Twingo RS Gordini van Borus

Gestart door Borus, 15 oktober, 2023, 20:03:51 PM

Borus

Beste allemaal,

Zoals het hoort zal ik me als eerste even voorstellen voordat ik jullie ga spammen met mijn (soms lastige  :wink: ) vragen. Mijn naam is Erwin (Borus was ooit de naam van onze kat) en ik ben sinds begin van dit jaar in het bezit van een origineel Nederlandse Twingo RS Gordini. Hij is gekocht als project en dat zal ook wel zo blijven.

Was ik dan specifiek op zoek naar een Twingo RS? Eerlijk gezegd niet. Wel eens naar gekeken, maar zat een beetje boven mijn budget. Totdat er een was ingeruild met een tik in de motor. Mijn interesse was gewekt en ik naar de dealer waar hij stond. Bleek dat de "tik" niks meer was dan een probleem met de waterpomp (gelukkig maar). Maar wat een grafbak stond daar in een hoekje weg te kwijnen. Alle velgen beschadigd, voorbumper heeft schade en het interieur had in 5 jaar gebruik ook geen doek of stofzuiger gezien. Dit project werd misschien nog wel groter dan ik had gedacht. Na wat denkwerk, toch maar tot aankoop over gegaan. Op transport naar de garage en daar gezegd dat hij flink achterstallig onderhoud had en dat alles gebeuren moest wat noodzakelijk was. Tja en als je dan een garage carte blanche geeft dan weet je dat je aan de beurt bent. De totale kosten zaten net boven de €2000,- En bedankt vorige eigenaar!!  :angry: Maar omdat ik wil dat de Twingo opgeknapt wordt, moest dit gewoon gebeuren.

Wat zijn dan de plannen? Ik heb altijd al wel een auto gehad waar ik mee kon hobbyen en dat miste ik al een jaar of 4. Dus ben ik maar eens begonnen aan het "redden" van de Gordini.

Zo stond hij erbij toen ik ging kijken.

Maarten-Jan Mulder

Welkom Erwin, blijven prachtige auto's de Twingo RS Gordini die echt heel erg leuk rijden! Ik ben benieuwd naar je voortgang, op de fotos lijkt die er nog best aardig bij te staan :rolleyes:

John

Welkom Erwin. Ik hoop echt dat je de Gordini gaat redden. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt een leuke auto is om te rijden, zoals Maarten-Jan al zei. 

RichTrip

Welkom bij de club van 25 :cool:

En pas maar op, hobbyen aan een Gordini is leuk en verslavend ;)

Marcel

Welkom hier,  leuk hoor,  een Twingo RS Gordini.
Lekkere toerenmotor onder de kap.
Veel plezier ermee.

Martijn106

Welkom hier Borus! Leuke Twingo, succes met het in volle glorie herstellen!

Leroy

Welkom Erwin. Altijd leuk zo'n Gordini! Veel succes met het opknappen.

Borus

Als eerste iedereen bedankt voor dit warme welkom! De afgelopen maanden is er veel gekocht, maar nog weinig zichtbaar geworden van alle investeringen. Wat ik in de vakantie heb gedaan is de gordels laten vervangen voor "Gordini-blauwe"  :wink: Er was een aanbieding bij Autogordel.nl en die kon ik niet laten lopen.

Enkele weken geleden heb ik er voor de komende tijd een versterker ingegooid (onder de passagiersstoel) zodat ik daar even geen omkijken naar heb. Gewoon plug en play met 1 kabelset. Er ligt nu een Match PP52 DSP in waar ik nog een subwoofer voor in het reservewiel voor zoek.

Afgelopen zomer eerst begonnen met het interieur eruit te slopen. Na 5 jaar gebruikt te zijn als hondenbench was het hoog tijd voor een schoonmaakbeurt. Interieur moet er toch uit voor mijn plannen dus dat was wel slim om mee te beginnen. Zie het resultaat na het verwijderen van de achterstoelen. De horror!!

Na een zeer grondige schoonmaakbeurt zag hij er in de vakantie weer een beetje beter uit. Lang leve de hoge druk spuit. Wat een (groene) zooi kwam er van die auto af!!

Komende weken de achterkant afwerken (dempen met Silent Coat) en de achterspeakers inbouwen. Dan kan de boel dicht en kan ik gaan sparen voor de rest van de plannen  :cool:

Marcel

Mooi die blauwe gordels.
En honden in een auto kan zo bizar vies zijn  !

Maarten-Jan Mulder

Lekker bezig, vanuit detailing oogpunt heb je in elk geval eer van je werk  :grin:

Borus

Met het schaamrood op de kaken zie ik dat ik hier niet netjes de voortgang van mijn project heb gedeeld. Waarvoor mijn nederige excuses  :wink:  Omdat ik wist dat ik niet overal tegelijk kan zijn met updaten en de gang van zaken delen heb ik al even een aparte Instagrampagina gemaakt om de voortgang met de wereld te delen. Deze pagina is hier te vinden. Gordini 1786