Clio III RS

Gestart door Maarten-Jan Mulder, 23 september, 2010, 16:37:19 PM

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten-Jan Mulder

Een R26.R is echt hardcore, dat moet je vergelijken met een 911 GT3 RS. Een clio III RS Cup komt daar nog het dichtste bij in de buurt, maar die heeft ook standaard geen rolkooi ;)

HaDries

Dat bedoel ik, die auto spreekt een heel andere doelgroep aan.

Vind het altijd zulke rare vergelijkingen die men stelt.

"zo van de Megane RS 250 is lang geen R26R"

Nee he he

Maarten-Jan Mulder

Inderdaad niet te vergelijken, dat is hetzelfde als een lotus 2-Eleven vergelijken met een lotus Evora om waar wat te noemen. De R staat niet voor niets voor Radicale.

HaDries

Broertje rijdt nu rond zonder middendemper en met supersprint einddemper, maar dit is toch een beetje teveel van het goede.
Qua geluid is het donkerder geworden maar het volume is ook erg toegenomen, het dreunt gewoon door naar binnen dus er komt weer iets van een middendemper tussen om het volume weer dragelijk te maken

henri5gt

daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja, m'n zus heeft 'n CRX gehad met hetzelfde probleem.. dat ding hoorde je van 3 straten verder aankomen, en als je er in zat moest je 't volume van de radio 5 tandjes hoger zetten anders hoorde je er niks van, echt zo'n contstante brom aan je kop... voor even was 't wel leuk, maar op den duur werd je er gek van!!!
YAAAY.. Rally kampioen 2015!!

Maarten-Jan Mulder

Als je er dagelijks in rijdt is dat een echte no-go, niet goed voor je gehoor!

HaDries

Zoveel geluid past ook helemaal niet bj zo'n formaat auto, hoort meer bij een dikke V10 of zo.

Patrick RS

http://drivr.be/2011/06/20/renault-clio-r23r-slechts-300-stuks/

Renault Clio RS-R: Hardcore Adieu op 300ex.?

Brachten we jullie als een van de eersten op de hoogte van de Mégane RS Trophy, dan zijn we blij dat opnieuw te kunnen doen met de finale versie van de Clio RenaultSport. Want als allerlaatste vertegenwoordiger van de atmosferische mini-hatches, heeft de gelauwerde Clio recht op een passend adieu. Dat komt er zo goed als zeker in de vorm van een hardcore raceversie die qua filosofie nauwer aanleunt bij de niets ontziende R26.R dan de recente RS Trophy van grote broer Mégane. De specs beloven dan ook vuurwerk!


Het prototype dat in de buurt van Dieppe gespot werd, zou volgende specs hebben:

Evolutie van Cup-chassis en ophanging
230 pk (30 pk extra) afkomstig van de atmosferische 2.0
Carbon motorkap
Plexiglas ruiten
Unieke velgen
Specifiek uitlaatsysteem
R.S. Monitor
Vijfpuntsharnassen
Gestript interieur
Gewicht van minder dan 1.200kg
0-100 in 6 seconden
Topsnelheid van + 240km/h
Race-geïnspireerde Recaro kuipstoelen
Gelimiteerd tot 300 stuks met serieplaatje
Prijsindicatie: 30.000 euro
Ingrediënten die garant staan voor een stevige cocktail en niet alleen de huidige generatie gepast zullen uitzwaaien, maar vooral een ode zullen brengen aan de atmosferische tweeliter die er bij de volgende generatie onverbiddelijk - en eco-gedwongen - uit moet. In ruil komt immers een geblazen 1.6′je dat wel al kennen van de Nissan Juke. Ondanks het forse prijskaartje zal er voor een van de 300 sleutels geheid gebikkeld worden. Want als hij nog maar in de buurt komt van zijn vijf sterren voorganger, of even hoge ogen gooit als zijn 'Ring- en BMW 1 M Coupé verpletterende broer, dan mogen zijn toekomstige eigenaars zich opmaken voor een DRIVRsfestijn van de ouwe leest; één dat in deze vorm (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer herhaald zal worden... To be continued.

HaDries

Megane RS 250 Cup te koop .........

Patrick RS

Citaat van: HaDries op 21 juni, 2011, 18:35:06 PM
Megane RS 250 Cup te koop .........

hahaha. Ik zou dan maar snel informeren. Want de eerste vraag is komt deze naar NL? En de twee maak jij dan kans op 1? Dus snel bellen met vkv?

Maarten-Jan Mulder

Zo! Dat wordt echt een abnormaal snelle auto!

Marcel

Let op, ze gaan weer die Focus uit de motteballen halen ter vergelijk , hehe 8)

Maarten-Jan Mulder

Een R26.R is een klasse apart en vind ik ook niet te vergelijken met de gewone Megane RS.

nagel

#28
En dat vind ik ook! Ik heb er tenslotte zelf één. Zoals bekend zijn alle Nederlandse R26.R's (8) door ZIP getuned naar 268 pk/5500 t/min met 379 Nm/3000 t/min. Dat beweert ZIP ten minste. Ik vraag me af of de Tropy, 265 pk (8 min 8 sec Nordschleife) sneller zou zijn dan de Nederlandse versie. Niet, dat ik die van mij voor zo'n vergelijkend testje ter beschikking stel, ik hou hem graag heel!
Maar wellicht heeft de Trophy een nog beter onderstel en natuurlijk die "wonderbanden" van Bridgestone.
Renault Megane R26.R, Mercedes A 250 Sport

Maarten-Jan Mulder

Wat wel zo is, als je de ronde van de R26.R vergelijkt met de 3RS Trophy, is goed te zien dat er in de ronde van de R26.R nog genoeg mogelijkheid tot verbetering is terwijl die van de trophy de gehele ronde op het randje is.