Roald's Renault 19 16v F7R Turbo

Gestart door Roald, 06 januari, 2011, 08:57:49 AM

Manie

Echt een heel gaaf project!
Mooi zo met die zwarte klauwen! Opvallend is soms ook leuk, maar dit past veel beter bij deze auto.
De APC zal er wel snel doorheen gaan met zo'n kleppendeksel en inlaat  :D.

Roald

Thx :)

Jij snapt het, uiterlijk wil ik zo origineel mogelijk houden, tuurlijk had ik kunnen gaan voor Sjonnie Snel rode klauwen maar dat past inderdaad niet bij de auto.
Plus wil zo min mogelijk weg geven met het uiterlijk.
Inlaat heeft alleen een gepolijst randje, de rest is zilver grijs gespoten, kleppendeksel is alleen de bovenkant van gepolijst de rest zilvergrijs wederom.
De APC zal er idd snel door heen gaan zal toch vaak schoon moeten maken om het ook mooi te houden.
Voordeel is wel dat ie voortaan in de winter binnen staat en hooguit 3 tot 4000 km per jaar zal rijden.
Anything worth doing is worth doing right

larsdijkstra

Manie

Citaat van: Roald op 03 oktober, 2014, 10:36:07 AM
Thx :)

Jij snapt het, uiterlijk wil ik zo origineel mogelijk houden, tuurlijk had ik kunnen gaan voor Sjonnie Snel rode klauwen maar dat past inderdaad niet bij de auto.
Plus wil zo min mogelijk weg geven met het uiterlijk.
Inlaat heeft alleen een gepolijst randje, de rest is zilver grijs gespoten, kleppendeksel is alleen de bovenkant van gepolijst de rest zilvergrijs wederom.
De APC zal er idd snel door heen gaan zal toch vaak schoon moeten maken om het ook mooi te houden.
Voordeel is wel dat ie voortaan in de winter binnen staat en hooguit 3 tot 4000 km per jaar zal rijden.

Ook de velgen passen mooi in dat thema wat mij betreft. Heel smaakvol allemaal.
De winter is het meest funest voor een auto detailer/poetser dus dat scheelt :)!

tom

Roald

Dank voor de leuke reacties  8)
Voor de overige lezers, foto update zie pagina 16.

Roald

Ook de AEM meters zitten nu op hun plek, niet mooiste foto helaas.

Video eerste startup AEM meters (kabels moeten nog worden weg gewerkt)

Maarten-Jan Mulder

ReinRacer

CRS AM-REDACTEUR (nieuws/foto's/interviews)

FLAT-OUT and FEARLESS!!

Marcel

:) :) Is dit in een JSF ?  :) :)

Roald

Roald

We blijven er de vaart in houden met dit project.
Gisteren de steuntjes onder de motorkap opgehaald die ik had weg gebracht om te laten stralen en poeder coaten.
Tevens ook alle vloeistoffen gehaald die nodig zijn, 1 liter ATF voor stuurbekrachtiging, 1 liter dot 4 remolie, 7 liter motor olie 5w40, 5 liter koelvloeistof, en 4 liter Bak olie 75w/80w welke ik vandaag nog moet gaan ophalen, zoveel hadden ze niet op voorraad,nog mooie korting gekregen ook op alles ongeveer 22%.

Ook nieuwe bougies (NGK), olie filter,verdelerkap+rotor en dit keer de goede multiriem (gates).
Stomme was dat ze bij de Renault dealer niet de goede multiriem konden vinden, deze was beduidend te kort.
Vreemd want dezelfde riem zit ook op de Clio 1.8 16v en Williams.
Ook een zo goed als nieuwe radiateur origineel gevonden voor een nette prijs (Renault durfde hier 400 euro voor te vragen!!), is maar paar honderd km ooit gebruikt door een mede 19 16v liefhebber.

Alles bij elkaar:

Mooi glimmende zwarte ecu steun weer in plaats van die nare roest meuk  8-)

Close up, rechts de veerpootbrug en links stukje van de radiator fan bracket, waren beide ook behoorlijk roestig.

Luchtfilterhuis steun was ook errrrug roestig, nu mooi glimmen!

De z.g.a.n. radiateur:

Het is nu echt de laatste stukjes bij elkaar nog, zit nog op een t-stukje te wachten om olie temperatuur meter aan te sluiten, dan nog de laatste stukjes om slangen van en naar turbo aan te sluiten.
En dan kunnen we de sleutel voor het eerst om gaan draaien, spannend!  :D

Willeon de Zoete

Brrrrr.... sjiek hoor, alles lekker shiny as new!

/worship

-Renault 5 GT turbo verslaafd-

Manie

Weer een hele mooie update. Poedercoaten is het zeker waard geweest!
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!  8)

Roald

Dank u  8)
Poedercoaten is het zeker waard geweest, was ook maar paar tientjes die ik kwijt was, nah daar ga je zelf niet voor lopen klooien.
Hoop het eindresultaat op de afsluit meeting te kunnen showen, we komen nu dichtbij  :)