Achteras megane en 19 hetzelfde?

Gestart door michiel, 12 november, 2016, 11:36:30 AM

michiel

Kan iemand mij vertellen of de achteras van een 19 16v phase 2 hetzelfde is als een achteras van een megane coupé 2 liter 16v uit 1996? Mijn torsie veren zijn gisteren gebroken van mijn 19 maar heb nog 2 megane's staan.
Lijkt opzich redelijk op elkaar alleen de schokbrekers staan er anders onder.
Of zijn er nog meer verschillen?

Marcel

Dat kun jij toch opzoeken op dialogys  ?
De onderdeel nummers van de veer staven zou je ook kunnen vergelijken.

michiel

Onderdeel nummers zijn niet hetzelfde. Maar als het past en goed werkt vind ik het voorlopig even prima.
Auto word binnen nu en een aantal jaren helemaal opgeknapt maar moet eerst ruimte maken in me schuur. Dus moet nog even een aantal weken/ maanden rijden.

Maarten-Jan Mulder

Andersom past het ook dus dat gaat wel lukken, enige nadeel is dat het iets scheelt in spoorbreedte (megane as is breder).

michiel

En welke handrem kabels etc passen er op en remklauwen.?? En past je remdrukbegrenzer er nog op??

Maarten-Jan Mulder

Dat is allemaal hetzelfde, volgens mij is het moeilijkste waar je tegenaan gaat lopen de schokdemper bevestiging (bij 19 is die staand, bij een megane is die liggend)

Megane:

Kan zo geen plaatje vinden van een 19 achteras, ze zijn wel even breed (vraagbaak R19 vermeld 1268 hart tot hart, vraagbaak megane hetzelfde).
Een scenic as is wel breder (3 cm) en past ook, bevestiging is hetzelfde. Uiteraard van een scenic I. Zit je nog steeds met de schokdempers.

Wat je uiteraard wel gewoon kan doen is de staven van de megane as in je 19 as zetten, dan ben je er ook en dat is nog minder werk ook.

michiel

Gaat inderdaad niet passen.  Je zit met je schokbreker bevestiging. Helaas.  Heb ze allebei naast elkaar gehad maar verschil is te groot.