wanneer distrubutie riem vervangen

Gestart door dennis rs, 06 maart, 2015, 09:53:09 AM

HaDries

En wederom de auto bij de dealer geparkeerd hopelijk gaat het nu eens opgelost worden. Durf er zo niet meer mee te rijden.

Marcel

HaDries

Citaat van: Marcel op 24 april, 2015, 20:47:08 PM
Al wat wijzer ?

Helaas wel, vermoedelijk is de versnellingsbak aan gort.

Men is er nog mee bezig, of de bak reviseren (men weet niet of de bak te reviseren is)  of nieuw, heb geen antwoord kunnen krijgen waardoor ?

Vraag mij eigenlijk af waarom de koppeling niet eerst kapot gegaan is en of de sper niet beschadigd is  ?

Maarten-Jan Mulder

Oei dat is zuur, oorzaak zouden ze wel moeten kunnen zien als ze de bak open maken.

Marcel

Citaat van: HaDries op 22 april, 2015, 19:31:37 PM
En wederom de auto bij de dealer geparkeerd hopelijk gaat het nu eens opgelost worden. Durf er zo niet meer mee te rijden.

Heb je de Megane al terug ?

HaDries

Citaat van: Marcel op 14 mei, 2015, 18:13:00 PM
Citaat van: HaDries op 22 april, 2015, 19:31:37 PM

Heb je de Megane al terug ?

Hij is inmiddels weer een weekje terug, rij nog wel als een vreemde in mijn eigen auto en bij elke verdacht geluidje krijg ik nog de rillingen

HaDries

De ellende is nog niet voorbij, nu weer oranje meldingen op dashboard

- controleer luchtverontreiniging
- controleer inspuitsysteem

- geen cruisecontrol en begrenzer, deze werken niet

het lampje met een steeksleutel en motor brand continu oranje
verder start de auto moeilijk en bij het manoeuvreren (parkeren, achteruit rijden) moeilijk aan de praat te houden

Iemand een idee wat er nu weer aan de hand kan zijn ?????

Marcel

Geen idee wat er aan de hand is maar je cruise control werkt nooit bij een megane 3 als er een motor storing is.
Dat die lampjes en de twee meldingen verschijnen kan allemaal komen door een storing.
Eerst laten uitlezen voor storingen.

HaDries

Nokkenassensor schijnt boosdoener te zijn. Hopelijk heeft dit niet te maken met de eerdere distributie vervanging

Marcel

Is er nu een nieuwe sensor besteld ?

HaDries

Marcel

Ik ben nieuwsgierig vandaar de vraag.

HaDries

Citaat van: HaDries op 06 juni, 2015, 23:35:05 PM
De ellende is nog niet voorbij, nu weer oranje meldingen op dashboard

- controleer luchtverontreiniging

- controleer inspuitsysteem

- geen cruisecontrol en begrenzer, deze werken niet

het lampje met een steeksleutel en motor brand continu oranje
verder start de auto moeilijk en bij het manoeuvreren (parkeren, achteruit rijden) moeilijk aan de praat te houden

Iemand een idee wat er nu weer aan de hand kan zijn ?????

Wanneer een klein stukje gereden ca 3km zet de auto uit is en start direct weer is er niets aan de hand. Laat ik hem een kwartier staan en probeer het dan weer is het weer raak.
Vorig jaar (zelfde periode) bovenstaande storing gehad en nu is er een enig sinds gelijke storing (door gehaalde is niet meer van toepassing).

Marcel

Eerst uitlezen op storingen, nu weet je niet wat er aan de hand is.
Wat was er vorige keer loos  ?

HaDries

Citaat van: Marcel op 19 juni, 2016, 09:55:00 AM
Eerst uitlezen op storingen, nu weet je niet wat er aan de hand is.
Wat was er vorige keer loos  ?

Nokkenas sensor werkte toen niet goed ( bestel nr 23.73.107.76R opname element)

Nu foutcode P0340 Aandrijfsysteem Camshaft position sensor "A" circuit (bank 1 or single sensor)