen. Zou alleen bedingen die bovag garantie voor 4000, laat de was en poets beurt maar zitten, dat moet je niet aan een garage bedrijf overlaten (er zijn maar weinig garage bedrijven die hem echt fatsoenlijk laten poetsen, i.p.v. ff de polijst tol er over in een kwariertje en het lijkt weer wat. ).

Dimitri RS

bij een ph2 heb je wel wat verschillen onderling
eerste half jaar na introductie waren ze goedkoper, later zat er geloof ik ESP op

en ph1 heeft gaskabel en ph2 is electronisch gaspedaal
* correctie is welkom indeze *

er zijn meer verschillen metname in interieur en exterieur maar dat zie je zelf ook, wordt verder niet op in gegaan  ;D

laat je niet misleiden wat betreft het openluchtfilter, (ik snap het wel, vind het zelf ook niks, maar is eenvoudig te vervangen)
technisch / motorisch goed is in deze dan belangrijker.

haha ik had ook uniroyal was prima wat betreft mijn rijstijl zitten al weer enige tijd onder de 19 van Henri.
p.s. waren wel gaan cuppen na 3 jaar.

Kosta

Ik ga het stuur vervangen voor een deep dish sportstuur zonder airbag, in verband met mijn lengte en banden is geen probleem . Ik kan Michelin Pilot Sport krijgen voor € 60,- incl. montage . Ik denk toch dat ik eens bij de zwarte ga kijken . Is eigenlijk de enige van deze 3 die een aantoonbare onderhoudshistorie heeft .

Marcel

Wat voor voiture heb je nu dan wel niet  ?

Kosta

Citaat van: Marcel op 22 april, 2016, 21:39:15 PM
Wat voor voiture heb je nu dan wel niet  ?
Een Xantia Activa TCT (turbo) uit 1998 .

Ik heb ook nog een Alfa 33 QV 16v uit 1993 . Deze auto heb ik al sinds 2000 en staat binnen .

Marcel

Dat is heel wat anders  :o