chip Megane 250 RS

Gestart door Wim B., 10 maart, 2011, 20:32:56 PM

Wim B.

Zijn er al wat ervaringen met diverse chip kuren voor de 250 RS bekend ?
Ik zou graag de verschillen te weten komen tussen de chip die VKV aanbied en bijvoorbeel de chip kuur van fastchip.

Voor mij is van belang dat er een aanpassing op maat gemaakt kan worden zodat in ieder geval gewaarborgd is dat de motor niet te arm of te rijk loopt.
Ik ben ook niet op zoek naar een set-up waarbij de laatste peekaas en Nm's uit het blok geperst worden maar meer een betrouwbare veilige mapping waarmee de boel  heel blijft.

Maarten-Jan Mulder

De chip van VKV komt van Fastchip bij mijn weten. De RTC (Renault Tuning Club) houdt een paar keer per jaar zogeheten dynodagen in samenwerking met fastchip. Je kan daarop inschrijven en de auto wordt dan op de rollenbank naar jouw wens afgesteld. Zit wel een kostenplaatje aan maar niets spectaculairs.

nagel

Mijn R26.R en zover ik weet alle R26.R's in Nederland zijn via van de Kerkhof bij ZIP Tuning Utrecht getuned tot 268 pk/ 379 Nm (standaard 230 pk/ 310 Nm).
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Marcel

In een van de vorige AM's heeft er al eens een artikel gestaan over de R26R/zip tuning.

Patrick RS

Citaat van: nagel op 11 maart, 2011, 10:00:29 AM
Mijn R26.R en zover ik weet alle R26.R's in Nederland zijn via van de Kerkhof bij ZIP Tuning Utrecht getuned tot 268 pk/ 379 Nm (standaard 230 pk/ 310 Nm).

ja maar wegens GEEN suc6 zijn ze overgestapt naar de enige echte chipper FASTCHIP!

Frantic Frans

heb ook al her en der rondgekeken/geinformeerd,
maar volgens mij zit er niet zo veel verschil in de diverse tuning bedr,(allemaal adviseren ze rond de 35 pk en 60 nm)
behalve qua prijs,ivm met wel of geen dynorun.
ik ben een "MEGANE't "persoon

HaDries

Misschien een actie opzetten voor RS 250 eigenaren ?

Marcel

HaDries

Dat wist ik, bedoelde eigenlijk een chip actie voor Megane RS 250 eigenaren.

Er zullen er vast meer in zijn voor een chippie

Wim B.

Ik ga eerst inrijden en dan icm met een K-tec uitlaat en intercooler een anabolen kuur.

nagel

Citaat van: Patrick.b op 11 maart, 2011, 16:18:24 PM
Citaat van: nagel op 11 maart, 2011, 10:00:29 AM

ja maar wegens GEEN suc6 zijn ze overgestapt naar de enige echte chipper FASTCHIP!

Wat bedoelje met geen succes? ZIP maakt de vermogens toename niet waar, of hun prijs ligt te hoog, of iets anders?

Ik ben trouwens ook een fan van Fastchip, mijn vorige wagen, een Clio RS, is er geweest en tot voldoening gechipt. Boven dien zit Fastchip bij mij in het dorp (Oud-Beijerland), dus wat is gemakkelijker.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Wim B.

Oud-Bijerland is lekker dichtbij voor mij.
Ik heb eigenlijk alleen ervaring met Ecutek tuning vandaar mijn vraag hier.
Ik kan ernaast zitten maar het lijkt mij verstandig om niet te hoog te gaan met het vermogen op de voorwielen.
Bij 300+ pk kan het torcsteer en drivebility een probleem worden en dat wil je juist niet.
Het kan goed zijn dat de auto met 290 pk en 400 Nm beter presteerd en beter rijdbaar is dan met een hoger vermogen.
De Megane word vanwege de manier waarop het vermogen via de voorwielen op straat komt geprezen en dat wil je dan graag zo houden.

Frantic Frans

helemaal mee eens!
ik ben trouwens wel in voor een 250 rs chip aktie!
zat te denken aan Bullpower in Dronten,schijnt hoop ervaring met Renault te hebben!
Misschien ook wel leuk;een 250 RS K-tec intercooler-aktie ;)

Dannyr

Is de RStunerbox van Fastchip niks voor jullie?

Frantic Frans

misschien wel,....steek van wal ;D