Clio Williams, Clio 2 RS, Clio 3 RS even voorstellen Johan

Gestart door multivlaai, 22 maart, 2025, 10:09:53 AM

multivlaai

Ik wil me graag even voorstellen op dit Forum. Mijn naam is Johan Henselmans, geboortejaar 1966 en woonachtig in Riethoven. Ik heb in de afgelopen jaar een aantal sportieve Renaults gehad en heb. Het is begonnen met een genummerde Clio Williams. Netjes origineel gemaakt incl. de bekende goudkleurige velgen met gepolijste rand en nummerbadge. Helaas is deze gestolen vanaf de oprit thuis en 1 jaar later teruggevonden met nokken voor een rambalk vastgelast op de motorkap. Niet teruggekocht toen.
Hierna een Clio 2 RS 172/182 gekocht en deze jaren gereden. Het verhaal over deze auto ging dat het een auto is geweest van Renault Sport zelf en dat het een Clio 2 RS 172 chassis was met een RS 182 motorblok als overgang.
Dus wel maar 1 uitlaat i.p.v 2 centraal met het sterkere blok. Dit blok leek ook wel een scherpere nokkenas te hebben omdat de prestaties fenomenaal waren. Nooit geverefieerd omdat daar geen reden toe was.
Deze is verkocht in 2021.
Na een paar jaren zonder RS te hebben gereden vorig jaar een Clio 3 RS fase 2 gekocht in de fantastische kleur Jaune Sirius. De auto heeft het Cup onderstel, Cup spoiler, Recaro's, gele klokken, gele gordels en zowel cruise control als airco. Brembo remmerij en de lichtte AXL velgen. De auto is vanuit Zwitserland, via Roemenie door VEBAN motorsport naar Nederland gehaald. De auto is uit 2009 met een kmstand van 118287 nu.
De onderhoudshistorie is vanaf de Roemeense liefhebber tot nu aanwezig.
Zodra ik goede foto's heb verzameld van de 3 RS'n (Williams is de 1e!) zal ik deze posten.
Reactie's zijn natuurlijk welkom.

Mvrgr
Johan

Roald

Welkom en een mooie historie van sportieve Renaults, eeuwig zonde van de Williams natuurlijk :angry:
Veel plezier met de Clio 3 RS wat natuurlijk ook een geweldige auto is zeker in die kleur!
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

Maarten-Jan Mulder

Welkom Johan, mooie auto historie! En z'n Clio 3 R.S. is echt een bommetje  :cool: