Wat koop ik, een clio II RS 182 of een clio III RS

Gestart door Marcel, 11 januari, 2016, 20:45:54 PM

Marcel

Citaat van: jochem de haas op 13 januari, 2016, 16:37:21 PM
Clio 3 RS ....
Stuurt heel fijn...als op rails.
Mist wel wat vermogen.

Een Clio III RS mist geen vermogen maar is veel te zwaar.

Roald

Daar heeft Marcel wel een punt, Clio III RS is echt een 'Fatboy' qua gewicht vergeleken met een Clio II RS.
Anything worth doing is worth doing right

Marcel

John

Is de Clio RS voor Marina? Zo ja, gaat ze dat merken dan?  ;)   :)

Marcel

Het wordt Marina haar club auto maar ik ga er dagelijks mee rijden  ;D :) :-X

Dimitri RS

Citaat van: Marcel op 14 januari, 2016, 06:24:02 AM

dus een clio 3

Marcel

Dimitri RS

geen idee ik heb 50% kans  om goed te gokken :-X

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: Marcel op 14 januari, 2016, 06:24:02 AM
zoek je iets wat op je 5 GTT lijkt? Dan absoluut een 182.

Zoek je iets wat - zo als Jochem het zo mooi omschrijft - als op rails rijdt, een 197.

jochem de haas

Citaat van: Marcel op 13 januari, 2016, 18:03:49 PM
Clio 3 RS ....
Mist wel wat vermogen.

Ja ho eens ....Dat komt op t zelfde neer. :P

Jacob Priem

Gewoon voor Clio 3 RS gaan met cup onderstel, super wegligging en geweldig leuk speelgoed  8) Je kan er inderdaad ook zeker gewoon rustig mee rijden (zeker als je in de lage toeren blijft), ik heb er genoeg snelweg kilometers mee gemaakt (in 4 jaar tijd ongeveer 120.000).

Dat de 3 iets volwassener is dat zal vast wel kloppen, maar de wegligging en het remvermogen en zeker niet te vergeten de looks dat maakt hem toch wel een winnaar ten opzicht van de 2 (hoe goed die ook moge zijn, niets ten nadele daarvan).

Maarten-Jan Mulder

Citaat van: jochem de haas op 14 januari, 2016, 18:38:50 PM
Citaat van: Marcel op 13 januari, 2016, 18:03:49 PM
Clio 3 RS ....
Mist wel wat vermogen.

Ja ho eens ....Dat komt op t zelfde neer. :P
hehe  ;D weight kills  ;)

Valt op zich nog wel een beetje mee v.w.b. vermogen, zo hard trekt een Focus RS niet eens weg:

Ook wel waard om te kijken:

la_fusion

Citaat van: Jacob Priem op 14 januari, 2016, 22:57:16 PM
Gewoon voor Clio 3 RS gaan met cup onderstel, super wegligging en geweldig leuk speelgoed  8) Je kan er inderdaad ook zeker gewoon rustig mee rijden (zeker als je in de lage toeren blijft), ik heb er genoeg snelweg kilometers mee gemaakt (in 4 jaar tijd ongeveer 120.000).

Dat de 3 iets volwassener is dat zal vast wel kloppen, maar de wegligging en het remvermogen en zeker niet te vergeten de looks dat maakt hem toch wel een winnaar ten opzicht van de 2 (hoe goed die ook moge zijn, niets ten nadele daarvan).
Als het vooral voor dagelijks vervoer is zou ik eerder voor eentje zonder cup onderstel gaan. Ik vind zelf het verschil toch wel merkbaar en zeker in het voordeel van de Clio zonder cup onderstel. Rustig rijden gaat inderdaad prima maar zodra je boven de 100 komt zit je niet meer in de lage toeren :P Dat vind ik toch nu wel langzamer maar zeker voor woon-werk wel echt minder worden.. continu 4k toeren op de snelweg met 130. Inmiddels zo'n 80.000 km in 2,5 jaar waarvan een groot gedeelte snelweg :D

Roald

Citaat van: la_fusionRustig rijden gaat inderdaad prima maar zodra je boven de 100 komt zit je niet meer in de lage toeren :P Dat vind ik toch nu wel langzamer maar zeker voor woon-werk wel echt minder worden.. continu 4k toeren op de snelweg met 130. Inmiddels zo'n 80.000 km in 2,5 jaar waarvan een groot gedeelte snelweg :D

Dat is inderdaad irritant, had ik ook toen de 19 16v nog origineel was, 1 ding scheelt daardoor ging vanzelf 100 rijden om het geluid naar beneden te krijgen, scheelde wel bonnen voor te hard rijden  ;D
Op dit moment nog maar 2700 RPM bij 120, nadeel is dat ik steeds 140 ga rijden zonder er erg in te hebben want het is zo stil in de auto  :P
Anything worth doing is worth doing right

teupie