Tymen - Megane II GT > III RS

Gestart door TymenJ, 11 april, 2011, 20:59:32 PM

RikRace

Wauw, wat een gave Mégane RS blijft dit.  /worship
<>RenaultSport<>

HaDries

Word niets voor mij die splitter, zit nu al regelmatig aan de grond.

Benieuwd wat de remmerij gaat doen, ben zeer tevreden over mijn nieuwe blokken en andere remolie

TymenJ

Alweer een tijd geleden (afgelopen zomer) dat ik de remmen eronder heb gemonteerd. Afijn! Ik ben er heel erg blij mee (ook al kostte het mij een lieve duit  ::) ).

Oja, en het remt als een malle, echt niet normaal! In combinatie met mijn 255 brede banden rondom is het gegarandeerd met-je-snuit-tegen-het-voorruit remmen  ;D

Wat ik heb gedaan:

• Nieuwe schijven vóór ontvet, en daarna zowel de groeven als de buitenring geverfd en gespoten in hittebestendig matzwart (om roestopbouw grotendeels te voorkomen)
  • Idem met de nieuwe gegroevde schijven áchter
  • Titanium schroefjes geplaatst ipv stalen die de schijfremmen vóór op hun plek houden om galvanische corrosie tegen te gaan tussen de schroefjes en de aluminium hub
  • Nieuwe EBC Yellowstuff pads rondom gemonteerd (had eigenlijk de nieuwe NDX Bluestuff willen proberen, maar kon nergens de goede vinden)

Ik had geen foto's geschoten nog met de velgen er weer op, maar het past allemaal nét in de binnenkant van mijn 18" velg  :D

HaDries

Ben mij inmiddels ook aan het oriënteren op nieuwe schijven, het best is er vanaf en de nieuwe blokken lusten ze wel.

De bedoeling is om 2 delige schijven te steken ook staan er andere rubbers op de planning.

Patrick RS

TymenJ

Citaat van: HaDries op 26 november, 2016, 12:55:10 PM
Ben mij inmiddels ook aan het oriënteren op nieuwe schijven, het best is er vanaf en de nieuwe blokken lusten ze wel.

De bedoeling is om 2 delige schijven te steken ook staan er andere rubbers op de planning.

Qua geld kun je niet om deze Reyland 355mm set heen (Tip, bestel via hun website, daar zijn ze slechts 595 pond http://www.reyland.co.uk/renault/. Die van Tarox en PF zijn beduidend duurder (800-850 pond), en nog kleiner ook (340 en 348mm).

Reyland levert deze schijven ook met een floating ophang systeem, mocht je dat willen. Ook tevens verschillende soorten groeven (rechte of gekromde, C-haakjes etc). Ook eventueel andere poedercoating kleuren van het binnenste deel.

Qua pads zijn EBC Yellowstuff wel erg fijn hoor; geweldige 'bite' wanneer ze koud zijn.

Marcel

Mooi spul  alleen ik geloof niet dat je geverfde groeven mooi blijven als je een stukje "geboenderd" hebt.

HaDries

Citaat van: TymenJ op 26 november, 2016, 13:34:20 PM

Qua pads zijn EBC Yellowstuff wel erg fijn hoor; geweldige 'bite' wanneer ze koud zijn.

Rijd inmiddels een jaar met Pagid blokken

Maarten-Jan Mulder

Ja dat is toch wel een hele andere klasse als EBC (in positieve zin).

TymenJ

Zo, weer eens een update.

Als eerste; een nieuwe (nouja, tweedehands) Megane 3 Estate (facelift) 110 EDC gekocht voor de nodige kilometertjes die ik maak. Wat een rust geeft zo'n diesel EDCtje zeg hah.

Mijn oude RS velgen passen helaas niet (te hoge ET waarde; de binnenkant van de velg vóór komt tegen de schokbreker aan).

Verder wat RS nieuws:
Inmiddels alweer wat kilometers verder. Het nare blijft dat de schijven toch heel lichtjes blijven schudden tijdens licht remmen. Heb enkele keren al 6-10 keer remmen van 100-20 gedaan en daarna laten afkoelen. Het is er praktisch uit, maar toch nog heel lichtjes. Ik houd het maar op het design van de schijven (bij harde rem-acties is er niks aan het handje).

Heb de auto ook inmiddels een complete polijst + wax + detail beurt gegeven en de diffuser en uitlaatsierstuk opnieuw gespoten in 2K zwarte lak (lak liet los door uitlaat hitte van meerdere dyno runs). Nieuwe DAP900 Plus aangeschaft met een hele reeks pads en polijstmiddelen en Soft99 Fusso F7 wax (ben benieuwd of het 6 maanden houdt). Alles gepolijst, gewaxed (ook velgen), alle plastic trims bijgewerkt, en de ramen gepolijst.

Zal morgen wat foto's schieten op een leuke locatie in het zonnetje :) Hier alvast wat andere fotootjes.

Citaat van: Marcel op 26 november, 2016, 17:01:24 PM
Mooi spul  alleen ik geloof niet dat je geverfde groeven mooi blijven als je een stukje "geboenderd" hebt.

Even hierop terugkomend; ze zien er nog piekfijn uit :)

HaDries

Maarten-Jan Mulder

Werkt lekker of niet, goed poets spul en heel veel eer van je werk  ;D

Gefeliciteerd met de estate, hele fijne kilometervreter (ook al scheelt het nogal in snelheids potentieel  ;) )

RikRace

<>RenaultSport<>

HaDries

bij mij laat juist de chroom van het sierstuk los

Tutuur

Wat een dikke bak blijft het toch!

Voorlopig weer in NL Tymen?